Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Antons tittade fram vid 8,5 månad, innan dess trodde man ju aldrig dom skulle komma. Nu är dom halvvägs uppe:)

• Mama Jessie

Kommer Anton upp med armarna också så kryper han snart, just nu skjuter han bara upp rumpan och trycker ifrån med tårna ;). Men han har åtminstone börjat försöka:)

• Mama Jessie

Jag tror wonder weeks appen hade helt rätt i att detta var en stormig vecka. Han har vaknat mycket på nätterna, morgonen har han flyttat tidigare varje dag- 6.50, 6.30, 6 och idag 5.30 och sen inte somnat förrän 9-10. På dagarna har han varit ok men när man är trött är minsta lilla gnäll jobbigt speciellt när det låter IIIIIIIIHHH, IIIIIHHHTungan ute

• Mama Jessie

Var på babysim idag, Anton hade skitkul! Redan när vi satt på kanten och jag doppade hans fötter började han plaska som en tok, jag fick hålla emot lite så han inte skulle skrämma slag på de mindre bebisarna :). Skönt att han gillade det iaf, det är ju inte gratis direkt

• Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-31 21:40:58 följande:
    Cissi de roligaste är när han nyser och maten flyger ut från hans mun och allt hamnar på mig varje gång får elias ett stort skratt !!

Idag så lekte vi nöff nöff jag var grisen och elias skrattade så mkt att han blev helt röd i ansiktet och varje gång jag nöffade till skrattade han varje gång FAN att jag inte filmade men de gör jag i morgon
    Anton tycker också det är kul att nysa, speciellt när han har mat i munnen :)

Jag filmade för några månader sen när jag nöffade och han skrattade, så gulligt. När jag försökt samma sak efteråt har det inte varit lika kul längre då gäller det att komma på nåt nytt, som tur är är de rätt lättroade ;)
  • Mama Jessie

Anton pillar också på det som är spillt i hakklappen, han kan verkligen bli helt inne i det. Spiller jag nåt på bordet är han där direkt och kletar också, även om det bara är en pyttedroppe:)

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-09-02 07:44:46 följande:
    Idag vaknade Elliot 6.50. Längesedan han ville upp så tidigt och jag föredrar faktiskt när han vaknar lite senare. Idag är han dessutom på ett himla tråkigt humör.
    Antons nya morgontid denna veckan är visst vid 6, idag 6.20. Innan sov han till 7-8. Hoppas han ändrar sig igen för det är inte så skoj när han sover dåligt på natten också.
    thegoddess skrev 2011-09-02 08:17:30 följande:
    Tog en underbar lång promenad igår.. Tänkte jag att det skulle bli. R pep halva vägen. Inte sitta, inte ligga, inte bakåt, inte framåt, inte napp, inte utan napp osv allt var fel. Hon brukar älska vara ute. Jublar och pratar hela tiden. Hoppas min vanliga gosing snart är tillbaka
    Här uppskattas inte heller långpromenader alltid, han blir uttråkad och man måste roa honom. Men är han trött och ska sova finns det plötsligt massa intressant att titta på, han plockar snabbt ut nappen och sätter sig upp direkt- man kan ju missa något! :). Kanske ska prova sitta framåt för han hänger alltid ut mot sidan och tittar, usch vad stora dom börjar bli!
  • Mama Jessie

Jag har beställt en ny vagn Skrattande

Emmaljunga scooter s

Hoppas jag blir nöjd!
    Ska bli skönt med en smidigare vagn än city crossen som börjar bli tung ;). Men jag får den inte förrän om 2 månader
  • Mama Jessie

Ja visst är den snygg :)
    Tänkte bara köpa en billigare sulky först men fastnade för den här istället så efter vintern ställs nog city crossen undan :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)