Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-01-14 12:10:09 följande:
    Hahaha matgrisra alltså
    Men shit längden haha helt galet sjukt hur kan man växa 5 cm på 14 dagar???
    ja,snacka om växtvärk...tur man inte växer så hela tiden sen,haha tänk va långa alla skulle va då:-P
    ♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-14 13:11:34 följande:

willes mamma:
    Ja här med men här e man ju lugn haha låter babyn sträka ut sit ben själv haha och det går ju om man är lugn

ja de flesta barn skriker ju,vilket gör att benen sträcks ut automatisk och då brukar de fånga upp de o hålla fast de en kort sekund för o mäta Inte så att de tar o bänder ut benet,hehe :-P

Usch de ser sååå kallt o obehagligt ut o ligga på den där plankan när de ska mätas o den där skålen när de ska vägas, att de inte kunde komma på något lite mer mjukare o mysigare för dem
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-14 13:14:08 följande:
    Men känner bebisar att dom växer ? Drömmer
    Ingen aning faktiskt....hum...stackarna om de gör de, de gör ju så sjukt ont i sånna fall, av det man kom i håg
  • Willes Mamma 08
    Mysmamma70 skrev 2011-01-14 13:25:55 följande:

Kollade i Charlies papper - vi fick första längden på 6 v kontrollen

Willes Mamma 08 skrev 2011-01-14 13:14:08 följande:
    ja de flesta barn skriker ju,vilket gör att benen sträcks ut automatisk och då brukar de fånga upp de o hålla fast de en kort sekund för o mäta Inte så att de tar o bänder ut benet,hehe :-P

Usch de ser sååå kallt o obehagligt ut o ligga på den där plankan när de ska mätas o den där skålen när de ska vägas, att de inte kunde komma på något lite mer mjukare o mysigare för dem

Mina har aldrig skrikt där, de ser ut att tycka det är mysigt att strippa i den goa värmen de har på BVC

ja där ser man,så olika de är mellan alla landsting / privat.

åh här har de bara en liten plätt där de får ligga på under värme  o sen får man lyfta de barnen till ett annat ställe där de ska vägas o mätas, tycker de annars e svinkallt i rummet
    NhjärtaD skrev 2011-01-14 13:26:12 följande:
    Har läst att när de är så här små så känner de inte av nån växtvärk, brukar komma runt 2-3 års åldern....Nova har haft perioder med växtvärk

Willesmamma: Ja det är tur vi lever nu

Usch blir så nojjig när lillan ligger med sin älsklings filt & drar den över ansiktet men hon älskar det, men jag är rädd att hon slutar andas
    gud ja, jag e med så himla nojig över att Albin ska få något över ansiktet
  • Willes Mamma 08

2barnsmamman: ....ha aldrig sex gumman om du inte vill det,det är det inte värt! Slår han dig?? El har gjort? Fy det visste jag inte om. Usch! mängder med styrkekramar!

Säger som Emelle: Håller med delfi och Cissi.

Ja här mår jag i varje fall bättre, johoo O nu börjar fredags myset som vanligt...om vi får William o lägga sig efter all sockerkick sen tidigare av Godis,hehe!
    I morron bara ska jag ut o gå

Emelle: Hur får vi ihop nåndag då vi kan ses dec-mammor??

• Willes Mamma 08
    :Cissi: så himla fina ni är, du ser verkligen inte ut som att du e 40 år. Ja skulle tippa på min ålder Verkligen jätte söt va du=)

Idag har vi varit i simhallen, jag o albin o en kompis kollade på medans sambon o William busade runt. Skönt o aktivera Wille lite som annars klättrar på väggarna här hemma. Tur det snart är dagis igen för honom.

Sen helt otroligt...skulle handla ränessans näsdroppar till Albin i affären då han är så täppt i näsan. Jag fick INTE köpa det för jag hade inget legg med mig som visade på att jag var över 18 år... Haha skulle ja se ut som om jag va mindre än 18 år?? hehe!
    Men de konstiga med det hela va att jag har ALDRIG varit med om det innan att man inte får köpa receptfria läkemedel utan leg?? och att man måste vara över 18 år??
    Stackars de som är under 18 som är mammor som inte ens kan köpa till sina barn då.
    Ok om de kommer in ett barn på 12 år som vill köpa nässpray,men lixom en vuxen person!
  • Willes Mamma 08

Wiii---Albin" jollrade" lite nyss, 2 gånger...sjukt sött!Hjärta

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-16 12:55:43 följande:
    Grattis till er som nu fått bebisar så nu verkar VI alla ha fått våra små

Själv har jag  36,8 ingen feber nu men fryser som bara den och hade igår feber på 38,9 så febern gick ner och upp igår hela dagen och kvällen och natten och förskylningen ja jag skulle vilja vara frisk nu för detta tar mig ur balans.
    Är så orolig att jag smittar min pojk men så länge jag ammar honom så kanske kanske jag klarar mig att smitta honom.
    Infektionen ja var kommer ut hela tiden och sambon rensade den igår med lite sprit och det hjälpte faktist.
    Så nu känns det bättre men jag ska till läkaren på måndag så sambon är hemma då.
    Men fy... akta dig så du inte med åkt på någon mysko sjukdom dom jag fick..kanske ringa dr o höra?? El tror du att det är förkylningen som gör febern??

Krya på dig i varje fall,vet hur hemskt det är och ha feber o va sjuk! hualigen!
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-16 20:08:22 följande:
    Vad hade du ??
    Shit nu skrämde du upp mig
    Jag blir inte av med febern alls känns det som just nu
    Om jag har feber imon så ringer jag läkaren..

Ja guller guller kommer det här ifrån med av elias haha varje gång skrattar jag han är så GO ..
    Jag fick ju barnsängsfeber. En bakterie i livmodern då avslaget förmodligen inte kommit ut ordentligt. Därför jag hade nästan 40 graders feber och mensvärk. Fått antibiotika nu så nu e jag på topp igen:) Men de tog några dagar o bli helt frisk.

Här hemma somnar Albin kring 9-10 på kvällen och somnar i soffan hos oss,sen tar jag med honom upp då vi ska lägga oss o sover med  oss i sängen. Sen vaknar han för o äta ca 1-2 på natten o sen kl 4-5 på morgonen och sen ca kl 8 på morgonen. Har tur så han somnar alltid om efter att han ätit !
    Ändå är jag alltid döds trött när jag vaknar och de känns inte som om jag precis lagt mig för o sova.

Strax blir det promenad här i det fina vädret...haft en mys morgon!

NhjärtaD:
    Längtar med tills man får mer rutiner på vardagen.
    Är vi hemma så sover Albin oftast ca  4 timmar mellan ca kl 12- 16.
    Men är vi borta så är det som om hans sovrutiner rubbas så då kanske han inte somnar förrän kl 14 o sover till 18:00 på kvällen.
    Han bökar o stökar inte,men är svårt o planera ibland då man tror de ska sova som hemma,hehe! Vill knappt dra upp honom när han somnar för o åka i väg,men de måste man ju tyvärr ibland

GRATTIS TILL ALLA BEBISAR!!! Ja nu får vi hoppas alla fått sina små i denna tråden
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-17 14:16:46 följande:

Willes mamma:
    Näh men fy vad jobbigt men var det för att du hade sex ?det kom ?
    Hur är det nu då ?
    Är avslaget borta och allt bättre ?

Nope hade inte sex
    Blöder lite till o från än
    Men jag mår mycket bättre nu tack vare medicinen
    Tydligen väldigt ovanligt och få de nu i dag,men man ska ju aldrig säga aldrig då ja fick de.

Men hör du med dr, om inte febern går ner kanske du behöver ha något annan medicin än receptfria läkemedel.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)