Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2010-10-17 22:03:05 följande:
    Jaha, det har jag missat helt. Eller så är det min gravidhjärna som spökar Drömmer Lite sockerkoma efter ½ kg godis förklarar kanske en del med
    hahaha härligt de
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-10-17 22:18:49 följande:
    Hörni, ni kloka kvinnor? Hur känns förvärkar? Varje kväll och då och då på dagarna känner jag numera en mensvärksliknande smärta över mage och rygg och ett jääääkla tryck nedåt, typ som om jag hade ett bowlingklot som hängde på livmodertappen. Låter ju heldumt men ja... Kan det vara förvärkar? Det kommer liksom i intervaller, precis som värkar gör. Eller vad kan det vara?

låter som förvärkar ja....

linasmama skrev 2010-10-17 22:21:32 följande:
    Hjälp!!! Var och kissade nyss och kom massa blod på pappret. var blod i toaletten också. Har haft mycket förvärkar idag men just nu har jag inte ont och bebis är lika aktiv som vanligt. vad kan det bero på? Blir jätte närvös ju!

ring in, hade jag gjort...

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-10-17 22:26:58 följande:
    Okej! Känns skönt att få veta vad det är. Har ju misstänkt det men eftersom det kommer så mycket bebisar så blir man ju riktigt nojig haha. :)
    linasmama skrev 2010-10-17 22:21:32 följande:
    Hjälp!!! Var och kissade nyss och kom massa blod på pappret. var blod i toaletten också. Har haft mycket förvärkar idag men just nu har jag inte ont och bebis är lika aktiv som vanligt. vad kan det bero på? Blir jätte närvös ju!
    Oj, vad läskigt! Ring in direkt! Så fort man är så långt gången ska man alltid ringa in så fort det kommer det minsta blod! Kram!

haha ja allt som händer nu gör en nojjig tycker jag
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-10-17 22:29:36 följande:
    Verkligen. Blir ju inte bättre när man inte har gjort det innan heller, för då vet man ju inte vad man har att vänta heller. Flört
    Hihihi ne de e klart, men det kan fortf uppstå saker som jag undrar över & detta är min tredje...
    MFJG skrev 2010-10-17 23:14:30 följande:
    Har det kommit fler bebisar??

Igår gifte jag mig! =) 
    Oj Många grattis!!!!
    Momalicious skrev 2010-10-17 23:53:47 följande:
    Vet ni förresten från vilken vecka de inte försöker stoppa förlossningen om den skulle sätta igång? Funderat lite på det där! 
    verkar vara lite beroende på vart man bor...glömde med fråga det idag hos BM
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-10-18 06:27:29 följande:
    hej här händer det inte mycket...... värkarna har avtagit lite.... har dock inte kunnat sova mycket i natt och nu sitter man här och skriver 06.30.... hur ska det här sluta...
    ja har det väl startat kan det juh fortsätta....jobbigt att ha ont i "onödan"!
    Momalicious skrev 2010-10-18 07:18:11 följande:
    Jag har inte direkt heller fått sova så mycket. Hade skitmycket (riktigt onda) förvärkar fram till småtimmarna när jag däckade. Dock var det dags att gå upp halv sju för vi hade tvätttid klockan 7. Eller vi och vi, jag, eftersom mannen jobbar.

Det är inte kul att ha tvättid den tiden på morgonen när 1. man inte sovit ordentligt. 2 upptäcker att mannen glömt att skriva upp sköljmedel senast han tvättade och det var helt slut 3. det är en spindel med en kropp större än en femkrona i tvättstugan. BLÄ!

Sådär, nu har jag fått gnälla lite. Så skönt så! Nu ska jag äta frukost och vänta på att affären öppnar så jag kan tassa bort och köpa sköljmedel  
    har du tagit någon alvedon när du haft ont? kan hjälpa...
  • Trollungarnasmamma

Hemma efter BM besök

Hade bara gått upp 8 hekto hel knas att det bara stannat till sådär, men bra har juh handlat om flera kilo mellan gångerna innan!!

Blt: 120/60
    Hjärtljud på skatten var 140
    SF var 33

Ej fixerad ännu....allt var kanon, tyvärr ska vår BM sluta så vi ska få en ny de sista veckorna men men så e livet...

Nämnde till henne om mina slemmiga flytningar jag haft sista tiden bara för att, & så brukar det vara i slutet sa hon!!! WHAT???? sambon blev toknervös...
    Fick order om att vila, men känns som jag inte kan vila mer än jag gör!!! så vi får väl se hur detta artar sej.
    Jävulsk foglossning idag med, kan knappt gå! Det har satt sej på blygdbenet & ljumskarna...aj aj aj.....

Hela 33 veckor idag enligt BM, 32+6 enligt mej

• Trollungarnasmamma
    trav3lla skrev 2010-10-18 13:04:39 följande:

För ett par år sedan hittade jag och köpte hem Jaktglögg, den hittills godaste helt alkoholfria glögg jag smakat (blåbär, svartvinbär, m.m) - inte sliskigt söt utan fräsch och supergod
    Brukar säljas på julmarknaden i Gamla stan i Sthlm och helt säkert runt om i landet.

Åh nybakta lussisar, peppisar med mjölk, glögg.. *drömmer mig bort från skrivbordet*

Är så sugen på att ha GRAN hemma men i en liten trea med nyfödd bebis antar jag doften och småkrypen kan bli för mycket för den lille..?
    Får bli en liten en (busken ) i kruka iställe eller något och än mysigare gran nästa år

Hm , tror inte att bebis blir påverkad av granen men upplever du det så så går det bra utan
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-18 13:41:16 följande:
    Man får dricka alkohol hela tiden men med måtta
    Man får oxå dricka alkoholnär man närmar sigslutet alltså v 37-38 då spelar det ingen roll .
    Jag ska iaf dricka alkohol glögg ..
    ja fast jag känner att man kan stå ut de där månanderna helt utan, jag skulle nog må jätte dåligt om jag drack alkohol med bebis i magen...
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-19 08:21:10 följande:
    Jag rökte hela graviditeten ja nästan hela med dottern och fullgången hon var 4140g och 52cm jag drack oxå 2 ggr men då visste jag inte att jag var gravid i vecka 7

Mamma rökte och drack i hela graviditeten med mig varje dag .. o jag var fullgången 3,600g och 49cm
    Hemskt
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-19 09:30:09 följande:
    Usch i går va en depp dag, hoppas denna dagen blir bättre,men regnar för fullt här och jag måste ge mig ner på stan o köpa ett par utebyxor till sonen till dagis! GAH! El om sambon för följa med efter jobb,hehe!
    Kanske blir snabbmat idag....mc donalds e jag sugen på

Vad har ni köpt i klädesväg till bebisen?? Tex hur många body´s,byxor,strumpor??? Ja vad behöver man ha hemma??
    Vet inte riktigt hur mycket kläder vi har av varje...vet att vi behöver mer strumpor...man behöver juh endel ändå för man kan juh få byta en hel del omgångar varje dag
    Rockringen skrev 2010-10-19 09:43:36 följande:
    Vad tänker ni ha på era bebisar påvägen hem från bb?
    Body & byxor ele heldräkt, strumpor, "nalle" overallen Mössan med
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-10-19 11:17:06 följande:
    Det där med strumpor har jag tänkt på, det kan man väl inte behöva så många av? Känns inte som att man behöver byta dem flera gånger om dagen tillskillnad från bodies och byxor om det blir en massa läckor... Framförallt bodies måste väl gå åt en del.

Tänker jag fel?
    Nej strumpor behöver du inte mycket av menar mer bodys & byxor
Svar på tråden December Bebis 2010 :)