Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-10-15 10:09:35 följande:
    Jag var så glad att jag inte skrev klart :-P Jag jobbar som timvikarie i hemtjänsten så vore konstigt om ni andra timvikarier inte får det! Tror de tog hänsyn till att jag varit sjukskriven från början av Juli också. Får hem pappret i början av nästa vecka då får jag veta lite mer kanske..
    Åhhhh blir glad för er som är timvikarier när ni får HP samtidigt som jag blir helt tokig för att min chef sa att hon inte kunde skriva på några papper!!!!! hel knas tycker jag!!!
    Momalicious skrev 2010-10-15 10:41:02 följande:
    Wiiiih, min körlektion gick sjukt bra idag! Enda "felet" jag gjorde var att jag kör rätt hårt när jag blir stressad men annars inga fel. Nu ska jag njuta av helgen!
    Och stoort grattis till linasmamma som fått sin hp, det är du värd! :D
    Wiiiie du fixar detta
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Jag har en riktig vilde i min mage med, tänkte skriva kille hahahaha har juh ingen aning om vad det ärTungan ute bara vad jag tror ele känner...

Usch, lämnade bort mina små till deras pappa idag....kändes inte bra idag...vet inte varför...tråkigt iaf...vänjer mej som sagt aldrig...

Vi är sååååå sjukt sugna på kebab här hemma nu!!!!!! Blir nog det om jag har tur

• Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-15 19:27:30 följande:
    Humörsväningar fan typist fårför mig att jag e jätte kännslig och plötsligt börjar jag gråta
    Trött på detta.
    Nu e jag iaf mätt i magenhar ätit 4 st pankakor hehe gott

Tänkte fråga er flickor ..
    Hur är det`med er sexlivet och sen en fråga till hur e det med städandet ?

Själv e jag JÄTTE sugen hela tiden vi har sex 2 ggr på en dag har nu haft det i minst 3 veckor om inte mer och vi har sex varje dag men nu börjar det öka i takt till 2 ggr om dagen
    Sen städandet jag har fått en fnat haha städar hela tiden dammsuger tvättar golv jag gör allt om jag inte gör det blir jag knäpp
    Vad är sexliv

Vill så gärna städa & dona "boa", men mina fogar & trötthet sätter stort stopp för det
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-10-15 21:52:02 följande:
    Samma här! Idag har jag dock gjort allt "lätt" vad gäller städning. Egentligen skulle mannen tagit resten men han är på akuten igen :(
    & idag rensade jag dotterns rum & fixade lite...var mitt projekt idag, nu är jag helt död + illamående

min man håller på som bara den, får juh ångest men men....

nä stackarn .
    Licebe skrev 2010-10-15 23:38:47 följande:
    Vad kunde hon inte skriva på?
    Hon har väl skyldigheter som din chef för fasen!
    Vänd dig till facket
    Hon sa att hon kollat upp att hon inte kunde skriva på HP papprerna, eftersom jag inte hade nån tjänst tex ett vik ele så....
    linasmama skrev 2010-10-15 23:40:05 följande:
    Låter precis som för mig, både sexet och de med städningen

Jag minns inte ens när vi hade sex senast Obestämd Men jag kan inte, får så sjukt ont direkt efter och det håller i sig ett dygn efter så är inte värt det.. Men min sambo gnäller inte eller något som tur är
    hahaha skönt de

min gnäller endel...jag har lovat att ställa upp nu nån gång innan v 35 & sen lite oftare men mest pga att det kan hjälpa till att få ut  bebis fortare hihihi
    ÄlskarNova skrev 2010-10-16 08:23:44 följande:
    Hej alla! 
    Var ju på TUL igår och har inbokade besök med flöde och tillväxt varannan vecka framöver till han tittar ut. (pga. tillväxthämmad storasyster) Känns onödigt med så många nu...för jag har visst en Stor pojke i magen! haha! Hade jag väl aldrig trott då Nova vägde 2,6kg i v.41+1 när hon kom ut. Igår på TUL beräknade hon vikten på pojken i magen till 2575g! Jag höll på att smälla av!  Beräknad födelsevikt ligger på ca.4kg trodde hon..

Så vi får väl se om när jag går till min BM på måndag om vi avbokar något TUL, känns som det vore bra med kanske ett i v.36 eller 38 eller så men inte redan om 2veckor igen om han är så välmående!

Strax så ska vi sätta oss i bilen och åka till Norrköping för att titta på ännu en bil..en Audi A6. Hoppas nu den är "the one"! Den vi skulle se på igår var precis såld när vi kom in. Så typiskt!  
    hihhihi men vad härligt

Lycka till med bilköpet!!
  • Trollungarnasmamma

Nu har jag varit duktig & tänjt gränserna, men e juh helt slut nu, har rensat dotterns rum på leksaker & grejer, blev så tomt hahaha, men hon fyller år snart så då är det fullt igen

Imorgon blir det sonens....phu! men sen är det gjort iaf & det är juh skönt....
    Mannen håller på för fullt med städningen, duktiga han! hihihi, rätt skönt samtidigt som man får dåligt samvete...han har rätt rålig rygg med....men så fort detta är över ska jag ta över

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-10-16 15:42:12 följande:
    Sitter på akuten med mannen för tredje gången denna veckan... Fy, vill aldrig se en akutmottagning igen!
    Nemen vad tusan???
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-10-16 19:34:14 följande:
    Har undvikit att skriva något idag då vi är riktigt osams här hemma, har knappt pratat med varandra på hela dagen..

Men tänkte fråga er, min sambo har magsjuka el. matförgiftning (tror mest på matförgiftning), han får inte behålla något alls som vi provat. Någon som har tips på vad han kan stoppa i sig? Har försökt med rostat bröd och kokat vatten men han får inte behålla det.

Ska väl ta mig en macka eller något, rolig lördags middag men har ingen lust att laga mat till bara mig, vi är barnlediga nu.. 

Blåbärssoppa kan funka med...

• Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-16 20:35:10 följande:

Gah hemgjord vätskeersättning smakar ju för grymt illa,både utan och med sagt fick ja sonen de då han hade kräksjuka, apoteket va inte öppet,så fick göra egen...smakade o fy o blä...kunde knappt få i mig en liten droppe.

Idag är lille plutten hos sin mormor hela helgen så ja o sambon kan få något gjort här hemma
    Vi har spacklar o slipat o målat,trapphus,hall,wille rum och nu ska sambon ta tag i trappan o måla den! Puh e helt slut...i morron blir de o måla se sista o sen städa!!!
    Skönt att man kommer liiiite närmare ordning o reda här hemma

Nån som ska till ullared snart???

Härligt
    sambon har stor städat här hemma & jag rensade ut tjejans rum...

Kommer det inte lite extra pengar snart för sambon byter jobb så kan det nog bli en runda till Ullared ja

fattar ändå
  • Trollungarnasmamma
    Ninnie81 skrev 2010-10-16 21:54:05 följande:
    hej brudar

nu är jag hemma igen. fick komma hem igår efter lunch. men tyvärr så har ja kvar mina sd och massor av slemliknande flytningar. men än så länge så har ja inte öppnat upp mig. min livmodertapp är 3 cm lång nu. kommer att ta de så lugnt som de går med 2 pojkar på 1 och 3 år. verkar som dessa sd är nått ja får leva med men ja är ändå lite orolig att ja börjat läka. har känt som de kommer nå blött titt som tätt. eller så är ja bara nojjig.

gick in i v.33 idag. fick veta att bebis väger nu 1,8 kg nu men inget om hur stor de tror den kommer bli. är en normalstor då eller??? nån som vet.

hoppas iaf att bebis stannar 1 mån till men vi får se om ja kommer gå tiden ut. de är bara jag som tror de i min omgivning...ha ha...snacka om att var positiv
    Skönt att komma hem iaf, men svårt att ta det lugnt med två små, jag vet

v 32+0 kikade vi på bebis & då vägde den 1,9 nånting & det var en normalstor bebis sa de....-2% & det är helt okej....

Håller fortf tummarna!!!
  • Trollungarnasmamma
    delifi2 skrev 2010-10-16 22:00:50 följande:

hahahaha.......... vätskeersättning gör jag iordning under dagen då jag vet att jag ska ut på kvällen (när jag inte är gravd) och ska festa. Dricker hälften när jag kommer hem och hälften dagen efter, gör under då :=)

Vill oxå åka till ullared men med min foglossning kommer jag knappt fram till ingågnen från parkeringen så det är bara att glömma :(

Har ingen aning om hur stor bebisen ska vara nu men det låter som det är "normalt" om man räknar efter lite... jo det är rätt, kollade runt lite nu och barnet är ca 45 cm och ska väga runt 1,8 kilo :=)

Jag kommer trotsa foglossningen som bara den sambon får väl köra mej i kundvagnen annars
Svar på tråden December Bebis 2010 :)