Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Usch vad Anton har varit dålig idag. Snorig, feber, trött och hängig. Har nog haft den jobbigaste natten och dagen i hans liv, gnällig, skrik och kläng. Nu förstår man verkligen hur bra man har det när han är så pass "lätt" i vanliga fall. Känns inte direkt som man har firat sin födelsedag idag ;). Ätit och druckit har han dock gjort med god aptit så det är skönt.
    Nu hoppas jag vi får sova lite inatt

• Mama Jessie

Ja det är konstigt det där med att vissa helt enkelt inte "passar ihop". Antons pappa trodde inte att han kunde få några barn heller då han försökt tidigare men så gör han mig på smällen utan att ens försöka ;). A är det bästa som hänt honom fastän det tog slut mellan oss tidigt:)

• Mama Jessie

Jag tror inte Anton kommer krypa normalt, han är nöjd med att släpa på ena benet och han får upp rätt bra fart ändå ;).

Han sover på sidan oftast, kan rulla över på rygg när han sover men somnar alltid på sidan. Jag har försökt få honom att ligga på mage när han var mindre för jag tror han skulle sovit bättre då men det var aldrig uppskattat.

• Mama Jessie

Hur högt ligger det på högskoleprovet då? Var ska du söka? Min kompis i gbg har precis börjat ssk i borås men hon har bara 2 år kvar då hon läst lite innan under hennes år av utbildningshoppande :)

• Mama Jessie

När Anton vaknade i morse tänkte jag- varför ska du vakna nu igen, han var nämligen vaken mellan 3 och 4 och jag trodde fortfarande det var mitt

• Mama Jessie

Anton tyckte vi skulle skicka innan jag skrivit färdigt, klåfingrig! Dessutom försvann mitt internet..

Det jag ville komma till var att det var så mörkt i morse att jag aldrig trodde att kl var 6 och inte alls konstigt att han ville upp, usch!

• Mama Jessie

Att ssk är så populärt trodde jag inte. Kommer inte ihåg vad det ligger på i Halmstad men vet att jag kommer in på 1,4 iaf:). Tur är det för flytta kan jag ju inte. Men först blir det KOMVUX till våren.

Min chef ringde igår och undrade om jag skulle komma tillbaka och när så nästa vecka tar jag tag i det och säger upp mig. Lite nervöst att kasta bort ett fast heltidsjobb när man precis fått barn och är ensamstående men det är ju nattjobb och jag måste komma vidare.

• Mama Jessie

Anton gillar oftast inte heller att klä på sig så jag tar så mycket som möjligt i sittande ställning. Att ta på en sparkdräkt med knäpning i grenen är ett stort projekt på nån som samtidigt gör akrobatiska övningar märkte jag idag;).

Jättekallt när man går upp ur sängen på morgonen, Speciellt nu innan dom sätter på värmen. Annars tycker jag det är rätt skönt att hösten är här men svårt med hans kläder nu innan han kan börja med overall.

• Mama Jessie

Jag skickade tillbaka didrikssonoverallen jag köpte för den skulle bli för liten och fanns inte större där jag hade rabatt. Köpte en overall på lindex istället, kostade 699 men hade 30% där också:). Sen använde jag 25% rabatt på kappahl och köpte en ofodrad överdragsoverall och tunn typ fleeceunderställ om det behövs under, rustad till att sitta i sandlådan:). Det lönar sig att va med i deras klubbar när man ska köpa större saker:).
    Höstkläder vet jag inte vad man behöver, hade varit lättare om det bara blev kallt direkt:)

• Mama Jessie

Alla ytterkläder köper jag i 86, det funkar nu och kommer passa även i vår

Svar på tråden December Bebis 2010 :)