Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Åh vad gott! man skulle ju inte tacka nej till att komma på fika hos dig ;)

• Mama Jessie
    ludicrous skrev 2011-08-23 11:41:53 följande:
    8 månaders kontroll idag, 8080 g och 68 cm
    Då har han gått upp bra i vikt över sommaren, trots att han är så aktiv :)
  • Mama Jessie

Jag har sett att det hänt grejer hos Anton de senaste dagarna och han har börjat komma upp på alla fyra så jag tror han är redo för krypandet nu:). Innan visade han inga tendenser alls att vilja krypa utan nöjde sig med att rulla och kräla runt. Kanske kryper han innan han blir 9 mån om en vecka ;)

• Mama Jessie

Var hittar man badblöjor? Ska börja babysim nästa vecka men tror det räcker med badbyxor här

• Mama Jessie

Ungen sov 11 timmar i natt, vaknade 7.30 och nu sover han igen. Han tänkte nog att det var lika bra eftersom hans vanliga sovstund kl 10 annars krockar med öppna förskolan, klok unge Flört

Momalicious skrev 2011-08-25 00:01:09 följande:
    Nej men precis! Jag vill ha 3-4, men mår jag lika illa nästa gång vetisjutton. Nu har man ju någon anan att ta hand om under tiden också.

Alltså min mage.. Jag dör. Gör ont att trycka (precis ovanför blygdbenet), gör ännu ondare när jag släpper, blir helt snurrig av smärtan. Hittar verkligen ingenting när jag googlar. Ingenting stämmer.
    Vad obehagligt! Hur känns det idag då?
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-25 13:25:01 följande:

Beställd
    Och jag har beställt en sån här sån här så han kan kräla runt lite i vinter :) 20% rabatt på didriksons på lillabebben.se :)

• Mama Jessie

Här är förkylning också på gång IGEN men tror det bara är jag än så länge, känns i näsan och halsen. Tyvärr är det väl bara en tidsfråga innan Anton drabbas

• Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-25 22:55:15 följande:
    åååh vad fin den är !!
    Hur mkt ?
    Vilken storlek ?

Jag borde nog köpa en i stl 86 till honom hmm när är det dags i okt - nov ?   
    699 kr, 550 kr med rabatt tror jag, rabattkod Didrik:)
    Det fanns bara stl 80 men har läst att den är som 86 så jag hoppas det blir bra, nästa storlek är 90 och det hade nog blivit för klumpigt ändå.
    Kollade på begagnade på tradera men dom går ju för 3-400 kr så då kan man lika gärna köpa en ny och sälja den nästa år :)
  • Mama Jessie
    Haligh skrev 2011-08-26 10:38:49 följande:
    Skulle jag få sova i ett sträck till 5.55 så skulle jag blir helt överlycklig....
    Jag har gjort det 2 nätter nu faktiskt annars brukar jag också få vakna några gånger. Hoppas det håller i sig :)
    Men ändå är jag trött!
    Haligh skrev 2011-08-26 10:37:59 följande:
    Från boken "Växa och upptäcka världen", man vill gärna att det ska vara så iaf så man har en förklaring Vad jag menar är just det där att vakna stup i kvarten (varannan timme är iofs bättre än här), så har vi iaf inte haft det tidigare utan det är senaste månaden. Sover mindre överhuvudtaget och mer oroligt!
    har också boken och räknar man enligt bf som man ska så är han 36 veckor och där är det ett åskmoln så vi får väl se vad som händer ;). Enligt födelsedag är han över 38 v och förbi fasen
    Det finns en app också som heter "Wonder weeks", den håller koll på faserna :)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)