Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Fick ett trevligt brev från F-kassan i dag. Hade jag inte en aning om att man fick flerbarnstillägg om man har fler än 1 barn. Visserligen bara 150 kr,men alltid något Får man sen 3 barn så fick man nästan 500kr,hehe!
    Oh ni som har 4 barn....får ju något på 1000kr.
    Kan va bra o ha

♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Willes Mamma 08
    Mysmamma70 skrev 2011-01-17 18:02:40 följande:
    Kreativt Haligh

Nu har Cornelia sovit i fem och en halv timme och mina boobs håller på att sprängas, men jag vill ju inte väcka prinsessan

Albin sov i 5 timmar i dag på em, va tvungen o väcka honom gjorde för ont i tuttarna

ludicrous skrev 2011-01-17 18:23:09 följande:
    Hur mycket får man träna innan efterkontrollen? Jag är helt deprimerad o ledsen över att inte gå ner. Jag har ca 10 kg jag vill bli av med o just nu går det knappt att gå promenader, det är isgata/puckelpist överallt :( FÖRSVINN DÅ SNÖ!!!
    Har noll matlust och vill inte äta, men vet ju att Emil måste få i sig näringsämnen. Varför går det så äckligt lätt för andra??!!! Ska gräva ner mig o gråta några veckor :(

Du e inte ensam,min mage har tusan blivit tjockare nu än jag va 1 vecka efter förlossningen.
    Vi kan joina o promenera o promenera o bli av med våra kilo, peppa varann som sagt, e sååå jobbigt med den dumma snön som e i vägen!
    oh de går inte lätt för mig, 3 kg kvar men sen ska ytterligare typ 5 kilo bort...

Jag måste börja träna mina knipövningar....så ja inte blir inkontinent sen! E så glömsk!
    lika så D dropparna man ska ge barn under 2 år är jag så glömsk med, stackars Albin!

• Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2011-01-17 16:24:25 följande:
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-17 15:19:36 följande:
    Fick ett trevligt brev från F-kassan i dag. Hade jag inte en aning om att man fick flerbarnstillägg om man har fler än 1 barn. Visserligen bara 150 kr,men alltid något Får man sen 3 barn så fick man nästan 500kr,hehe!
    Oh ni som har 4 barn....får ju något på 1000kr.
    Kan va bra o ha
    HIhih ja man behöver det om inte annat Jag får för tre barn tretusensjuhundra nånting...alltså i bb
    hehe...de e ju nästan så man får skaffa en till bara för pengarna Nere...här ska de väntas, men gärna om ca 3 år en liten bebi till...sen får de nog vara stopp,även om sambon gärna vill ha 4
  • Willes Mamma 08
    Mysmamma70 skrev 2011-01-17 20:37:52 följande:
    Jag minns när jag fick min första dotter för femton år sedan och ringde amningsjouren för att fråga om jag måste väcka henne på natten när hon sov åtta timmar, bara tre veckor gammal.

De bara skrattade och sa att jag skulle njuta
    jisses ja.....härligt tycker 5 timmar e helt underbart när Albin sover de. Tillskillnad på William som typ vaknade varannan timme!
    Så jag njuter nu,hihi
  • Willes Mamma 08

Ni som ammar, Hur klär ni er när ni ska i väg o måste amma bland folk?? Tycker det e såå svårt med kläder. Har amningslinne under,men tycker ändå de e krångligt.

Ludi: Stackars dig om du fått mjölkstockning, gör ju såååå ont! Be sambon din köpa fetvadd på apoteket, o lägg i BH:n....det värmer skönt och ska vara bra för just mjölkstockning. Och de bästa e ju som sagt att han ska suga mest på de bröstet o sen Värme o massera.

Delfi: Herregud kvinna! Du e inte dålig du...så impad att du orkar med! Superwomen

Linn: vågar du ha honom sovandes på mage? jag e så nojjig så skulle inte våga de då de sägs att de ökar risken för PSD. William va snuttig, så vi hade napp till honom nästa hela tiden o han va även en närhetsbebis. Det bästa du kan göra för och få händerna fria är ju o avnända sele eller sjal. Då känner han närheten o du kan göra lite annat. Men jag vet,de e sjukt jobbigt när man känner att man aldrig får vara i fred den första tiden!
    Sen kanske han är mer hungrig? En del barn blir ju inte riktigt mätta o därför snuttar de. Hoppas de löser sig för dig!

• Willes Mamma 08
    linn78 skrev 2011-01-18 10:20:58 följande:
    Ja och nejGlad. Han får ligga på mage under dagen när vi har lite koll på honom och så ibland första kväll/natt passet. När jag och mina syskon var små var direktiven att man skulle ligga på mage och vi har klarat oss alla 4. Och han vänder själv på huvudet så jag tror inte att det ska vara nån fara. Men visst, jag hade föredragit om han var en ryggsovare...
    Hungrig bör han inte vara, han kräker ofta upp överflödig mjölk efter amning. Och de gånger jag provat toppa med ersättning för att se om han sover längre då så vill han inte ha.
    ja huvudsaken e ju att de små liven får sova. Albin gillar bäst o ligga på sidan. Låter honom göra de, men känner mig ändå så orolig. De där rekomendationerna skrämmer nog en hel del inkl mig,hehe!!
    Ah ok...ne då e de ju inte de då Om man kunde veta va de ville....men har du provat sele/sjal? Om det är närhetsbehovet han behöver ha? Då ligger han ju ändå nära ditt bröst men ändå inte kan äta?!
  • Willes Mamma 08

Funderar på o sluta amma o börja jobba istället! GAH eller amma vill jag ju,men hade varit skönt o få jobba nåndag....jag e så sjukt trött så ja kan somna ståendes o så slut i kropp o själ efter alla sjukdomar man ska dras med hela tiden och behöva bli isolerad hemma. Vill ut NU o träffa lite folk o ha skoj!
    William är jätte snäll osv, men han har börjar visa lite mer svartsjuka eller vad det är,för nästan jämnt när jag sitter o ammar så smiter han i väg o äter kakor o glass osv. Får nog gömma sånt.
    Sen ska han sitta i knät när albin ligger där o ska äta o får han inte sitta där just då så blir han vansinnig. Oh inte ska han lägga sig på kvällen inte för Albin får ju var uppe.

Vill det ska bli vår nu så man kan vara ute o William får lite mer o göra än o bara kolla på film inomhus med sin trötta mamma

Fina bilder på era sötisar tjejer

Emelle: använder du gördel?? De behöver väl inte du hehe!

• Willes Mamma 08

Jag har fått en mega tutte i jämnförelse med den andra!
    Vad gör man? Låter Albin äta på den mindre tutten oftare så den blir förhoppnigsvis lika stor?

Han äter på båda brösten,men på något konstigt vis så är höger tutten mycket större,den fylls på mycket snabbare med mjölk och de sprutar mjölk ur den jätte lätt.

Eller vad är det som är fel??

• Willes Mamma 08

Emelle: Fy så otäckt det låter....hoppas de hittar något så du kan få slut på yrseln,sen hoppas ja ju verkligen inte att det är något farligt.

Ludi: va var de för lista på saker som kunde orsaka magknip?? jag åt lök i lördags o jäkla vad Albin pruttade,hehe...inte ont eller så bara att han la pruttar hela tiden sen!

NhjärtaD: Härligt med vagn:) fattar inte hur ni klarat er utan så länge,hihi! Har snön smält hos er? Här e de så jobbigt med all isgata...man går ju som en 90 årig tant,hehe!

• Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-24 09:39:17 följande:
    Emil vänder ju även runt hela sig från mage till rygg om han tröttnar på magläget, vet inte om han gör det i sömnen, men huvudet vänder han runt iaf..
    verkligen duktig kille som kan vända sig så redan nu
Svar på tråden December Bebis 2010 :)