Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

En dag hemma gör vi inte mycket. Han leker på golvet, jag sällskapar honom lite eller pillar med datorn, gör mat. Han är bra på att leka själv vilket är himla skönt. Större städning och så tar jag när jag är barnledig, vilket jag nu inte varit på över en vecka så städning behövs nu ;). Senare på eftermiddagen börjar han bli lite rastlös så då går vi ut

• Mama Jessie

På tal om kyla så sa dom nu på The Doctors att man bränner mer kalorier om man har kallt inne, 15,5 grader, haha. Dumt när man har bebis bara ;)

• Mama Jessie

Monami: vad vill du se bild på? Är inte hemma förrän imorn och kan visa men overallen finns säkert på lindex shop online- Bamse på den, finns på barnavd inte baby

• Mama Jessie

Starkt jobbat linas mamma! Skönt att det är bättre

• Mama Jessie

Varför ger du Elias så mycket socker?

• Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-17 23:45:06 följande:
    jag ger det jag ger
    Det förstår jag också att du gör, men jag tycker bara det är så onödigt. Det är ju vi som skapar deras sockersug innan dess är dom ju helt nöjda med ren frukt
  • Mama Jessie
    Stronza simpatica skrev 2011-09-18 11:45:22 följande:
    Tjejer min lille prins är fortf förkyld men har ingen feber, snorig som bara den och en otäck hosta som gör sig påmind speciellt på nätterna. Vad kan jag göra för att lindra? Kan man ge honung i camomill the för barn?? Eller är honung för starkt?
    Honung har jag för mig att dom inte ska äta. Sätt dig i badrummet en stund med varmvattnet på, ångan ska väl lätta upp lite. Anton är bara snorig än så länge, hoppas han slipper hosta för han sover redan tillräckligt dåligt
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-18 11:33:07 följande:
    elias har smakat på glass godis och massa småt o gott han lever än precis som doma andra.
    Och socker beroänder är dom INTE 
    Ja jag menar bara att socker är ju inte nyttigt får nån, stor som liten, så att ge nån socker som inte ber om det eller inte ens vet att det finns tycker jag är onödigt.
     Vissa runt omkring mig tjatar redan redan om att ge Anton en kaka eller bulle, men varför liksom? Han blir precis lika glad för en riskaka eller fruktbit
  • Mama Jessie
    Stronza simpatica skrev 2011-09-18 11:57:06 följande:
    Jag rengör hans näsa flera ggr om dagen men det är mest hostan jag är orolig över. Ska gå till läkaren Imorn, de kanske skriver ut ngn hostmedicin.
    Änglar vill jag helst låta han slippa då vihar över 30 gr här redan som det är:)!
    Ja just det, ni har nog lite varmare än vi :). Själv sitter jag under en tjock filt i soffan
  • Mama Jessie

Ja jag tycker det är mysigt med höst, gillar inte värmen så mycket. Men när det 10-20 minusgrader brukar jag tänka tvärtom ;). Men ni får väl svalare väder snart?
    Har illamåendet blivit något bättre än eller är det samma?

Svar på tråden December Bebis 2010 :)