Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-12-04 01:18:16 följande:
    Kände ett sånt tryck neråt att jag inte kunde låta bli att känna efter med ett finger bara, läskigt när man känner huvudet så tydligt. Jag kände inte noga, ville inte peta för mycket, så jag vet inte hur tappen kändes och så men att huvudet är långt ner nu kändes väldigt tydligt...

Konstig känsla.

Å vad spännande att känna huvud
    Jag har aldrig känt huvud eftersom mina barn alltid legat långt upp, med William trodde jag att det var huvud jag kände när det startade men det var hinnorna jag kände förklarade de när jag kom in.

Har ingen anign om hur hon ligger nu faktisk, fick en typ fyrkantig mage förut när jag kände ilningar neråt och jag kände att det rann till, dock bara vanliga vita tråkiga flytningar....
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-12-04 12:00:52 följande:
    Jag vet inte vad jag ska tro nu. Har lite ont, lite sammandragningar o så. Syns inte nått speciellt i trosskyddet och jag vill inte ringa förlossningen för att få höra att min käre man har en stor kärlekssaftsproduktion :P
    det du kan göra är att gå å kissa så kniper du, fortsätter det rinna så kan det vara vattnet men oxå sperma. Men det är ett av de bästa sätten att kolla om det är vatten.
    Även om du har trosskydd på dig och sen ligger ner å det rinner när du reser dig hastigt så kan det iaf vara sperma eller flytningar.

Ang förlossningar
    dotter nr 1, var hemma 1 dygn med värkar, hanterbara sen så åkte vi in och det tog 13 timmar innan hon kom.

Dotter 2, började med värkar, troligen oregelbudna (kommer inte ihåg) åkte in, de sa att jag inte alls skulle föda barn under den närmaste veckan typ för jag var varken mogen eller öppen. 2 timmar och 45 min senare så föddes hon. Bm blev jätte förvånad när jag helt plötsligt fick krystvärkar, det var en usk i rummet som hörde att det var nåt på G, kollade mellan bebna och sa jag måste nog hämta bm. 10 Min krystvärkar

Son nr 1, blev igångsatt fast jag inte skulel blivit det. Drf säger jag återigen att det är jätteviktigt att man är mogen att de kollar noggrant för ligga med pinvärkar och sd och värkar i 3 dygn är ingen höjdare. Då vill man inte föda barn igen.

Son 2, kände nåt mellan bena, trodde det var huvud, oregelbudna värkar. RIngde inte till fl som tyckte jag skulel komma in, själv så hade jag ingen lust. Hade inga värkar under färden in till fl som tar ca 50 min.
    Slemmisen började släppa hemma mer å mer när jag kände nåt mellan bena

Nu börjar det kännas som med WIlliam, mer slem och mer blodstrimmor så inom de närmaste dagarna hoppas jag på om inte kroppen lurar mig ordentligt.

Allt vatten gick på fl och alla slemmisar oxå förutom Williams
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-04 14:49:08 följande:
    Gråter snart av panik jag e inte redo jag e skit rädd.
    Hoppas denna nu blir bättre.
    Det var så dramatiskt sist.
    Nu är det planerat, var det så förra gången oxåeller blev det akut?
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-12-04 18:03:25 följande:
    Om det skulle vara vattnet så är det ju ännu mer jobbigt om det inte drar igång alls, inte sålyckat. O andra sidan ska jag på TUL på onsdag, då ser man ju hur det e med vattnet... Blir så frustrerad bara
    ligger bebisen långt ner? för isf täcker bebisen utgången och det inte kan droppa mer än just några droppar, ligger bebisen högre upp så rinner det mera vatten eftersom utgången inte är täckt då.

Min slemmis går mer å mer nu och jag vet att man inte kan lite på det riktigt men det var ju så det startade med WIlliam förra gången, bara enstaka värkar. Fast det har jag inte just nu ens + att jag kände hoinnorna och det gör jag inte nu.
    Så imorgon kan hon ju komma tycker jag allt
  • delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-04 20:36:18 följande:
    idag innan när ja va på toa så hade jag en klump i trosan, som segt snor! Men det va helt genomskinligt o lite vitt,inte grönt el så!
    Så de e inte slemmisen då va? Inte haft något sådant mer. Har haft lite ondare sammandragningar o tryck neråt  som ja vill bajsa men de kommer inget idag,men de e kanske max 5 gånger på hela dagen!
    Kan mycket väl vara slemmisen som håller på att släppa, den kan ju se olika ut.

RIngde in till fl för säkerhets skull, jag är en sån person som vill ha lite kött på bena så jag vet hur jag ska göra.
    Förut fick jag ju blod tsm med slem så då är det slemmisen ju så det var jag inte orolig för, men sen så kom det bara blod och då blev jag lite orolig så drf ringde jag.
    Hon sa det att om det skulle börja rinna och inte bara när jag var på toa skulel jag komma, samma om jag skulle få värkar även om de är oregelbudna. De vill hålla koll på mig eftersom mina förlossningar går snabbt + att jag har GBS så jag kan få pencilin snabbt
  • delifi2

har köåpt em ny mobil så jag har inte lärt ,mig den. fick oi söndags akuut kejsarsniitt för hon låg fel, började med värkar.  skriver mer sen när jag kan se vad jag skriver:)

• delifi2

Tack alla, har inte läst igenom allt och komme rinte göra det heller då lär jag ju få sitta här till dödagar ju

Fick värkar i söndags natt men tänkte att det inte gjorde nåt mellan 4-6 så tryckte det på mer än anligt och jag kände att vi ska nog åka in för en kolla iaf, värkarna var oregelbudna och varierade i grad. Som alla säger man ska ju inte föda barn när man inte har tid lixom....
    Ingen av döttrarna var hemma, gudmor svarade i telefon och ja gkände bara att nu tar jag en ambulans in så får magnus komma senare. Vi ringde till hans mamma som aldrig har passat dom själv och är inte världens bästa barnvakt men vi ringd eiaf, hon vill inte komma eftersom det snöade, hon gillar inte att köra då och det förstår jag.

Men sagt och gjord hon kom vid 6 på morgonen. VI åkte in och när jag satte mig i bilen så hade jag ca 5 värkar under 40 min . VI kom in vid 7 tiden
    VI kom in och de satte ctg på mig och frågade hur hon låg, jag tyckte hon låg fel för nu var magen alldels fyrkantig, 2 bm kollar hur hon ligger och ringer läkaren som kollar med ultraljud, jo då hon låg i tvärläge
    Men jag ätnkte att det kommer ändra sig, så de ger mig lite bricanyl i benet så värkarna SKA avta så de kan vända henne men hon rubbar sig inte en mm. Så kl 8.25 beslutas det om kejsarsnitt, de kunde inte vänta längre, först hade de tänkt att jag skulle få bricanyl lika mycket som man får under ett vanligt vändningsförösk men jag var helt utplånad och öppen 5 cm.  men jag tänkte att det var ju lugnt men lite besviken blev jag allt men men......

Jag skulle iaf få vraa vaken så det kändes bra iaf och Magnus  skulle få vara med
    åker ner och görs iordning och allt er bra ut.
    Ett kejsarsnitt tar ca 1-1/2 minut tills barnet är ute.
    Men det gick inte vår lillfis med på hon skulle stanna i magen hade hon tänkt för det tog ca 10 min innan de äntligen fick ut henne.
    Man gör ju snittet där nere och tar ut huvud först, men eftersom hon låg fel så kunde de inte få tag på hennes huvud eller nåt annat, bara en arm och den gick inte att dra i, 3 läkare håller på att dra, pressa, lägga sig på mig mage ja ni kan tänka er hur de jobbar under 10 min. Till slut blev det lite akut för moderkakan lossnade och det bara forsar ut blod, 2 liter försvinner snabbt som bara den. Å jag känner mig yr och trött men samtidigt pigg.
    Men till slut kom hon ut och skrek på en gång DÅ var kl 9.15, hon vägde 3420 gram och var 50 cm lång.
     Då somnar jag typ. Får åka upp till uppvaket där jag får 2 påsar blod, kl 111 får jag åka upp till B där Magnus och hon väntar så änteligen fick jag hålla min älskade lilla bebis. SÅ långt allt bra sen så börjar det

Kände mig pigg och kry på em coh var uppe på bena vid 17-tiden för att duscha vilket förvånade personalen. KÄnde mig hyfsat men hde för jävligt ont i magen.
    På måndag gick mitt hb ner till 89, trött och slö och orkar inte göra nåt, ville bara vara i fred.
    På tisdag gick mitt hb ner till 83 och jag fick 2 påsar blod till förde blev lite oroliga för jag var så blek.
    Ville åka hem på onsdag men det fick jag bara om mitt hb var bra, på Osndag morgon låg det på 98 så de godkände det

Var så skönt att komma hem, men jobbigt samtidigt. Men jag tror man återhämtar sig snabbare hemma eftersom man inte gör nåt på BB man bara ligger där som ett kolli typ och de säger att man ska upp och röra på sig vilket är tråkigt bara det.
    Ska fortsätta åta järntabletter för jag känner mig fortfarande yr och matt.
    Gör skiton när jag reser mig eftersom hela buken bara hänger och jag inte har några muskler kvar i magen.
    Ska lägga upp en bidl på min mage hur den ser ut nu.
    Men bli inte förskräckta, så ser min mage ut efter de hållit på med den i 10 min minst. SÅ ni kan tänka er att jag har ont.
    KOmmer inte göra det nu utan imorgon för nu ska jag föröska sova lite, kan knappt sova på sidan för det gör så jävla ont i magen

• delifi2

åå fy ondar vad jag tycker synd o,m dig. visste ju inte helletr hur lillfis låg innan vi åkte in, jobbigt att inte veta om å när man ska åksa in. mitt personliga råd är iaf att åka in tidigt så de kan göra ett vändningsförrsök iaf bebis ligger fekl. man återhämtar sig bättre när man föder vaginalt än om man genomgår en opration. skitjobbigt att inte  kunna vara mer på bena, ligga på sidan oav. hade jag fått vaginalt så hade hag varit som vanligt nu

• delifi2

Oj vad många som tittar ut nu, kan säga att jag är så glad att jag inet är kvar då skulle jag blivit frustrerad

JÄtteGRATTIS till ALLA som fått hittills

Glömde säga att vi  körde en färdknäpp på fredagen och jag fick värkar på  söndag natt så det kanske hjälpte lite till + att på lördagen var vi och åt på ikea, deras julbrd så det kanske och hjälpte till lite
    Det roliga är att jag träffade en kollega på ikea som oxå åt där och hon frågade när det var dax och jag sa när som helst nu, då sa hon att ät lite till det kommer säkert hjälpa. Hon skulle bra veta hur rätt hon hade

Idag blir min stora kille hela 6 år och ska börja i förskolaklass till våren

Svar på tråden December Bebis 2010 :)