Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

ÄlskarNova skrev 2010-12-01 20:50:58 följande:
    Har ju idag varit på TUL v.39+0. Bebis vägde för 4v,6dgr sen 3275g och idag var det beräknat baserat på hans kurva och normal tillväxt att han skulle ligga närmare 4,7kg. 
    Snacka om att vi alla blev förvånade när hon mätte honom till 3810g "bara"!! Så det blev ingen igångsättning/snitt denna vecka. Suck!!

Visst, det känns ju jättebra att veta att han bara är liite större än normalt och att han högst kommer väga ca.4,5kg på övertid och att jag dessutom har ett normalt bäckenmått också.
    Men nu var vi liksom inställda på att det skulle bli bebis innan veckan var slut. Baby  

Jag var iaf helt mjuk därnere och fick efteråt ganska regelbundna sammandragningar på vägen hem. Håller i sig lite nu med. Så nu ikväll ska jag och sambon ge oss på en färdknäpp! Tungan ute Har liksom inte haft sex på jag vet inte huur många veckor som helst. Så håll tummarna att det hjälper nu. haha!
    Kan tänka mig att det blev en besvikelse men samtidigt skönt att allt är som det ska och att det inte är en jättebebis iaf

Du är iaf mjuk, det är inte jag min bm sa att tappen var rätt hårt men jag hoppas den har mjukas upp lite nu. Hade oxå tänkt försökt få på mig en färdknäpp ikväll och hoppas på det bästa, men samtidgt så är vägarna rätt igensnöade så vi kanske ska vänta lite
  • delifi2
    Cissi7006 skrev 2010-12-01 21:04:18 följande:
    Delifi - det är vi som oxå köpt en Acta graco syskonvagn.

Vi körde en dubbel färdknäpp igår och det ledde inte till sd, men molande mensvärk i ryggen och mycket mera slem som lossnar

Men jag är ju bara i 36+3 så det är nog inte dags än, brukar föda i v 40.
    ja just det
    köpte ni duon eller stadium?
    Har för mig att du sa att man inte kan ha lift i nån av dom, att man var tvungen att vända den lixom. Vi provade lift i och det gick hur bra som helst
  • delifi2

YES!!!!!! Min slempropp har börjat släppa, nu är det inte bara flytningar utan slem. Tänk att man kan bli så glad över det, men när slemmisen släppte med William så satte det igång så jag hoppas det blir så nu oxå men den är annorlunda än med William. Med William var den mer gul med Rosa inslag nu är det mer vitt å slemmigt

• delifi2

Cissi vi provade lift i båda å det gick bra, vi valde stadium drf att den hade större korg, duon var bättre på det sättet att man kunde fälla ner korgen å den hade lite tjockare hjul än stadium. Sen så var priset oxå avgörande stadium Kosta 1700 å duon 2900. Tyckte handtaget var skönare på stadium oxå.

Nu vill jag jag bara att lillfis fortsätter trycka neråt som hon gjord hela kvällen :)

• delifi2

Tror hon kommer komma till helgen faktiskt OM det fortsätter så här.

Det värsta är att jag inte åker till Sthlm nu i helgen, hade verkligen velat åka upp till bröllopet :(

• delifi2

Redan 6 veckor, snacka om att tiden går fort. Tyckte inte alls det var längesen du fick. Det är nog det värsta när man fått, då går tiden minnsan fort men inte på slutet av sin grav

• delifi2
    Momalicious skrev 2010-12-02 00:41:06 följande:
    Ja en trådttäff med så många som möjligt hade varit super!

Är inte glad idag, kommer förmodligen behöva avliva min älskade katt... Pust.
    Nämen vad säger du? vrf då? FIck inte hon ungar för ett tag sen?

Här har det varit lugnt som i graven både vad gäller tryck ner, förvärkar och slempropp. Igår kändes det verkligen som om det kanske var på G men sen tigår kväll och inatt och nu på morgonen så har det inte vart några känningar alls
  • delifi2

hittade tråden jag var med i när jag väntade WIlliam, hahaha..... det var kul att läsa.

När jag hade 43 dagar kvar så hade vi allt klart, nu är det 10 dagar kvar och detkänns inte som vi är riktigt redo än för en bebis Var helt lyrisk över att det bara var 25 dagar kvar nu klagar jag när det bara är 10 dagar kvar

William hade högre hjärtljud än nu med lillfis.
    Gick 7 dagar över tiden med William om man räknar enligt sista mens, så om lillfis gör som sin storebror så ska hon komma....hmmm...på lördag isf
    Tänk om man kunde räkna så, vilken lycka isf Då skulle man verkligen veta när de skulle komma.

Slutade skriva i den tråden bara några dagar innan, men antagligen bara för att tråden gick ut då, så nu hittar jag inte den sista hittar bara där man redan har fått 

• delifi2
    MFJG skrev 2010-12-02 07:17:35 följande:
    Usch vaknade med huvudvärk idag. Inte alls roligt. Haft en pissnatt. Vaknat av att jag varit hungrig TVÅ gånger. Helt galet. Någon mer som är hungrig på natten? Sen har jag kissat femtielva gånger också.
    jag var superhungrig igår kväll/natt hade velat ha en stor bit oxfilé som skulle varit lite blodig och det brukar jag inte gilla i vanliga fall, snurrig man är.

Inget kul att vakna med huvudvärk. Har faktiskt sovit 5 timmar i sträck, det värsta är nog att ingen tidning har kommit, vet inte vad jag då ska ha till frukost (att läsa alltså) 
  • delifi2
    Grattis ensammamma
    Man blir ju lite avis när det känns som det aldrig är ens egen tur

Ni som hartryck neråt, känns det som ni behöver göra nr 2 då samtidigt som bebisen tränger ner?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)