Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 14:38:36 följande:
    delifi2: Haha ja många får nu och jag som skulle sitta här än idag och vara gravid skulle ju ha 21 dec hehe men fick ju innan
    Och grattis till dig vännen
    jises vad stor han är, tur att du fick snitt för att föda ut en liten klump är inte det lättaste

Jag är är iaf glad att jag INTE komme få fler barn, skulle inte vilja riskera att få ett kejsarsnitt igen.
    Är totalt slut efter det ju, det är verkliegn en chok när man fött vaginalt innan och man är van att vara på bena efter 2-3 dagar men nu kan man knappt ta sig upp från sängen själv eller gå på toa....jisses
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 15:02:04 följande:
    Låter som du har det ont och jobbigt
    Jag var ju uppe redan samma dag han kom ut och gick runt sängen och till sängen med 2 st barnmorsker och det gick bra lite konstigt som om man gick för första gången 
    Sen dagen efter så tog dem bort min katerter och jag gick som vanligt och åkte hem
    Ta sig upp från soffan sägen är si o så det går men man MÅSTE ta det lugnt.
    Tabletter tar jag med men då jag har ont vid snittet.
    Idag tog sambon bort en stifft han var tvungen så den satt löst en sida fast på min skin den andra på bindan som jag har så torskanten inte ska göra illa och ja nu e det bätte och alla andra stifft ska jag ta bort nästa vecka ska gå minst några dagar innan dem tars bort här i Dk ..

Hoppas du får det bättre
    Juste har fortfarande inte vågat göra nr 2 hahaha men nysa och snyta mig ja det går haha men majsa nopp inga tankar ännu men jag har fått avförings tabletter ska ta 2 st idag med för att se om man kan bajsa snart haha
    Jag var och duschade vid 17-tiden hon kom kl 9 på morgonen, kände mig jättepigg just då, de tog både kateter och omläggningen då.. Mn nu....jisses vad det gör ONT!!!!!! Mest vid rumpan typ.

Är livrädd för att ta i, känns osm hela magen ska gå sönder då ju.....

DU som gjord snitt tidgiare, ska man verkliegn ha en svart mage!! alltså den är helt blåsvart upp till naveln, ser verkligen ut som jag bliviti rejält misshandlad
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-10 15:11:08 följande:
    öööööh låter inte normalt !
    Hur länge har du haft så ?
    Nej jag är inte svart alls inte blå lila häller magen är bara svullen och öm
    Och rumpan ja öm hahaha men jag säger bara BB sängar hmm inte sköna

Du borde kolla upp detta för så ska du inte ha.
    Kan du ta en bild och visa min privat ?
    har en bild eller flera bilder. Magen är typ blå/svart.
    jag skickar om en stund
  • delifi2

SÅ här ser min mage ut efter snittet, å nu ser den ändå bättre ut än förr, förut var den mer svart

• delifi2

Ja roligt var det eller är inte, får lyfta hela magen om jag ska resa/vända/sätta mig osv. Skitjobbigt
    Men jag tror den ser ut så eftersom de höll på iaf 10 min för att få ut henne.
    Det var ju en läkare som låg på mig uppe vid revbena och tryckte neråt medans de 2 andra hade in händerna i snittet för att försöka få tag på henne.

Hon låg ju med ryggen uppåt ovanför naveln så jag förstår att de hade problem och huvud låg på sidan

• delifi2
    Haligh skrev 2010-12-11 13:18:19 följande:
    Men herregud, är det där din mage Delfi?? Ser fruktansvärt smärtsamt ut! Fattade inte ens vad bilden föreställde först. Hoppas verkligen blödningen ger sig snart, inifrån alltså. Är det normalt att det blir sådär efter snitt? Men det är ju ett stort ingrepp, så det är klart det kan uppstå inre blödningar. När min bror opererades fick han så mkt sådana att han blev tvungen att få blodtransfusion!
    jag har slutat blöda iaf, från livmodern alltså så det känns skönt.
    FIck 4 påsar blod för jag förlorade 2 liter när moderkakan lossnade.

Jag TROR INTE att det ska se ut så här efter snitt utan det är endast min mage som ser ut så.
  • delifi2
    MFJG skrev 2010-12-11 14:53:04 följande:
    Min sd har lugnat ner sig men dem gör mer ont när dem väl kommer..smärtan är starkare..Jag hoppas som bara den på att det är latensfasen..Vad tror ni tjejer? Luras min kropp med mig igen?

Delfi - AJ! Ser inte alls skönt ut det där! =( 
    bra att smärtan känns starkare. håller tummarna för dig att det ska sätta igång snart.

TIden går såååååååååå långsamt när man är gravid och nu tycker jag tiden går så fort, lillfis är 1 vecka imorgon!! jag tyckte hon nyss kom ut.
  • delifi2
    sarashjärta skrev 2010-12-11 15:15:42 följande:
    Delifi: det där har nog inte med själva snittet att göra. Tror mer att det är från läkarnas tillvägagångssätt att få i bebisen att göra. Jag har inget blåmärke. Ingenting, hur fint
    Som helst.
    Jo precis det är det jag menar, jag menade bara att eftersom jag gjord snitt. Men inte själva snittet som såg ut så sån tur är
    Jag hoppas bara blåmärket går över snart för jag vill kunn aligga mer på sidan det kan jag inte nu direkt, fast jag är helt bedövad över hela blåmärket, känns helt mysko känns osm en tandläkarbedövning där
  • delifi2

Inom 2 dagar tror jag både Moma & Ludi har fått sina bebisar.
    var det nån mer som hade värkar? tycker jag bara läser värkar just nu.

Mina var oregelbudna när vi åkte in så de behöver inte vara regelbudna men jag är omföderska oxå.

Hur går det med Mfjg? åkte inte hon in nu för en koll?

Jaya det gör skitont att amma den första veckan och en in på andra veckan oxå innan man riktigt har vant sig, jag avskyr att amma, för det gör så jävla ont. Jag spänner mig varje gång hon ska ha mat, stålsätter mig verkligen. Det är skitjobbigt men jag vet att det kommer gå över, men just nu i början är det ett rent helvete.
    Jag skulle inte ta sprutan om jag vore du, skulle det inte funka med ammningen så slutar kroppen producera mjölk iaf. Tar du sprutan så kanske du ångrar dig sen.
    Bättre att komma hem i lugn å ro, där kan du vara i din egen säng, ligga mer bekvämt å sitta.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)