Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-09-03 19:36:09 följande:
    Snygg en som jag oxå har från 09
    Fast svängbara hjul är nytt, utan dom hade jag inte köpt den :)
  • Mama Jessie

Grattis oliver! Anton blev 9 i torsdags:)

• Mama Jessie

Kryper gör han inte men det är väl på gång, han ligger på mage och puttar sig framåt med fötterna haha. Han kan stå om han håller i nåt men inte ställa sig upp själv. 2 tänder har han :)

• Mama Jessie

Hur mår du nu Angelique? Vilken vecka är du i nu?

• Mama Jessie
    Stronza simpatica skrev 2011-09-04 20:07:55 följande:
    Persikan: ska stå att hanINTE har en enda tand:)!

Jag mår illa nästan jämt men vissa dagar har jag kväljningar hela tiden och spyr emellanåt. Känner mig allmänt sjuk,frossa etc, yr ibland. Men förra gången var det värre då spydde jag non stop till ve 15.
    Är i ve 13 nu o var på Ul i fre och allt såg bra ut.:)
    Hoppas du slipper illamåendet snart och iaf inte behöver dras med längre än sist.
    Skönt att allt såg bra ut på ul, när var bf?
    Mysmamma70 skrev 2011-09-04 17:20:02 följande:
    Cornelia har börjat klappa händer och vinka, så sött

Kryper gör hon inte ännu och bara en tand har kikat fram.
    Vinkar gör Anton också :) men klappa händerna vill han inte, hur mycket jag än visar hur man gör ;)
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-09-05 16:21:41 följande:
    Thegoddess: lyxigt! :)

Ludi: går den till 25 kg? Har för mig att jag läst att den bara går till 18 bakåt men det kanske var nån annan?
    Jo den går bara till 18. Antons pappa har den och han sitter jättebra där men den är dyr. Som tur är trivs han i min multi-tech också :)
  • Mama Jessie

Anton tycker det är jättekul att dra fingrarna över läpparna och "blubba", han vill gärna prova på mina läppar med, haha

• Mama Jessie
    nikka skrev 2011-09-06 09:42:01 följande:
    Tove får sin välling i våran säng och när hon har somnat så lyfter vi över henne till sin säng och där sover hon en stund. Det är mörkt i rummet så hon vaknar inte därför att det är ljust.
    Ibland om hon vaknar så går det faktiskt att hon kan somna om i sin säng men nu på slutet så vägrar hon.
    Tror det är bättre om hon somnar i sin säng istället för er. Så hon vaknar upp på samma ställe som hon somnade liksom. Anton får välling i sin säng, jag sitter jämte och ger honom flaskan sen går jag ut när han ätit färdigt.
  • Mama Jessie

Jag tänker inte gå tillbaka till mitt jobb. Blir komvux till våren och ssk till nästa höst. Lika bra att passa på nu när man äntligen kommit ifrån sitt tråkiga jobb och är van vid liten inkomst :). Extrajobb får jag av Antons gudmor som är chef på ett lager, lite flyt får man ju ha ;)

• Mama Jessie

Anton har äntligen börjat krypa lite eller vad man ska kalla det. Från sittande ställer han sig nästan i krypställning men ena foten blir kvar under magen liksom, sen puttar han sig fram med andra foten, haha, så gullig. Typ hasar sig fram. Han tar sig fram genom hela lägenheten med viss fart iaf :). Ligger han på magen puttar han fram sig med fötterna.
    Han har nu också lärt sig att ställa sig upp med hjälp av möbler.

Det är så kul när man märker att han börjat göra massa nya saker efter han gått igenom en fas :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)