Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Stronza simpatica skrev 2011-09-22 20:14:52 följande:
    Tack för alla svar:)!
    Ja han är så där prickig såg jag idag:(. Blöjorna är samma som alltid baby dry pampers och han har aldrig reagerat på dom innan. Det nya jag börjat ge honom är juice för bebisar fr 4 månader, persika,aprikos. Han älskar det men det kanske är det??
    Han har bajsat en massa ggr idag med.
    Anton bajsade fulla blöjor flera gånger om dagen i över en vecka i samband med att han fick tänder och det var då han blev extra röd och prickig så det irriterar ju, fastän man byter blöja direkt. Men lufta mycket så ska det nog bli bättre :)
  • Mama Jessie

Jag smörjer med inotyol, funkar jättebra för det mesta:). Men det finns väl många andra salvor som funkar på samma sätt, utomlands också?

• Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-22 23:45:26 följande:
    Vet inte om det finns här :-/
    Han rumpa är röt sprickig och han har så ont att göra honom gråta är hämskt
    Har många ggr bara tvättat av hans bajsrumpa med vatten för att skippa torkservetterna och tvättlapparna.
    Och tar potatis mjöl och matolja på honom.   
    Nån liknande salva måste det väl finnas i Danmark. Den stänger ju ute fukten mot huden liksom, det gör inte nog inte mjölet lika bra. Nån kanske kan skicka en tub till dig annars, den räcker lääänge :)
  • Mama Jessie

Majorima: köp 86, Anton och Tim var lika stora och hans regnoverall i 86 passar faktiskt helt ok nu så jag tror vinteroverallen blir bra när det är dags också.
    Har köpt en manchesteroverall också i 80 på tradera som han kan ha innan det är dags att krypa i snön:)

• Mama Jessie

I blöjor har vi 4 och 5. Använder både pampers och libero, får rabattkuponger från båda ;)

• Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-09-24 07:25:56 följande:
    Då borde ju Elliot vara ungefär samma stl som anton också. Jag vet inte om Reima är stora i stlekarna, nån som vet?

Mammasmurfen: vad kul det låter! Grattis till förlovningsdagen. Vi har varit förlovade 2 år 1 november :) du får gärna tipsa om nagelstället med, alla ställen jag hittat har det kostat närmare tusenlappen.
    I vikt är dom nog rätt lika, Anton vägde 9,8 vid 8 mån men bara 72,5 lång :). Nästa vecka blir det 10 mån- vägning. Overallerna ser ju jättestora ut men får man på dom märker man att barnen är rätt stora dom också :).
  • Mama Jessie

Morgonpigga är vi här också, iaf den lille :). Brukar gå upp vid 6. Ibland vill han också gå upp tidigare men det går oftast att söva om honom för innan 5 går jag liksom bara inte med på ;).
    Tycker dom kan börja sova längre nu när inte ens solen gått upp när vi går upp ;)

• Mama Jessie
    Karttikeya skrev 2011-09-24 10:44:24 följande:
    Haha, kul att Tim o Anton har exakt samma siffror.. Tim var 72,5 cm lång och vägde 9875 g vid 8 månader ;) ;)
    Ja, vi får se om dom fortsätter följa samma kurva. Synd att Anton är en månad äldre :)
  • Mama Jessie
    Stronza simpatica skrev 2011-09-24 10:47:46 följande:
    Finns det ingen månadskontroll lista i denna tråden? Hade vart kul och se hur mkt alla väger och är långa i samma månad. Speciellt för mig kanske som har en 7 ve för tidig kille, för o se hur jan växer ikapp:)!
    Ja, hade ju varit kul men vet inte hur man gör en bäst, en ny tråd kanske?
  • Mama Jessie

Jag var också på loppis idag, ett par gummistövlar för en tia blev det :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)