Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

linn78 skrev 2010-11-30 08:13:45 följande:
    Liten fl-berättelse: 

Ja, ingenting hände, knappt några värkar öht hela em/kväll. Kl 22:30 började jag få rejäl mensvärk, gick då på toa för att göra nr 2 för det brukar hjälpa. Hjälpte inte! Jag gick ut i korridoren och fick där alvedon av bm för att se om det var fuskvärkar och så skickade hon mej i duschen. Väl i duschen släppte det lite och det var så himla skömt med riktigt varmt vatten på mage och rygg.
       Precis när jag tänkte gå ut från duschen kom den en ny fruktansvärd mensvärk. Jag fick ringa efter personal för jag klarade knappt av att stå, så dom fick hjälpa till att torka och klä på mej. Inga sammandragningar, bara mensvärk så dom satte ett ctg för att se om den gjorde några utslag. Jag kunde inte ligga ner pga smärtan utan stod vid sängänden med sambon tryckande HÅRT i svanken på mej, det var det enda som hjälpte lite.
        Ctg blev taget medans jag stod där och allt var bra med bebis men som sagt, knappt några SD. Jag fick hjälp upp i sängen för en koll. Jag ville lägga mej på golvet men det var tydligen inte så poppisTungan ute. BM konstaterade att jag var öppen 5-6 cm och ner på FL åkte jag direkt.
        Med några stopp på vägen då jag var tvungen att slänga mej på knä framför rullstolen för att öht överleva värkarna så kom jag in på mitt rum på FL. Jag sa till direkt att jag ville ha EDA innan det var försent och det var ok, dom skulle bara sätta en nål i armen först. Så BM sätter nål medans jag ligger brölande på knä på golvet och försöker ta mej igenom den fruktansvärda mensvärken. 
       Med anestesie-läkaren på väg tvingar dom mej upp i sängen igen för en koll fast jag ihärdigt försöker övertyga dom om att golvet är en toppen-platsSkrattande. Dom vinner och kontrollen visar att jag är öppen 9 cm. Jaha, där försvann den EDA:n. När jag ligger där känner jag plötsligt att värken ändras och att jag känner mej bajsnödig istället. Då fattar jag att krystvärkarna har kommit och allt blir genast bättre. Ont på ett annat sätt och jag ser att det faktiskt finns ett slut på detta h-vete.
       15 min krystvärkar och en toppen BM som hjälper mej krysta på rätt sätt, ut kommer lillebror helt perfekt kl 00:14, 3370gr, 49 cm. Lik storebror men ändå inte.<3
       Allt som allt tog alltså själva förlossningen bara ca 1,5 timme när det väl satte igång. Såhär i efterhand kan jag nog säga att den var helt ok, jag önskar bara att jag hunnit få någon smärtlindring förutom lustgas (som jag inte märkte hjälpte). Jag sprack inget och blödde minimalt (ca 300ml).
    GOlvet är faktiskt en bra plats det måste jag hålla med dig om, spec när man inte kan röra sig
    Jättegrattis till den lilla, vad skönt att det gick så fort och utan smärtlindring
  • delifi2

Inatt var den värsta natt jag har varit med om faktiskt.
    GIck på toa flera ggr (inget ovanligt) förutom att det va rlit ejobbigt.

Sen så började ett helvete utan dess like, ni som fått barn innan vet vad krystvärkar är och när det känns som en kokosnöt när huvud är där.
    Det här var ännu värre, värsta pinvärken som drog i ligamenten, kunde inte andas igenom den det drog så in åt..... har ALDRIG känt så förr, det kändes precis som drog en kniv vid ligamenten. Kunde bara skrika rakt ut, DÅ ville jag ha lustgas.
    Både jag å mannen tänkte att nu är det dax och jag tänkte att vi kommer aldrig hinna in för nu komemr ungen. Men inte det...efter ca 2 minuter av detta helvete så försvann det, har lite drag i ligamenten fortfarande men inte så mycket.
    RIngde till bm idag och frågade vad det kunde ha varit men hon hade ingen aning om vad det kunde vara så jag kom in på en x-tra koll idag.
    Huvud låg neråt men inte i kanalen men hon låg precis som hon skulle
    Bm kände även på tappen men den var långt bak, inte så mjuk, ca 4 cm och öppen 2 cm en typisk omfödersketapp sa hon .-(
    Mrn hon sa det att även om hon kände det nu så kunde det ändras efter 1 timme och tappen utplånats och jag kunde ha öppnat mig mer, hon kände även huvud och när hon nuddade det så åkte det upp men sen ner igen

• delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-30 17:38:30 följande:
    Va hos BM idag och hon kände på min tapp,men den va tillbakadragen o  2 cm. Men däremot låg bebis typ så långt ner den kan ligga, borrat ner sig jätte väl,så hon kände jätte väl på huvudet och fråga om ja med ville känna,haha never! läskigt ju o peta på ett huvud,hehe! Hon blev lite faschinerad för de va tydligen rätt ovanligt för en omföderska att bebis låg så himla långt ner. Nästan ute med andra ord ,nu ska bara de där satans sammandragningarna o värkarna sätta fart,men inte
    Ja för om man är omföderksa så brukar bebisen inte vilja vara så långt ner, skönt att veta att h*n ligger så långt ner. Jag kan tydligt känna hur huvud borrar sig längre å längre ner.
    Jag skulle lätt ha känt på huvud häftig känsla.
    Jag hoppas min bm retade tappen lite så det komerm igång till helgen

Men inatt har vi inte tid så hon får inte komma inatt, William är sjuk och ELliot klagar på magont, så jag är tveksam om att EMil vill komma hit och ta hadn om dom då.
    William har fått nåt fel på sin mage så han grå på diet, han får mat från 4 måndaers ålder, tycker så synd om honom för han är sånt matvrak och älskar alls slags mat
  • delifi2
    linn vilken sötnos Avis som bara den nu, vill oxå snusa bebis.....

2barnsmamma skönt att få veta när bebis kommer och att du vet att det var en stor bebis.
  • delifi2
    MFJG skrev 2010-11-30 20:22:52 följande:
    Jag är bajsnödig i fissen. Konstig känsla haha! Huvudet trycker på tappen..
    hahaha......jag känner precis likadant + ilningar när jag står upp i en viss ställning, men om jag står upp å böjer mig lite fram så känns det inte, men då ser det ut som jag har bajsad på mig
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-30 20:04:59 följande:
    Gumman jag förstår dig jag har oxå kännt att fan 21 dec jag kan inte jag klarar inte men ibland måste man nu fick jag min tid till 8:e men det är pågrund av ett stort barn innan och tt stort barn nu.
    Men jag förstår din längtan jag kan byta jag är själv inte redo jag kommer att gråta många ggr innan det är dags att åka in.
    Jag e inte redo alls.
    Men fan vad det är svårt att smälta in din tid kommer du har då en nyfödd när vi alla andra har veckor på bebisarna och månader då går du runt där med en nyfödd krabat hos dig
    På vilket sätt är du inte redo då?
  • delifi2
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-30 20:48:10 följande:
    Tänkte på en sak som EMELLE tog upp för ett tag sen! Tror inte vi i tråden kom fram till något då!??

Hur gör vi när vi fått våra små guldklimpar med tråden?
    vart tar ni vägen som fött barn??
    Ska vi starta ny tråd?
    eller fortsätta på denna??
    jag tycker vi kan fortsätta, men samtidigt kan det bli lite rörigt om man både pratar bebis och grav, men samtidigt så hänger man med om vad som händer med alla man har följt oc alla får ju sin bebis till slut iaf.
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-30 20:56:01 följande:
    Jag vet inte jag vet inte om jag e redo att ha tre barn jag tror jag mäst har blivit väckt av att inseatt det intevar en dröm
    3 barn är inget, tänk på mig, jag kommer få 5!!! barn.

Vi visste ju inte ens om vi skulle behålla lillfis eller inte, visste inte om jag skulle orka med en till grav med foglossning
  • delifi2

Idag köpte vi blöjor och de ä rju såååååååååååååååå små och söta ju

Det känns bättre när mannen oxå lägger sig i. Det var han som sökte efter bebiskläder å¨facebook och specificerade att det skulle var flickkläder

Min bm trodde inte heller jag skulel gå tiden ut, men hon får absolut inte komma den 10 december för då fyller Ellot år, vill att de ska ha egna dagar iaf

• delifi2
    ludicrous skrev 2010-11-30 21:53:12 följande:
    Ja, lite molvärk har jag allt ikväll, jo men tjena, då är det nog igång.. tänk om man kunde sluta leta tecken :(
    haha.......sitter oxå med molvärk elelr små sd, så nu tänker man att snart är det nog dax, men det kommer dröja iaf 2 veckor till tror jag.
    Har 12 dagar till bf
    så knaske 7 dagar till då
  • delifi2

verkar bara vara jag som får sd och förvärkar av tee´t då
    För de dagar jag har missat dricka det så får jag bara lätta sd och inga förväkrar. Tror inte d tkan starta en förlossning men däremot ha en påverkan på livmodern osv och att det är drf man känner av förvärkar och förvärkar är ju bara bra

Men i dag så har det varit mer förvärkar än vanligt och det känns som det rinner t ill mer flytningar. Så i helgen kanske om jag har tur.

Försöker leta upp tråden som jag var med i när jag väntade WIlliam för att se vad jag har skrivit där när det började närma sig, men inte hittar jag den inte

Idag så har vi köpt vagnen, blev en Grago stadium, vem var det mer som hade köpt den?? Jag å namn är ingen bra kombination.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)