Idag kom Pappan kvart över sju och så åkte vill Näl där en barnmorska kände hur bebis låg och sen kopplade upp mig till en ctgapparat igen. Bebis var aktiv som attans idag och sparkade i "micken" ungefär hela tiden;).
Sen kom en läkare och vi pratade lite om hur jag känner inför ännu ett vändningsförsök osv. Jag sa att jag inte vill göra ett till eftersom bebis rör sig så aktivt så finns det inget som säger att den inte kommer vända sig igen och därför känns det som en onödig stressfaktor för mig och bebis.Det kändes itne som om hon tyckte som jag så hon gick och pratade med sin chef och denne höll med mig
.
En undersökning gjordes för att se om livmodertappen börjar bli mogen för förlossning, om den hade vart det hade de satt igång mig idag. Men nu var den inte det. dessutom tyckte hon att det var lite väl tidigt och sätta igång en förstföderska i V38+1 o jag håller med, bebis får gärna bakas ett tag till:). Så jag fick en ny tid för en ny sådan kontroll om en vecka.
Sätter förlossningen igång av sig själv ska vi åka in så fort som möjligt och då vänder de bebis rätt. Så inget kejsarsnitt
. Känns jättebra!
De kollade på bebis i ultraljud, tyvärr fick jag inget se:( men hon sa att anledningen till att den kan röra sig så mycket är- som tidigare gissat, att den har så mycket vatten där inne i magen. Den ser absolut inte liten ut sa hon.
Jag frågade hur jag känner skillnad på förvärkar och riktiga värkar och de sa att eftersom bebis inte ligger rätt så är det bättre att jag ringer och kommer in och så får de avgöra det då. Hade den legat rätt så kan man ju i lugn o ro vänta hemma men så är inte fallet nu eftersom den måste vändas om den inte vänder sig själv, och det tror ju jag att den gör när den är redo för det:)..
Nu är det bara och vänta och se när bebis planerar att komma, hur många gånger till den där packade bebisväskan ska åka fram o tillbaks till Näl innan den ska användas