Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-09-03 16:28:33 följande:
    Har mest haft tempen som referens, dvs... om det utanför vagnen är -15, så KAN det vara +-0 I vagen...
    så man kan taa bort det dubbl täcket....
    Likadant på sommaren, när det utaför vagnen visar på 17, så kan det i vagen vara över 24....

Små barn kan inte reglera värmen på samma sätt som oss, genom att svettas tex... 
    Så iom att jag har en termometer som visar hur varmt/kallt det är i vagnen, så kan jag välja hur mycke/lite kläder jag har på min bebbe 
    Jaha, nu förstår jag! Jag trodde du menade typ lägga den innanför kläderna och kolla vad för temp det är närmst huden och att det alltid skulle vara en specifik temperatur där Men nu fattar jag! :)
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Åh vad jag är mätt. Ätit lite för många godisar hihi.
    Är så nyfiken hur det gick för Emelle idag, om det blir den lillasyster de tror eller om det blir en liten pojk?

JAG ORKAR INTE VÄNTA LÄNGRE, VILL VETA KÖNET NU! På vår lilla alltså. Eller lille. Blir tokig snart! Tisdag är ju nära men fan, det känns bara "jobbigare" ju närmare vi kommer för jag är så äckligt nyfiken. Varit det sen dagen jag plussade, usch. Ska vi ha fler barn tänker jag flytta till ett län där de säger könet på RUL så man slipper vänta såhär länge! Vecka 24 idag förresten :)

• Momalicious

Nu är jag död vill jag lova. Vi gick i skogen från 12-15 och det är typ bara brant uppför. Både kropp och själ är slut så jag la mig i sängen och vilade. Har ont i ryggen, bäckenet, sammandragningar och benen. Men å andra sidan fick vi ca 3 kilo svamp; bara kantareller, trattisar och några få soppar. Gottgott!

• Momalicious
    linasmama skrev 2010-09-04 16:45:42 följande:
    Jag har en piss dag, fixade och grejade en del hemma igår och fick ont sen i ryggen och fogarna. Idag gör min fog i fram vid blygdbenet fruktansvärt ont Vad jag än gör så gör det ont.. Jag och min sambo hade tänkt åka ner på krogen och hälsa på lite folk (vi var stammisar där typ innan jag blev gravid) men jag orkar inte det så nu är vi osams också..

Enda bra idag är att jag var barnvakt 1½ timma åt en fem månaders bebis, hon är så snäll och enkel, hoppas min lilla blir sån.. 
    Vad tråkigt att ni blev osams! :( Idag var jag och min sambo och min mamma ute i skogen och plockade svamp men de båda insåg ju att jag inte kan gå snabbt som innan och att jag inte klarar lika mycket och det gick fint. Förstår att din sambo såg fram emot att gå ut, men ni har väl valt att skaffa barn tillsammans och då förändras ju livet. Inte bara för den gravida kvinnan utan för båda två. Hoppas han lugnar ner sig och förstår att ni är "in this together" och att du inte orkar lika mycket som innan. Det är ju knappast så du valt att få foglossning osv, för vem sjutton skulle välja det?!

Kram på dig! 
  • Momalicious

Förlåt, vet att inte alla är så intresserade som jag men titta på mina älsklingar! 

Dom fick bra gener, dom där kattbebisarna! Och min sambo är såklart finast också! Även om han får för sig att folk tycker han är ful i glasögon... Knasgubbe!
  • Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-09-04 23:36:45 följande:
    När ja läser det du skriver så känns det som de e jag själv som skrivit det! Precis så känner jag också! :)
    Vill inte veta om alla risker och så innan... varför gå o oroa sig för det långt innan... bättre att ta det när det kommer (om det kommer)

Skönt att veta att ja inte e den enda
    Jag önskar jag var lite smart som er, eftersom jag i början läste om allt och även då komplikationer. Vilket gör att jag visserligen vet väldigt mycket och även hur man undviker eller minimerar riskerna väldigt mycket, men samtidigt så gjorde det att jag fick världens skräck för förlossningen tidigare. Men nu har det gått över och jag riktigt ser fram emot att föda. Det låter ju skitdumt, och jag kommer säkerligen ångra det den dagen värkarna sätter igång, men samtidigt så är det skönt att känna att jag litar på mig själv och att jag känner mig så förberedd på saker som kan hända. Såklart kan man ju knappast veta allt och vara beredd på allt och min förlossning kanske inte alls blir som jag föreställer mig, men jag är glad att jag vet det jag vet.

Tror det är en liten kluven situation, om man inte tar reda på eventuella komplikationer så är det svårare att veta hur man ska göra för att förhindra som men samtidigt så "slipper" man ju vara rädd eller så för att saker KAN hända. Så det är nog en smaksak vad man känner, men jag hade tyckt det var läskigare att göra nåt sånt utan att veta massor, men å andra sidan så gillar jag att vara väl förberedd när det gäller allt . Sen är ju jag miljöskadad av mitt barnmorskeintresse haha!
    delifi2 skrev 2010-09-05 00:02:59 följande:
    Momalicious------> så söta dom är, blir så sugen på att skaffa katt igen när man ser dom :) Fast jag tycker det räcker med en kanin och en chinchilla :)
    Ja dom är helt gudomliga! Man får ta massor av kort, för de växer så jäkla snabbt bara! 
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-09-05 11:35:32 följande:

Moma: Underbara bilder på de småHjärta. Hur gamla är de nu?

Igår var jag barnvakt åt min ettåriga brorsdotter från tio till nån gång efter 18. Var supermysigt o ha henne här o se hur goa mina hundar o katter är mot henne!
    Kramkalas:)

Fick provat på hur det är att vara ensam med barnvagnen o hundarna o komma ut o nerför alla trappor här;P. Det var inte gjort i en handvändning så nu vet jag att barnvagnen kommer få stå i källaren istället för här uppe. Så käckt när man har någon att testa på först! Hehe.
    Dock gick det jättebra att promenera med vagn o hundar iaf- alltid någotGlad
    Ja de är underbara, 2 veckor och 2 dagar idag! De är sååå söta för de försöker lära sig att gå och de darrar och skakar och verkligen anstränger sig Så jäkla underbara!
    Emelle skrev 2010-09-05 15:51:35 följande:
    Hej!

Helgen har varit fullbokad och jag har inte haft 5 minuter över till datatid.
    MEN 3D-ultraljudet i fredag. GUD det går inte att beskriva med ord. såå fantastiskt!
    I över en timma låg jag och fick se på vår underbart söta lilla Agnes!!
    Ingen tvekan om könet där alls!
    Jag trodde inte jag skulle tycka det var såå häftig även om jag hade höga förväntningar.

Han som gjorde UL tog sig så gott om tid och först låg hon med ansiktet inåt, bakåt så vi fick trycka på magen och jag fick resa mig och gå omkring lite och hon gjorde värsta sur minerna när han tryckte som värst...
    Min sambo tyckte "han skulle sluta för hon ser ju ut att bli jätteledsen" *söt*

Vi fick med massor av bilder och filmer hem.

Hon är helt bedårande och lik sina syskon!! Hjärta

Efter UL åkte vi och köpte MASSOR av flick kläder, spjälsäng, madrass, skötbord, täcken, kuddar, påslakan...ja you name it!
    Vagnen betalar vi på måndag och sen är det bara små saker kvar att inhandla och en bilbarnstol!

Vill ni se henne
    Världens finaste lillasyster:
    Jösses vilken sötnos! Kan ju inte påstå att det gör att jag längtar MINDRE tills på tisdag hehe. 3D/4D och könsbestämmande.. Helt overkligt! Har verkligen ingen känsla på vad det blir, alls, men jag drömmer om tjej hela tiden men tror inte det betyder nåt. Gissar på kille eftersom det är statistiskt störst chans, så rolig är jag
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-04 22:34:56 följande:
    Hej tjejer!

Slinker in o säger hej

Kommer ni o skriva o använda mitt rätta nick här på FL....innan skrev jag som Majmamman08.

Har nu äntligen flyttat....o bott i huset i 1 vecka...gött Dock återstår ju miljoner saker fortf...hehe men huvudsaken e att man bor här så får vi ta allt på vägen! De mesta måste ju även bli klart innan bebis tittar ut

Tyvärr har inte vårt bredband kommit igång än o de lär ju säkert dröja,de e ju inte direkt kända för o va snabba! Så har fått låna grannens trådlösa o surfa på,men de går ju som på stenåldern + att det är sjukt dålig mottagning,men man får va glad för de lilla

Hoppas kunna vara lite mer aktiv här nu,hihi! ni skriver så himla flitigt så har inte hängt med ett dugg om vad ni pratat om osv Sett alla finas magar i bildtråden Snart dax o lägga upp en på min med,hihihi!
    Magarna bara växer o gror o e så fina!

Va ju på UL i slutet av aug igen o fick se Mini där inne växa o må bra Vi fick även veta vilket kön de va...men den karamellen tänker vi behålla för oss själva lite tills den lill vill titta ut
    Nämen vilken lurifax du är som inte vill säga könet! Jag är alldeles tvärtom och kan inte alls hålla såna saker hemliga. Det är därför jag berättade för mamma att jag var gravid typ i vecka 4 haha. 

Kan säga att jag är redigt avundsjuk på dig som har hus! Skulle jag verkligen vilja ha också, men vi kommer få en jättefin lägenhet nu och den kommer absolut duga iaf första året även om det varit skönt med en ännu större. 

• Momalicious

NhjärtaD: härligt att vara så långt gången! Jag är bara i vecka 24 så hoppas verkligen inte vår bebis kommer om 7 veckor! Men ja, helt ovrkligt att det börjar närma sig så sakteliga :o

Nu ska jag lägga mig, mår inte alls bra :(

• Momalicious

Vår får gärna komma i vecka 36 också, men helst inte v38 eller fram till BF+2. Antingen tidig december eller tidig januari. Jag går hellre över två dagar än att den blir född 30 december, även om jag säkerligen inte kommer känna så då

Usch vad jag mådde dåligt igår. Det brände i magen och jag mådde illa och kände mig bara allmänt konstig. I natt har jag vaknat då och då av fruktansvärd halsbränna, usch. Mår fortfarande inte helt bra idag men inte riktigt lika äckligt som igår. Blir så nervös när jag mår konstigt för då får jag för mig att jag ätit nåt giftigt eller nåt och att jag dödat bebisen osv.

I natt drömde jag så hemskt! Drömde att vi fick veta på könsultraljudet att det blir en kille och jag blev så himla ledsen. Könet kollade kvinnan först så efter hon berättat så ville jag inte ens se bebisen i 3D! Usch vad det var hemskt, vaknade av att jag grät. Typ i min dröm var jag jättekall och typ bara ville adoptera bort barnet och hade verkligen inga känslor alls mer än "usch, en kille" men på nåt sätt så var det som om jag tittade på själva drömmen som om det vore en film och jag tyckte det var hemskt som satan. Himla svårt att beskriva men jag vaknade och grät hysteriskt iaf och sambon fick trösta mig. Jag har inte alls känt så som att jag blir besviken om det blir en pojke, även om det hade varit väldigt kul med en tjej. Det är ju ett BARN jag vill ha, och inte ett kön. Nej fy, den där drömmen skrämde skiten ur mig. I morse när jag vaknade fick jag liksom känslan av att såna som aborterar för att det är "fel" kön, att dom knappast kan ha några känslor? Hur klarar man det? Tänk om man blir gravid med typ 4 tjejer på raken och blir tvungen att göra en hemsk, sen, olaglig abort varje gång. Jag hade nog dött då. 

Nej fy, nu får jag sluta. Men riktigt obehaglig dröm som gjort att jag nästan inte har lust att göra ultraljudet imorgon, det var så himla verkligt på nåt sätt. Men men, jag tror verkligen inte att jag kommer reagera som i drömmen när jag får veta könet. Usch.

• Momalicious

Hur är det med era navlar förresten? Min har börjat försvinna mer och mer. Om jag "drar" lite i huden runt om så ploppar den ut. Nu ser den ut som ett litet rumphål enligt min sambo och ja, det gör den ju faktiskt hahaha. Min piercing var ju i naveln förut och nu är den inte det längre haha. Om jag inte får utåtnavel så kommer jag garanterat få en navel som är helt plan hehe. Längtar tills min gravid-piercing kommer, ska bli trevligt att byta till nåt lite mer bekvämt! :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)