Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Mrs TH skrev 2010-09-06 11:22:46 följande:
    Jag var näst äldst på föräldrargruppen, en tjej var 38 sen var resten 80-talister. Kände mig lite gammal
    Men det var trevligt, även om BM inte gick igenom nått "nytt", iaf inte nått nytt för mig, Vi fick se en film om barnsjukhuset och för tidigt födda barn. Jag grät en skvätt, helt otroligt vad vetenskapen har gått framåt

Men mest var det sitta och fika och prata, det var väldigt kul, jättetrevliga tjejer( vår BM delade upp killar och tjejer för just fikat) alla utom en var förstföderskor, men det var hennes killes första barn så därför gick de på gruppen. Jag har sista bf, det var en sista september, 1 i början av oktober, 2 i november och så en tjej i början av december och så jag.  Jag som känt mig så stor konstaterade glatt att jag var  mkt mindre än hon som skulle ha början av december, men väldigt mkt större än de andra som hade fina små put kulmagar.

Saknade min man lite men känner att han inte "behöver" vara med, han kommer inte att missa så mkt, eftersom vi redan läst om det vi kommer gp igenom. Det är väl mer den sociala biten han missar, men det är som det är.

Hemskt dröm Moma, men det är bara en dröm, hjärnan spelar oss konstiga spratt ibland.
    Jag misstänker att vi kommer vara bland de yngre när det är vår tur!  

Ja, jag vet, men det var så himla hemskt verkligen. Ryser när jag tänker på det. Men som sagt så var det bara en dröm, får fortsätta säga det till mig själv! 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    LillSnurr82 skrev 2010-09-06 14:55:40 följande:
    Jag har i normala fall en jätte djup navel (ser inte ens "botten" i den) Men fått en utåt navel nu , haft det i flera veckor redan .. Trodde inte att jag skulle få det med tanke på att jag har en så djup från början..men men, den går väl tillbaka sen (?)
    Ninnie81 skrev 2010-09-06 12:35:59 följande:
    sitter och väntar på att min bm ska ringa och säga hur de blir. har haft massor av sd och krämpor i 1 vecka. har oxå småblött lite. sen så känns min mus som en babianrumpa...svullen och jävlig. hon tyckte att de kunde vara bra om ja fick tid hos spec mödra och kolla så de inte var nå på G redan. kan ju vara falsk alarm men de är ju bättre att kolla upp än bara ignorera de.

tycker dock att hon borde ha ring men men
    usch låter inte alls roligt, hoppas att hon ringer snart.. Hoppas inte att det är på G redan nu, känns lite oroande..

På tal om musar Drömmer Ena sidan av min mus är typ blå, knölig och väldigt öm..  Någon som kan tänkas veta vad det beror på?? Har haft så nu i ett par veckor..Känns väldigt obehagligt, som ett knöligt ömt blåmärke liksom..
    Samma här, så du kan ju ana hur förvånad jag blev när naveln helt plötsligt blev mindre och mindre.

Det där vid din mus låter som ett åderbråck :/ Det är inte farligt eller så och det går bort men du lär nog dras med det tills barnet kommit tyvärr.  
  • Momalicious

Det där med svullet underliv känner jag igen. Inte så att det är obehagligt eller så direkt men när jag kissat och torkar mig så känns det "större" typ..

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-06 19:51:21 följande:

Någon somsaknar mig ? haha hoppas iaf
    Går in i vecka 26 på onsdag och har en bild att bjuda på bilden tagen vecka 25
    Har fått tid till Tillväxtul nu 30/11 och samma dag ska vi prata med överläkaren om igångsättning och kejsarsnitt
    Välkommen tillbaka!
    TvåBlir3 skrev 2010-09-06 20:42:40 följande:
    Vad roligt att några av era stora magar :) Själv börjar jag känna av att det spänner åt till och från i min mage, har sett en och annan bristning. Skrikandes Finns det någonting man kan göra åt saken?
    Tyvärr inte. Finns nåt som heter dermaroller som tydligen ska ge effekt men krämer och så bleker ju bara, och bristningarna bleknar ju av sig självt tillslut ändå. Sen kan man ju göra en "tummytuck" men då tar man ju bort överflödig hud och har man inte det så kan man ju inte ta bort nåt, och gör man det går man ju ett stort ärr längs hela magen vilket inte är så mycket bättre heller... 
    Jag ska nog forska lite i det där med dermaroller (kan beställas från ebay) och  verkar det bra kan man ju testa, kostar ju inte så mkt.
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-09-06 22:28:21 följande:
    sf-mått är som sagt att man bara mäter livmodern inte bebisen och allt beror på hur barnet ligger och hur mycket vatten man har.
    William låg på sidan så min bm kunde inte mäta sf-måttet då.

Vilken sida ligger era barn på?
    min skruttis ligger på vänster sida med ryggen uppåt och bena nedåt
    Min fis ändrar på sig hela tiden, men har nästan alltid fötterna nedåt eller åt sidan och aldrig uppåt. Oftast brukar jag få mest sparkar rakt nedåt. 
  • Momalicious

Heavengirl: det gjorde jag med men bristningarna kom ändå :( olja tränger ju tyvärr inte ner så djupt :( inte ens laser funkar för att ta bort bristningar..

• Momalicious

Alltså fy fan vilken natt! har drömt om den här tråden hela natten och ställt onödiga frågor till er som jag redan visste svaret på. Känns som jag arbetat hela natten i sömnen. Puh! Gissar att det är för att jag är så pirrig för idag!

IDAG KLOCKAN 19 SMÄLLER DET! Det är 37 gissningar på tjej och 5 på kille av alla som gissat inkl er. Jag själv tror ingenting haha.

• Momalicious
    mamma smurfen skrev 2010-09-07 08:39:29 följande:
    =)
    Själv gjorde jag könsUL igår*ler*
    Vi ska tydligen få en liten tjej!!!!  =)
    Även fast jag trodde de skulle vara en tjej, så är jag...inte chockad, men ja åt de hållet*S*
    Har ju  2 killar redan, å sambon har inga tjejer i släkten på flera generationer, så denna tjejen är VÄLDIGT "otippad" *ler*
    Gissa vad JAG drömt om inatt=)

Ps: Tror de e en kille du ska få*ler* 
    Fusk! Jag känner mig som det är första dagen i första klass typ, superpirrig! Måste hålla mig aktiverad hela tiden annars blir jag heltokig haha. Grattis till tjejen! Solig

Förresten måste jag säga att JÄKLAR vad du är snygg! Jag blev riktigt chockad av din ålder, jag trodde du var typ 22. Inte en dag över 25 iaf! Vill också se ut som du när jag är 37 Solig

Nej, nu måste jag aktivera mig lite för jag håller på att döööööö. Vet inte varför det är så himla pirrigt egentligen haha.

Magbild kommer upp strax också  
  • Momalicious

Oj oj oj vad ni skriver. Ni får ursäkta men jag är alldeles för disträ för att kunna tänka på något eller någon annan än mig själv, bebis, min sambo och kommande ultraljudet Dagen har faktiskt gått hyfsat fort ändå och det är ju skönt! Ska göra mig iordning nu så det bara är att åka sen och ingen stress. GUD VAD JAG ÄR NERVÖS !

• Momalicious

Men jisses, jag är verkligen disträ! Jag skulle skriva att nu har min gravid-navelpiercing kommit! Så här läckert är det med den på.

HAHAHA! Det ser ju skitlöjligt ut, men det blir nog finfint dethär!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)