-
Vi ska ha Hemnes från IKEA! Tycker den är skitsnygg och man kan ju använda den även efter bebis slutat använda skötbord :)SaraKlippan skrev 2010-08-26 23:39:21 följande:Okej :) det var ju bra. Ja visst går tiden fort :) men nu vill ja att de ska gå fortare! Längtar såååå till han kommer! Vill ha december nuuu! Mycket som ska fixas innan men ändå! :) sitter o funderar på skötbord, vad ska ni andra ha för skötbord? Jag funderar på leksvik från Ikea som är som en byrå! Verkar praktisk! -
Vet precis hur det känns, samma här! Det jag tycker är jobbigast är att jag inte har egna pengar, för jag HATAR att jag måste be sambon om pengar om jag ska göra ditt eller datt. Det tar verkligen emot, även om min sambo inte är snål eller tycker det är jobbigt (vilket är skönt) men längtar verkligen tills jag kan börja ta ut mammapeng och känna att jag kan göra saker, eller gå och köpa mjölk, utan att fråga sambon först. Känns idiotisk och typ "hej jag är en hemmafru på 50-talet".TvåBlir3 skrev 2010-08-26 23:50:57 följande:Oj gud vad trist jag har det. Sån himla ångest över att man inte har något jobb och det blir ju svårare att åtgårda det nu när man är i 6.e månaden.
Är så himla rastlös att jag inte äns får ro att somna om nätterna. Är det normalt tro?
Gud känner mig saom värsta gnällspiken just nu. Inte tillräckligt med sömn får man och så är man så himla tom på ideér så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Ger mig inte, söker jobb som bara den men så som det ser ut på arbetsmarknaden just nu så kan jag bara fortsätta drömma. *suck*
Har samma problem med sömnen. KAN omöjligt somna när sambon lägger sig (runt 22-23) så det blir minst midnatt. Och när jag inte kan sova börjar jag tänka på massa saker vilket alltid lyckas förstoras upp i min hjärna om aftonen så jag blir smått hysterisk tillslut. Inte så bra kanske.
Jag söker jobb men det känns nästan hopplöst. Det finns ju INGA jobb att söka. Och arbetsförmedlingens "sök utanför ditt område"-taktik funkar ju inte heller. För det första så är hela vårt liv här så att flytta långt är uteslutet. Kan ju inte prioritera mitt eventuella arbete över sambons två existerande arbeten. För det andra så kan jag inte pendla, då jag har ont osv. Och seriöst, även om det fanns jobb att söka så hur attraktiv är man? Tjena liksom.
Som tur är har jag en supergullig handläggare som är väldigt förstående och fattar att jag inte kan flytta eller pendla och att det är svårare för mig att hitta ett jobb. Dessutom har jag inte körkort vilket knappast gör mig MER attraktiv
Men trots allt detta känner jag att det är rätt skönt att slippa. Alla dessa krämpor lär ju inte bli bättre ju längre tiden går och det hade ju känts skit om man var tvungen att sjukskriva sig stup i kvarten på ett nytt jobb.
-
Alltså, med risk för att låta IQ-befriad men idag lyckades jag klämma ut lite genomskinlig vätska ur ena bröstvårtan. Kändes som den var väldigt söt för det blev klibbigt om fingrarna när jag tog på den. Iaf, jag trodde bara det var ETT hål där mjölken kom. Känns ju logiskt att det är flera men fasen vad chockad jag blev när jag såg hur det kom ut typ tio olika droppar och inte en liksom.
-
Det är inte farligt med knipkulor! :) kollade upp det när jag köpte mina. Dock ska dom inte innehålla nåt speciellt ämne som är dåligt, men tillverkare brukar tydligen dölja att det är i pga att det inte är bra. Det ska man även undvika där det gäller leksaker barn kan stoppa i munnen. Kommer dock inte ihåg vad det heter men kan kolla upp det för den intresserade.
-
Haha, det är LITE svårt att föreställa sig att det ska spruta nånting från mina bröst kan jag tala om!delifi2 skrev 2010-08-27 00:19:43 följande:hihihihihi :=) vänta bara tills mjölken sätter igång då sprutar det åt alla håll :)
ibland så släpper de små taget för att det komerm för mycket och har det då satt igång gäller det att ha en handduk beredd :)
Ska bli en spännande upplevelse
Samma här, också mycket att skaffa hem.trav3lla skrev 2010-08-27 09:00:39 följande:Insåg något småstressad (tillfälligt) att det är en HEL DEL vi behöver ordna hem; skötbord med tillbehör, kläder, miniapotek för bebisen, innehåll till vagnen inkl ev åkpåse osv.
Är fullbokade i helgen (bl a barnvakter lördag - söndag
men sen så..
Är det någon som har Sniglar-skötbordet och är nöjd?
Det är ju så smidig storlek på det.. hörde dock av en kompis att hon hört om sådant som vält?!
Det vi har är:Spjälsäng
Spjälskydd
Mobil
Barnvagn
Åkpåse
Skötväska
Insektsnät
Regnskydd
Solskydd
Babyskydd
Bärsele
"Mitt första år" liknande bok
Babygym
Gåstol
Så det är ju en del kvar, men men. Vi ska till Ullared efter könsultraljudet och då lär vi få med oss det allra mesta hem förutom blöjor, babyapoteksgrejer (antar att de inte har sånt där) och förmodligen skötbord eftersom jag vill ha Hemnes från IKEA.
Ingen aning om skötbordet Snigel dock. Men mitt tips är att gå till IKEA och känns på det. Skaka det lite osv och se så det känns stabilt. Dock tror jag inte de hade fått sälja det såpass länge om det varit osäkert så det är nog inga problem.
-
Vad härligt att det gick så bra och hon var trevlig! Måste vara väldigt skönt! Detsamma vännen!ondar skrev 2010-08-27 11:07:56 följande:Igår träffade jag Litens farmor för första gången
Det kunde nog inte ha gått bättre, hon var verkligen jättetrevlig och jag tycker jättebra om henne:). Hon hade köpt kläder till Liten och även till mig
fick ett par byxor o en tshirt som verkligen e jättemjuka o goa nu när man börjar bli lite tjock;).
Bjöd hem henne till min nya lya för att träffa mamma nån dag snart och vi bestämde att vi skulle försöka träffas snart igen:). Himla skönt!
Hon frågade hur jag känner inför att jag o Pappan inte bor ihop och jag sa att det känns helt okej och inte bekymrar mig alls och det tyckte hon lät bra:). Hon tyckte också att vi två verkar ha en bra relation och hade såklart frågat ut Pappan sen när han körde hem henne om varför vi inte är tillsammans när vi har det så bra ihop hehe.
Var supermysigt och spendera mååånga timmar med Pappan igår också, vi lagade pannkakor, pratade, kollade på film och bara mös. Han var med på noterna direkt när jag sa att han måste sova hos mig de sista veckorna innan BF ifall något händer och vi pratade om att jag helst inte vill åka in för tidigt och att jag vill att han kommer ihåg det när jag ligger där o har ont:P. Han verkar vilja hänga med på föräldragrupperna också o det känns skönt och tryggare inför förlossningen. Hoppas bara att hans jobb inte står i vägen för det.
Tyvärr sparkade Liten på bra så fort ingen kände på magen men så fort Farmor eller Pappan frågade så låg den stilla;). Vi pratade återigen om att ta reda på könet och det verkar som om vi kanske ska ta oss råd till det iaf, Pappan sa att han gärna står för det:P. Så vi får väl se:).
Önskar er alla en toppenhelg
haha, och jag är allergisk mot just den träfärgen. Föredrar väldigt ljust träSaraKlippan skrev 2010-08-27 11:43:48 följande:Ja det är jätte fint :) Mina kompisar har ett sånt också! Tänkte att vi skulle ha ett sånt från början men så såg ja det som är som en byrå o tyckte om det... vill gärna ha trä färgat... är allergisk mot vit! hihi
Men så har ju Ikea slutat med den gamla varianten som jag gillar bäst med hylla över och fler lådor och som man kan vika ihop skötbordet sen så blir det en hylla till istället... så det får nog bli blocket!
Jag kollar blocket också men hittar inget fint .. :/Nae, verkligen inte! Och det vi har nu är begagnat från kompisar typ. Det enda vi köpt nytt hittills är lite kläder liksom :) Och boken då såklart :)trav3lla skrev 2010-08-27 12:16:46 följande:ondag: det värmer att läsa om din fina upplevelse med farmor och pappan, underbart
Mamalicious: inspirerande med lista, tack! Skönt att höra att "alla" inte har allt inköpt när det är några månader kvar. Vad gäller skötbordet: försökte skaka på det men de hade skruvat fast det på IKEA i väggen.. men det är säkert som du säger (osäkert = indragen produkt).
SaraKlippan: - här är ett träfärgat likt det du önskar?
www.blocket.se/stockholm/Skotbord_Diktad_IKEA...
-
Kan dock säga att jag känt på det där hopfällbara skötbordet IKEA har och det kändes riktigt ostabilt.
Och med snigel-skötbordet, så kan man ju alltid förankra det i väggen om man vill så är det ju garanterat stabilt.
-
http://www.familjeliv.se/hem/momalicious/galleri.php?cur_album=Kattbebisarna
Om inte länken funkar, så gå in i mitt galleri för att titta på bebisarna! Slänger upp en bild som smakprov!
-
Ja vi har ena riktiga godbitar! Våra småkillar!

Nu är jag supertrött i kroppen! Har städat hela lägenheten så den är skinande. Härligt! Har dock dödsont i ryggen, benen osv. Men det är det värt! :)
Nu blir det en myskväll med min älskling, grillat kött (tar farväl av grillen innan det blir vinter hehe) och potatisgratäng med sallad. Gott gott! Sambon ska dricka vin den jäkeln så jag får nöja mig med alkoholfri cider
Ha en mysig kväll nu allihopa!
-
YAY! Håller alla tummar och tår för att det går riktigt snabbt och smärtfritt nu och att ni snart får er bebis!MalakiW skrev 2010-08-28 01:36:54 följande:Hej alla underbara gravida!
Här kommer en liten hälsning från den enda i tråden som INTE är gravid!
Nu har de 90 dagarna gått sen jag tog röda-hund-vaccinet så nu får vi bli gravida igen! Yipppie!
I onsdags var vi på patientskola för IVF och på måndag ska vi på läkarbesök, så nu känns det som det rullar på igen. Väntar också på tid för att ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan.
När fortfarande ett hopp om att få vara med i er tråd igen som gravid!
Kramar i miljarder!
KramarJadå, vi hade det sååå mysigt så! Efter middagen tog vi ett bubbelbad och efter det fick jag en härlig massage! Var inte fel för min ömma kropp kan jag sägaEmelle skrev 2010-08-28 08:43:41 följande:Jag tycker också det är lite svårt att veta hur mycket man ska köpa...
Jätte knäppt efter som jag har 3 barn innan faktskt
Men bara man har en bra bs så kan man ju alltid köpa mer när bebis är här. Och så lär man ju oftast få en massa kläder i presenter osv...
Jag har köpt mest i strl 56.Lycka tll!Karttikeya skrev 2010-08-28 07:28:33 följande:Hurra!! Heja MalakiW
Idag ska jag skriva tenta, jag hoppas det går bra. Har pluggat ganska så flitigt så det tror jag.
Jag har också varit sååå vin sugen en del ggr under den här graviditeten. som tur är finns det ju en hel del alkoholfria goda...delifi2 skrev 2010-08-27 19:59:27 följande:varje gång jag har varit gravid så har jag varit sugen på vin men inte annars lika mycket, kosntigt :(
Mannen dricker oxå vin ikväll :(
har haft flera sd nu ikväll, känns inte bra. Känns som hinnorna är på väg neråt, ni som fått barn förr kan nog känna igen den känslan, precis som något håller på ramla ut omman så säger :(
Men det är ju inte samma sak trots allt..
Hoppas ni hade det mysigt igår Momalicious...
delifi2- Jo SD kommer mer o mer nu även om jag inte har starka el "farliga" alls.
Men visst känns "trycket" neråt. redan...Fy!
Heja heja! Lycka till!Karttikeya skrev 2010-08-28 07:28:33 följande:Hurra!! Heja MalakiW
Idag ska jag skriva tenta, jag hoppas det går bra. Har pluggat ganska så flitigt så det tror jag.
Haha "bara" 12 mil... Men förstår att det är skönt att vara ledig! :)Emelle skrev 2010-08-28 08:45:56 följande:Idag är det Lördag=fotbollsmatch.
Hemma match idag dock så vi behöver "bara" åka 12 mil t.o.r
Men såå skönt att vara ledig.
Tyckte eftermiddagarna var skitjobbiga i veckan som var på jobbet.
Bebis gosar oh buffar, vrider och vänder heela tiden där inne nu. Inte slilla många minuter. det är härligt!
Nästa Fredag ska vi få se henne igen. Cant wait!
Längtar såå till tisdag nästnästa vecka så vi får se vår skatt igen. Att se i 3D måste vara helt otroligt ju! :)