ondar skrev 2010-11-24 14:30:14 följande:
Ringde BM idag o sa att det känns som om bebis har vänt sig fel igen. Så fick komma in på extrabesök och efter att både hon o en annan BM hade känt så trodde de samma sak som jag.
Så imorrn bitti ska jag o Pappan tillsammans med den packade bebisväskan o alla papper åka in till Näl för att undersöka med ultraljud och sen diskutera om vändningsförsök/kejsarsnitt. Får se hur det slutar.
På Bm lät det inte helt omöjligt att det blir bebis redan imorrn.
Är helt sjukt nervös helt plötsligt:D.
Jag vill _inte_ göra ett till vändningsförsök men BM tyckte att om livmodertappen e mogen så borde jag gå med på att vända bebis o sätta igång det. Vi får se vad de tycker på Näl och hoppas på att vi kan ha en bra dialog där de lyssnar på mig också:). Blir det kejsarsnitt så blir det iaf i november bebis kommer, så långt e jag med:P.
Det är bättre att de gör en vändnings och sätter igång dig samtidigt, då hinner bebis ställa in på sig att nåt är på G än att ta med planerad snitt eftersom de då inte får i sig det stresshormonet som hjälper dom med en förlossning. Om du fröstår vad jag menar.
2barnsmamma----> du hade väl gjord snitt på alla? Här i sverige är det så att har man gjord 2 snitt så är det bara göra snitt igen eftersom livmodern inte är lika stark.
Om du tänker en ballong som ma nskär sönder och sen lagar den med tejp och sen blåser upp den igen och gör samma sak, skär upp å lagar. ungefär så är livmodern, den blir svagare för varje gång man gör snitt. Man tänjer ju ut stygnen i livmodern, kan ibland kallas att man får hål i livmodern, men de håller de koll på så det berjhver du inte oroa dig för isf.
Min kompis har så, hennes 3 barn nu och hon har fått ett "fönster" i livmodern pga att hon fått snitt tidigare, så hennes är beräknad i januari men de komemr ta ut bebisen tidgiare eftersom livmodern kanske inte klarar av att tänjas ut mer