Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

NhjärdaD: va de din dotter som hade torsk? Hur vet man att de har de? Albin är lite vit på tungan,men inget som luktar eller så.

♥ William 080419 & Albin 101213 ♥
  • Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2011-01-12 14:03:21 följande:
    Ne först luktar det inte illa, är när de har haft det en längre tid, börja behandla med vichy nu direkt så kanske det försvinner fort

Nemi har fortfarande det & får nog medicin för det imorgon på läkarbesöket.
    tror du att det är torsk då?? alltså han e inte jätte vit,utan lite vit längst bak på tungan! Sambon ska till BVC med honom i morron o väga o mäta,ska be honom fråga om de kan va deObestämd
  • Willes Mamma 08
    nikka skrev 2011-01-12 16:14:16 följande:
    Efter en timmes promenad så har jag nog äntligen tagit ett beslut om amningen..
    Tror jag iaf!
    Vissa gånger flyter det på jätte bra och är inte alls nåt problem. Ja förutom att man måste ge henne lite ersättning efteråt så att hon ska bli helt nöjd.
    Sen andra gånger så slutar det med att jag grinar och att hon är jätte jätte arg.

Jag vet att jag inte har så att hon blir riktigt mätt utan att ersättning behövs. Så dom gångerna hon är arg och inte vill suga får hon ersättning och det funkar bra.
    Men jag vill så gärna vara duktig och amma. Alla runt omkring en pratar om hur bra det är att amma och dom får i sig så mycket viktigt.
    Men ska man behöva att må dåligt över att det inte funkar?
    Det är verkligen ett stressmoment..

Så efter min promenad så kom jag fram till att jag börjar med att amma, funkar inte det blir det ersättning.

Men varför känns det som ett misslyckande?
    Jag delammade min son William och kände oxå det i början som ett misslyckade. Men det är det inte, det är väl bättre att både bebis o mamma mår bra tycker jag! Att man känner misslyckande är nog tyvärr hur samhållet är format och att det är mycket tjat om amning från både mvc och bvc. Och det som amningen fungerar normalt för kan nog inte förstå hur jobbigt det är o inte kunna.
    Denna gången kan jag amma "peppar,peppar" än så länge. Men denna gången kommer jag inte o se det som ett misslyckande ,vilket det inte är. att inte kunna amma, Bebisen får så mycket annat så som kärlek osv.  Stå på dig!
  • Willes Mamma 08
    Mysmamma70 skrev 2011-01-12 14:31:49 följande:
    Om han bara har det precis efter han ätit behöver det inte vara torsk. Cornelia är också bara lite vit längst bak på tungan, men BVC-sköterskan säger att det är torsk och att vi ska skrapa bort det med vichyvatten.
    ah,ja vi får fråga bvc i morron. Men vad skrapar ni med? vanlig tops el? eller finns de sånna där "suddar" som man använder till gamla,till barn?
  • Willes Mamma 08

Det va svamp Albin hade på tungan,men de va så lite så vi behövde inte behandla det,men bled det värre skulle vi köra med vichy vatten o topps, som ni sa.
    Men svampen, e ju nu livrädd att jag ska få de på mina bröst??
    nån som vet hur det smittar o hur det i så fall ser ut och hur man blir av med det i så fall??

Sen skulle vi köpa sempers magdroppar så albin blir lite hårdare i magen o inte bajsar lika mycket som nu pga av att jag äter antibiotika.......ja min mage e helt kass just nu ac medicinen så albins blir ju det med. men inget gnäll el så från hans sida,så han verkar inte lida av det.

Men vart köper man sådana droppar??

• Willes Mamma 08
    mamma smurfen skrev 2011-01-13 15:26:11 följande:
    DÄR blev det fel*S*, var ju menat  till Willes Mamma 08
    Tack:) Tänkte att man skulle bli helt vit på tuttarna som de blir i munnen,haha! så tur man inte blir de i varje fall....men röd rodnad låter ju inte så trevligt det heller. Ja,ja får VERKLIGEN hoppas jag inte får de...!
  • Willes Mamma 08
    ludicrous skrev 2011-01-13 17:05:12 följande:
    Har precis varit ute o gått en timme med Emil i vagnen, han somnade innan vi ens hann utanför dörren :) ska försöka rapa honom ordentligt under nästa mål!

Emelle- har minifom, ska se om det funkar, ger det några dar, annars provat vi sempers.

Grattis suzzy!!
    Fy ja de e inte lätt när man inte vet vad de vill eller om det har ont
    Men när William va så där skrikig så fungerade alltid vagnen och bilen,då sov han som en stock! Testa med o ta in vagnen o lixom vyssa honom i den inomhus om du inte hela tiden orkar o ge dig ut. Han kanske gillar när det gungar lite så magontet släpper lite om det är det.

Fungerar inte bärselen heller? gillar han o sitta i den?
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 17:16:21 följande:
    Du får se efter att tvätta brösten efteråt bara .. o koka napparna varje gång det fick jag göra .. om det skulle försvinna + napparna skulle kokas ..
    jag ammar bara...hehe så får koka mina bröstvårtor då hihi!
  • Willes Mamma 08

de ringde från sjukan idag angående mina prover då jag va där,de hade fått svar nu. o det jag drabbats av heter barnsängsfeber. vilket namn

• Willes Mamma 08
    NhjärtaD skrev 2011-01-14 11:58:07 följande:
    usch, vad det inte det mammorna kunde dö av förr?? Innan det fanns medicin såklart bli inte rädd nu
    så sant, hehe läst lite om de Förvånad Men som sagt,finns ju medicin nu,hihi!
    Mysmamma70 skrev 2011-01-14 11:58:30 följande:
    Vad är det? Foten i munnen
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Barns%C3%A4ngsfeber
     en länk om de,står lite kortfattat om du orkar läsa vill säga,hihi! e inte så långt i varje fall!
    Mysmamma70 skrev 2011-01-14 12:13:04 följande:
    Ja, du verkar få långa barn... Cool

Här mäter man inte längden förrän barnen börjar räta ut sig.
    jaha,så ni får aldrig veta hur långa de e då?? Här  tar de bebis ben o sträcker ut,ser så hemskt ut då de oftast ligger i grodposition jueObestämd 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)