Inlägg från: delifi2 |Visa alla inlägg
  • delifi2

December Bebis 2010 :)

Här är lugnt som i graven, när ja står upp å när jag går så känns det som nåt ska åka ut har aldrig känt så förutom när hinnorna tryckte på, nu när jag känner så kan jag stoppa in det igen. Kan det vara tappen som åker ut så eller?

Rätt kul att alla förlossningar inte är samma men samtidigt jobbigt för jag vet ju inte när det kommer sätta igång då. Vill iaf inte att mitt vatten ska gå eftersom jag måste ringa ambulans då, hon ligger så högt upp förutom när jag står å går, då känns det verkligen att hon åker ner å så ilar det som bara den å ont gör det att gå oxå

• delifi2

jobbigt för er som har det jobbigt. Hoppas allt blir bättre snart.
    Ang kommentarer så har jag antigen inte hört dom eller tänkt på dom. det värsta är nog tycker jag att folk man träffar på verkar tro att magen är allmän egendom och ska känna.

<Sen om man säger att det är 5 barnet utan att veta hur gamla döttrarna är så är det mycket ojande osv.....

Jag börjar faktiskt tveka om att åka upp till sthlm i helgen, spec när det är sånt här väder. Vi ska kolla hur vädret ligger till på torsdag och kolla hur vägarna ser ut. Jag oppas hon kommer inatt eller den här veckan men det känns inte som det. Har bara haft nån enstaka sd den här helgen, jag som brukar ha många sd och förvärkar, har blivit några till nu sen jag drack mitt te.
    Jag känner dessutom inte min tapp längre, vet inte om den har åkt upp långt bak eller vad som har hänt, llite svårt att känna oxå eftersom magen är i vägen när jag ska känna efter

• delifi2

Är det nån mer som knappt vågar nysa?

Varje gång jag känner att jag måste nysa så blir det först en liten nys för att se om det gör ont i bäckenet, gör det inte ont kan jag nysa på men gör det ont så försöker jag nysa så lite som möjlgt eftersom det känns som hela bäckenet ska gå sönder då

• delifi2

var och köpte bebiskläder idag is trl 56 och ända upp till strl 74
    Har fortfarande inte tagit upp flickornas kläder från källaren men vi får väl se när jag ör det, litetröttsamt att bara åg å vänta nu tycker jag :(

• delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 20:12:33 följande:
    Skulle du få en Flicka ?
    Dags att ta fram hihi
    Misstänker du får stora barn va med stl 56
    nej nej nej.... vi köpte kläder i strl 56 och upp till 74, hon sålde 3 stora kassar för 500:- billigt som bara den.
    Har alltid fått bebisar som vägt  under 4 kilo och det kommer den är oxå göra, å då okmmer kläderna i strl 50 vara för små, det brukar de vara.

Har ingen aning om hur hon ligger nu, hon har så stor plats att röra sig på men när vi kollade på ul i fredags så så låg hon med huvud neråt så jag hoppas hon ligger så fortfarande, men det är koll med ul varje vecka hur hon ligger
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 21:28:57 följande:
    ah okej men då är hon ju i sin rätta plats men brukar hon vända på sig mkt ?
    Hon var inte fixerad eller ?

Det var billiga kläder det var blocket va ?
    Jag har alltid också kpt från blocket och vagnen jag har än idag kvar som jag köpte då jag väntade dottern haha
    Hon vänder sig hela tiden, gick alldels för lätt på vändningsförsöket sa läkaren, dels för att livmodern är så sto och dels för att hon är rätt liten eller normal om man så säger.

Ingen av mina barn fixerar sig, inte ens den första, de har de gjord när de är på väg ut

Nope på facebook så efterlyste min man om det fanns nån som hade tjejkläder, vi har ju mest killkläder och då var den nån kompis syrra som hade det. Bra mycket billigare än blocket.
    Vi kan ha betalat ca 3:- per plagg ist för 10:- per plagg man brukar sälja på blocket
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 21:40:33 följande:
    Men varför är livmodern så stor då ?
    Men att hon är liten (normal bebis)
    Ja fixera ja det gör inte alla min 1:a gjorde det i tid men 2:a då han skulle ut samma dag haha

Okej då var det ju billigt
    Jag älskar Tradera och blocket men nu har vi Gul o gratis här i Dk billigt
    Efter 5 barn blir den stor
    Livmodern är ju precis som en ballong, den återfår aldrig sin vanliga strl igen
  • delifi2
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 21:48:06 följande:
    oooh juste 5 barn haha herregud
    Ja så e det ju men det blir väl så att barn växer mer o mer oxå o den blir större o större ?
    Nope, även om det är vanligt att barnen blir större för var grav så behöver det inte vara så, William vägde mindre än Elliot och var kortare, magen var oxå mycket mindre än med Elliot så alla grav är olika.

Med Elliot så växte jag oxå lite överallt, runt höfter, rumpa och magen blev bredare, med WIlliam så fick jag bara en liten mage och folk undra om jag verkligen om jag skulle ha så snart när det började närma sig, jag såg ut som i 5 månden typ när jag var i 9

Nu har jag en mage som nästan är dubbelt så stor som med WIlliam, men med mig har det varit så att när jag har fått flickor så har jag gått upp mer och haft en stor mage och de har varit små, Felicia var 47 cm och vägde 2700g
    Emily var 50 cm och vägde 3070 så de har varit rätt små, så jag hoppas den här oxå är rätt liten
  • delifi2
    Cissi7006 skrev 2010-11-28 21:53:35 följande:
    Jag väntar ju fyran och det känns att bebis har mycket plats därinne, hon snurrar fortfarande rätt vilt därinne och jag hoppas att hon fortfarande har huvudet ner, det är jättesvårt att känna. Men hon byter ryggsida nästan varje dag, det märker jag.

Är i 36+0 idag, ska till Bm imorgon, då får vi se
    Min snurrar oxå väldigt mycket, men jag tror hon fortfarande ligger med huvud ner, det känns typ samma, mn gången innan vi kollade så kändes det typ likadant så jag har ingen anign.

Samma sak när vi åkte in för vändningsförösk, då kollade bm med ul och huvud var neråt men lite snett, efter ctg på 30 min kollade läkaren och då låg hon med huvud på höger sida utan att jag hade känt att hon hade vänt sig så MYCKET plats

Ondar-----> jättefint ni har gjord

Vill att min slempropp ska gå, vill ha som méd William typ, tänk om man kunde välja hur man ville ha det
  • delifi2
    ludicrous skrev 2010-11-29 11:02:27 följande:
    Har däremot ett konstigt tryck neråt! Dels ner i blygdbenet men det är nått skumt med det för det känns som jag vill ta i.. :/
    precis så känner jag oxå, känns som en  hård boll precis ovanför blygdbenet och man bara vill pressa ut nåt.
    Har inte haft så förr med nån av de andra så jag hoppas et betyder att den är lilla håller på fixera sig, skulle vara första gången isf
Svar på tråden December Bebis 2010 :)