• ondar

December Bebis 2010 :)

Cissi7006 skrev 2010-11-23 15:07:21 följande:

Är det någon som är nära BF och oroar sig för vädret?

Här i Skåne hemma hos oss är vi ju varken nära BF (35+2) eller har busväder heller, bara lite snöblandat regn

ja:)! Har 14 dagar till BF och gillar inte alls att det är svinhalt och snöigt på utsidan. När vi åkte till sjukhuset för vändningsförsöket för nån vecka sen så fick Pappan ligga i 80 på motorvägen för att det var så jäkligt och det hängde bussar i diket osv. Totalt kaos.
    Hoppas innerligt att det e fint väder just den dagen/natten vi måste in.
  • ondar
    Emelle skrev 2010-11-23 16:57:52 följande:
    Nej men fy...Nu borde det väl inte vara någon fara att födas va? Men man kanske inte räknas som fullgången förren 37+6 el ät det 37+0...osäker på det.
    Stå på dig och säg att du vill bli igångsatt. Stackare!!
    Mammas bästa vän är barnmorska och hon sa till mig för nån vecka sen att det är 37+6:).
  • ondar
    Karttikeya skrev 2010-11-23 17:18:44 följande:
    Usch vad orolig jag blev. Sambon smsade mig halv fyra och sa att han var på G hem och undrade om något behöver handlas. Han är fortfarande inte hemma och svarar inte i mobilen Rynkar på näsan
    Håller tummarna att du hör något snart{#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    Karttikeya skrev 2010-11-23 17:32:07 följande:
    Nu är han hemma! Han har tappat sin mobil någonstans, det förklarar ju att han inte svarat. Trodde seriöst att han krockat eller något, jösses.
    Underbart o höra! Blev orolig här borta med ju :)
  • ondar
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-23 17:53:11 följande:

Är kanske olika hur olika räknar som fullgånget?? Men på sidan 1177 (landstingets hemsida) står de att man betraktas som fullgången från v 37.

www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=40606

Menar de efter 37fulla veckor så är ju det 37+6. Men jag har också läst olika på olika sidor så det är säkert nåt sånt som du skriver att olika landsting räknar olika. Dock borde det ju vara samma när det gäller en sån här sak tycker man.
  • ondar
    ondar skrev 2010-11-23 18:45:47 följande:
    Menar de efter 37fulla veckor så är ju det 37+6. Men jag har också läst olika på olika sidor så det är säkert nåt sånt som du skriver att olika landsting räknar olika. Dock borde det ju vara samma när det gäller en sån här sak tycker man.
    Skrev o tänkte lite tokigt nu:). Så kan det gå:P.
    Har googlat på det och det blir ännu mer tydligt att det nog är som du skrev att det är olika i olika landsting.
    Vet bara att min brorsdotter föddes i 37+2 och räknades inte som för tidig.
    Och det sägs ju att två veckor före/efter är helt "normalt" så borde ju då vara 38-42 man syftar på då.
  • ondar

Ser att en BFlista åker runt, det e ingen ide att jag fyller i den för bebis kanske kommer snaaaart hehe.

Ringde BM idag o sa att det känns som om bebis har vänt sig fel igen. Så fick komma in på extrabesök och efter att både hon o en annan BM hade känt så trodde de samma sak som jag.
    Så imorrn bitti ska jag o Pappan tillsammans med den packade bebisväskan o alla papper åka in till Näl för att undersöka med ultraljud och sen diskutera om vändningsförsök/kejsarsnitt. Får se hur det slutar.
    På Bm lät det inte helt omöjligt att det blir bebis redan imorrn.
    Är helt sjukt nervös helt plötsligt:D.

En kompis kommer med sin systemkamera o fotar magen idag iaf. Ifall jag o magen hamnar i skiljsmässa så snart:D. 38+0 idag.

Jag vill _inte_ göra ett till vändningsförsök men BM tyckte att om livmodertappen e mogen så borde jag gå med på att vända bebis o sätta igång det. Vi får se vad de tycker på Näl och hoppas på att vi kan ha en bra dialog där de lyssnar på mig också:). Blir det kejsarsnitt så blir det iaf i november bebis kommer, så långt e jag med:P.

• ondar
    NhjärtaD skrev 2010-11-24 14:35:18 följande:
    Åhhhhhh Lycka till...lär inte bli mycket sömn för din del inatt då
    Tack Solig. Hihi nää skulle inte tro det:P
  • ondar
    Emelle skrev 2010-11-24 14:46:03 följande:
    Ååå så spänannde! Hålelr tummarna för att du får träfa bebis snart nu då!
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    delifi2 skrev 2010-11-24 14:48:42 följande:
    Det är bättre att de gör en vändnings och sätter igång dig samtidigt, då hinner bebis ställa in på sig att nåt är på G än att ta med planerad snitt eftersom de då inte får i sig det stresshormonet som hjälper dom med en förlossning. Om du fröstår vad jag menar.
    Förstår vad du menar:). Får se vad de säger imorgon och om livmodertappen ens e mogen. Bm sa att de inte sätter igång mig om inte kroppen redan har tänkt o börja nåt snart själv utan isf istället gör kejsarsnitt.
    Är som sagt inte alls inriktad på ett till vändningsförsök men får se vad som sägs imorrn:).
Svar på tråden December Bebis 2010 :)