Momalicious skrev 2010-12-10 21:08:24 följande:
Att jag inte mördade gubbfan i affären idag alltså.

Min foglossning är så illa att jag knappt kan gå så jag haltar fram. Det står en man och kvinna (gubbe och tant) och blockerar vägen så jag säger vänligt "ursäkta mig" och då säger gubbjäkeln "ja det är visst bäst vi aktar oss, för här kommer det bred last". Tanten bara garvade. JAHA MEN SÅ JÄVLA KUL DÅ.
Han tyckte säkert att det var kul och att jag skulle skratta men istället stannade jag till och gav honom en mördarblick varpå han tvärt slutade skratta. Om jag kommit på nåt bra att säga hade jag gjort det.
Okej om någon jag känt hade sagt så på ett trevligt sätt men att en okänt människa säger nåt sånt, det är inte okej. Usch vad arg jag var. Är liksom tvungen att stödja mig på sambon för att kunna gå någorlunda. MORR.
Nåja. Nu ser jag på Idol-finalen och väntar på att sambon ska komma hem från ett julbord. Är lite irriterad över att han inte svarar i telefon, tänk om nåt händer och han är tvungen att komma hem och hämta mig liksom? Nu har jag visserligen min mamma nära som kan köra, men vafan, han får ju tänka lite
Hoppas alla har en trevlig fredagskväll.

Usch vilken idiot!!! Gillar att du gav honom en blick iaf o fick tyst på skrället

.
-------------------
Själv e jag irriterad på Pappan som återigen sitter o dricker öl med en vän. Vi har gått över tiden med tre dagar så vi är ju fullt medvetna om att bebis kan komma närsomhelst. Så varför i hela fridens namn dricker man alkohol då, när man VET att man när som helst ska köra till bb och vara med om när ens barn kommer till världen.
Han skyllde på att han bara drack lite och med lite alkohol i men jag tycker det kvittar. Två veckor till eventuellt utan alkohol SKA inte vara för mkt begärt- han har festat loss som fan under hela graviditeten så de här sista veckorna kan man väl
försöka vara ansvarsfull.
Det verkade som om myntet ramlade ner tillslut men hur länge han kommer ihåg eller ens bryr sig återstår ju att se. Jag tänker inte behöva ta taxi till förlossningen. Det e stort nog som det är att föda barn, ska jag dessutom behöva åka in ensam och ha ont med en främling körandes- nej tack.
Vår unge ligger ju oftast inte ens rätt så vem vet hur bråttom in vi kommer ha eller hur nervös jag kommer vara osv. Nä usch o fy för män känner jag just nu:P.
Vi är dock inte ovänner, inte ens lite utan pratade om det på ett lugnt och sansat sätt och kom väl typ överens om att vi inte är överens men att han inte ska dricka mer nu. Får väl se hur länge till han håller sig:/.
Hans problem är att han tar allt han hör så bokstavligt så nu tror han väl att det inte finns en chans i helvete att jag föder förrän om en vecka eller två bara för att "det räknas som normalt att gå över tiden med två veckor" och dessutom tror han ju som sagt att en förlossning bara e att åka in och trycka lite så e bebis ute. Gör inte minsta ont

.
Han frågade mig för tusende gången efter hur många timmar man ska åka in och
jag skrev att "man vanligtvis åker in när man har tre-fyra värkar på tio minuter eller har sån värk att man inte står ut hemma längre utan behöver smärtstillande. Om vattnet går så vill de ha in en på kontroll oavsett om man har värkar eller inte. O eftersom vi inte vet hur vår bebis ligger så behöver vi in rätt tidigt och att jag kommer vara nervös och behöva stöd. Men att det mao kan ta allt från några dagar till direkt till man behöver åka in- ingen förlossning är den andra lik."
Han svarade "puss puss" på det så jag tror INTE han tog mig på allvar nu heller utan tycker att jag fjompar..
Vad skönt det ska bli när det här är över

då är det dags för diskussion om varför bebis ammas när det finns flaska, varför bebis ska skyddas mot solen, varför bebis inte ska si o så"

Å vad jag e positiv idag.
Jag önskar verkligen ingen annan pappa till mitt barn, han är fantastisk och jag älskar honom nåt otroligt mycket. Jag är mest orolig inför förlossningen och hade behövt känna mig trygg med att han iaf är nykter o körbar.