• ondar

December Bebis 2010 :)

MrsHelgesson skrev 2010-12-10 16:34:33 följande:
    ÄNTLIGEN är väntan över för min del. I onsdags kl. 21:35 födde jag en pojke på 52 cm och 4380 g. Han ska heta Alexander och är världens sötaste pojke.
    GRATTIS! Härligt och höra att han har kommit nu:)
  • ondar
    Lallan skrev 2010-12-10 17:05:07 följande:

Här är en bild på mina små troll Hela 8 dagar gamla idag!

Nu tror jag att jag dog lite, ÅÅÅÅ va fina de ärHjärta.
    Och superfina tröjor har de också, duktig du är!!
  • ondar
    Maria Larsson skrev 2010-12-10 19:25:54 följande:
    Haligh: Tack för ditt svar!

Jag känner inte något direkt tryck nedåt. Jag har varit väldigt förskonad mot allt under graviditeten, men det har jag i och försig tagit igen med råge på annat sätt.
    I v10 blev jag påkörd bakifrån på E6an. Bilen blev till ett dragspel då den Alkoliserade idioten utan körkort körde in i mig två gånger så att jag for över omkörningsfilen och in i mitträcket innan det tog stopp. Samma dag hade vi varit på vaginalt ultraljud, då vi var rädda för misfall (vilket nog bara var livmodern som vidgade sig) Så enda tanken jag hade i huvudet när bilen snurrade runt var att nu förlorar sambon oss båda två. Nu dör vi.
    Jag jobbade heltid fram till 25e sep då rygg och nacke sa ifrån med besked. Det blev inget mer jobb för mig, utan sjukgymnasik i varmvattensbassäng och små korta promenader.
    All vila har gjort gott och tror även bebis njutit av det. Men så lång väntan blir när man inte går till jobbet varje dag... 14 dagar kvar till BF... hoppas vara mamma innan jul, annars kan han få stanna kvar i magen till nyårs dan.
    Fy farao!!! Hoppas idioten som körde på dig (er) åkte dit ordentligt?!
    Underbart o höra att ni klarade er så bra ändå men fyy va otäckt Rynkar på näsan
  • ondar
    ludicrous skrev 2010-12-10 20:08:11 följande:
    Googlade Hepatos (gravidklåda) för att se om det nu var nått farligt, men så jäkla farligt är det inte egentligen ju, det är ju mer att det kan ge en förtidig förlossning eller nått? O med tre veckor kvar är det inte så jätteförtidigt ju.
    Men faaaaaan vad allt kliar nu!!
    Pappa doktor sa att det kan bero på heracillinet, men att det kan ju vara levervärdena som heracillinet påverkat. Han tyckte iaf att jag skulle ringa på måndag o höra med MVC för o se om dom kan ta prover om det inte blivit bättre. Jag är helt röd på armar o mage nu av allt kliande. Ryggen kommer jag ju inte åt ;D
    Jaså ska man kolla upp klåda? jag har inte ens nämnt min klåda för BM för jag trodde det var helt normalt att klia sönder sig under graviditeten:S. Hehe jaja, jag har ju gått över tiden redan så det lär ju iaf inte sätta igång något hos mig:P. Antar att det går över när ungen e ute?
  • ondar
    ludicrous skrev 2010-12-10 20:14:09 följande:
    Haha ja det finns något som heter gravidklåda, det är tydligen nått med levervärdena. Prata du med din BM. det är ju sjukt jobbigt att klia så mkt!!!!!
    Hehe okej=) Har inte bebis kommit den 15 när jag isf ska dit igen så ska jag defintivt nämna det. Ja fy, det är verkligen ingen dans på rosor, stör den redan nästan obefintliga nattsömnen:/. Tack för infon:)
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 20:53:18 följande:
    Snart har ni ALLA era små bebisar hos er dagarna går fort jag lovar ..
    Nu ligger min pojk o sover i sin vagga och ja amming jag behöver HJÄLP jag har kommit fram till att jag vill ge ett försök med honom.
    Ger också ersättning såklart NAN 1 men jag hade honom på böstet idag och han tar fint men ibland känns det
    aj aj aj men vad ska jag göra har försökt nu hmm 2 ggr och ja mjölk kommer inte
    Ska jag ge upp ??
    Om du vill ge det ett försök så lägg honom till bröstet ofta ofta annars kommer mjölken inte rinna till ordentligt.
    Jag vet ju hur du har haft det innan och tycker det är grymt imponerande att du har gett det en chans igen Hjärta
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-12-10 21:08:24 följande:
    Att jag inte mördade gubbfan i affären idag alltså. Skrikandes Min foglossning är så illa att jag knappt kan gå så jag haltar fram. Det står en man och kvinna (gubbe och tant) och blockerar vägen så jag säger vänligt "ursäkta mig" och då säger gubbjäkeln "ja det är visst bäst vi aktar oss, för här kommer det bred last". Tanten bara garvade. JAHA MEN SÅ JÄVLA KUL DÅ. 
    Han tyckte säkert att det var kul och att jag skulle skratta men istället stannade jag till och gav honom en mördarblick varpå han tvärt slutade skratta. Om jag kommit på nåt bra att säga hade jag gjort det.

Okej om någon jag känt hade sagt så på ett trevligt sätt men att en okänt människa säger nåt sånt, det är inte okej. Usch vad arg jag var. Är liksom tvungen att stödja mig på sambon för att kunna gå någorlunda. MORR.

Nåja. Nu ser jag på Idol-finalen och väntar på att sambon ska komma hem från ett julbord. Är lite irriterad över att han inte svarar i telefon, tänk om nåt händer och han är tvungen att komma hem och hämta mig liksom? Nu har jag visserligen min mamma nära som kan köra, men vafan, han får ju tänka lite

Hoppas alla har en trevlig fredagskväll.
    Usch vilken idiot!!! Gillar att du gav honom en blick iaf o fick tyst på skrälletSkrikandes.

-------------------

Själv e jag irriterad på Pappan som återigen sitter o dricker öl med en vän. Vi har gått över tiden med tre dagar så vi är ju fullt medvetna om att bebis kan komma närsomhelst. Så varför i hela fridens namn dricker man alkohol då, när man VET att man när som helst ska köra till bb och vara med om när ens barn kommer till världen.
    Han skyllde på att han bara drack lite och med lite alkohol i men jag tycker det kvittar. Två veckor till eventuellt utan alkohol SKA inte vara för mkt begärt- han har festat loss som fan under hela graviditeten så de här sista veckorna kan man väl försöka vara ansvarsfull.
    Det verkade som om myntet ramlade ner tillslut men hur länge han kommer ihåg eller ens bryr sig återstår ju att se. Jag tänker inte behöva ta taxi till förlossningen. Det e stort nog som det är att föda barn, ska jag dessutom behöva åka in ensam och ha ont med en främling körandes- nej tack.
    Vår unge ligger ju oftast inte ens rätt så vem vet hur bråttom in vi kommer ha eller hur nervös jag kommer vara osv. Nä usch o fy för män känner jag just nu:P.

Vi är dock inte ovänner, inte ens lite utan pratade om det på ett lugnt och sansat sätt och kom väl typ överens om att vi inte är överens men att han inte ska dricka mer nu. Får väl se hur länge till han håller sig:/.

Hans problem är att han tar allt han hör så bokstavligt så nu tror han väl att det inte finns en chans i helvete att jag föder förrän om en vecka eller två bara för att "det räknas som normalt att gå över tiden med två veckor" och dessutom tror han ju som sagt att en förlossning bara e att åka in och trycka lite så e bebis ute. Gör inte minsta ont Skrikandes.

Han frågade mig för tusende gången efter hur många timmar man ska åka in och
    jag skrev att "man vanligtvis åker in när man har tre-fyra värkar på tio minuter eller har sån värk att man inte står ut hemma längre utan behöver smärtstillande. Om vattnet går så vill de ha in en på kontroll oavsett om man har värkar eller inte. O eftersom vi inte vet hur vår bebis ligger så behöver vi in rätt tidigt och att jag kommer vara nervös och behöva stöd. Men att det mao kan ta allt från några dagar till direkt till man behöver åka in- ingen förlossning är den andra lik."
    Han svarade "puss puss" på det så jag tror INTE han tog mig på allvar nu heller utan tycker att jag fjompar..

Vad skönt det ska bli när det här är överFlört då är det dags för diskussion om varför bebis ammas när det finns flaska, varför bebis ska skyddas mot solen, varför bebis inte ska si o så"Tungan ute
    Å vad jag e positiv idag.

Jag önskar verkligen ingen annan pappa till mitt barn, han är fantastisk och jag älskar honom nåt otroligt mycket. Jag är mest orolig inför förlossningen och hade behövt känna mig trygg med att han iaf är nykter o körbar.
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 21:53:03 följande:
    Tack gumman.
    Okej jag gör som du säger jag hade honom vid bröstet igen och han suger på och ja ont gör det ju men fan m man vill så ska man oxå lida liiiite haha men han suger och sväljer och somnar till jag vet inte om han får något i sig men jag försöker iaf.
    Vill inte ge upp än vill ju ge ett försök fast ebbas tid var jobbig och didos inte ville
    Nu har man ju elias som vill och ger inte upp han häller då e vi 2 haha

Så bara oftare på bröstet sen ersättning därefter och e det något mer jag ska tänka på ?
    =) är jätteimpad av dig verkligen:).
    Ja till mig på amningsmottagningen när jag var där så sa hon att ju mer bebis ligger vid bröstet och suger desto bättre, den kan inte läggas till för ofta i början liksom:). Du märker om han inte får tillräckligt- delvis på tempramentet, att han blir frustrerad osv. Och sen då om han går ner vi vikt men just nu stödmatar du ju med ersättning och skulle det bli så att han nobbar ersättningen efteråt, ja då kan du va säker på att han e mätt;).

Du har ingen möjlighet att kontakta någon barnmorska eller något på BB o få prata lite med denna på telefon i helgen? Det är som sagt jättestarkt av dig att du ger detta en chans och då behöver du ju också bra stöd:).

Det ska sluta göra ont snart *trösta*. Han har rätt grepp med munnen om bröstet och så där eller? Det underlättar både för mjölkproduktionen och så du inte får sår på bröstvårtorna:)
  • ondar
    Stefanie skrev 2010-12-10 21:59:31 följande:
    När det gäller alkohol fick sambon det sista när vi var borta hos några kompisar i lördags. Jag har sagt att från och med nu är det okej att dricka en folköl, men starkare grejer får han avstå ifrån. Det kan ju verkligen hända när som helst och jag vill inte ha en full sambo när det är dags!

Jag har blivit bortskämd med god mat och nu står ha och diskar också. Som extra bonus fick jag alledles nyss frågan "hur funkar det med färdknäppar egentligen?"Han trodde typ att om han kommer i mig så kommer bebisen att ramla ut i sängen. När jag förklarade att det inte funkar riktigt sade han att "då är det bara att ta för dig!". Så i kväll ska det färdknäppas! 

Jag hade förvärkar ungefär var annan minut under hela middagen ikväll, förstår inte vad som hände. Nu har det lugnat sig lite igen, blev lite hoppfull en stund! 
    Va skönt med en vettig sambo:). Lycka till med färdknäppningen Tungan ute
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 22:08:23 följande:
    Hmm han har så liten mun än haha amadeus hade större mun o han hade teckningen likom!
    Denna kille ha han gugger i som en Blod igel hahaha atack hahaha typ men hmm jag försöker ta hans läppar lite mer mot bröstgården men hmm det kanske e så att han har bra grepp men en liten mun och en bröst som e seg av att ge mjölk men han ser så nöjd och glad ut haha och somnar till och bara njuuuter likom.
    Min älskade pojk men ja ajg ger banne mig inte upp nu kämpar jag men får vara berädd på att det kanske inte kommer att gå.

Hmm vi ska få en bm snart till oss som ska kolla hans vikt och längd och ja massa dom kommer ju till oss här i Dk
    Så jag ska prata med henne.
    I helgen har BB stängd idag fredag till söndag och om man skulle föda skulle man gå till en annan avdelning typ vad dom nu sa.
    Så jag får ta detta nu om du hjälper lite
    Låter underbart att han suger så bra:), det underlättar ju något enormt:D.

Det jag har fått lära mig är att man ska föra barnet mot bröstet och inte tvärtom
     att undersidan på barnets näsa ska vara vid själva vårtan så att bebis då själv kan börja leta efter bröstet- gapa och ta ett bra tag
    får in så mkt av vårtgården som möjligt i munnen och täcker mest med undersidan av munnen,
    då har bebis huvudet automatiskt lite bakåt och har fria luftvägar genom näsan:).
    Man ska hålla så lite som möjligt i huvudet när man lägger till just för att inte störa bebis och råka sabotera tilläggningen så den får dåligt grepp. 
    Man ska dessutom inte klämma eller forma bröstet när man lägger till för då är också risk för att man stör och inte får till det så bra naturligt för bebisen.

Sen ska man ju sitta/ligga bekvämt också;).

Jag tyckte det kändes väldigt naturligt och bra när vi gick igenom det på amningsmottagningen, skönt att det är öppet igen på måndag iaf ifall du känner att du behöver prata med någon. Och dessutom att du snart ska träffa barnmorskor som isf kan stötta dig ännu mer. De kanske har andra metoder i danmark än vad de har här där jag "gick på kurs":P men så här lärde jag mig iaf:)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)