Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Jag kommer försöka amma i 6 månader om det går, har bara gått 3-4 månader med de andra så vi får se helt enkelt

jag är inte heller den som rasat i vikt av ammande....men ska börja träna till våren så då kanske det går...får se helt enkelt

Min vikt innan var det inget fel på, lite deg mage fortf hade man juh, men inget fel på vikten så går jag ner till 55 kg sen är jag kanon nöjd...är rätt kort med så ni tänker på det

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-05 14:52:43 följande:

Det där med amningen tar jag med en nypa salt denna gången!
    När jag väntade William så va ja så fokuserad på o amma m,m till han i varje fall va 6 mån. Och tänkte o planerade....HELT i onödan!
    När han väl kom,fick jag sånna sår på bröstvårtorna så jag fick använda amningsnapp,vilket va ett helvete enligt mig,klumpigt och geggit och det rann från sidan o gud vet vad.

Sen somnade bara william vid bröstet,kunde amma i 1 1/2 timme för att sedan va hungrig igen efter 1/2 timme.
    Han fick alltså inte i sig mat som han skulle. Jag pratade med BVC och de tyckte ju såklart ja skulle fortsätta amma o amma o amma tills jag satt där o grät för de va så jobbigt.
    När sedan William började gå ner i vikt,först de reagerade de och tyckte jag skulle börja med ersättning och del amma.
    Vilket va för mig ett himmelrike! både William och jag mådde bra. Så till sist fick han ersättning på dagarna och jag ammade på nätterna. Sammanlagt 3 mån med amningen.

Det värsta va att  man kände sig som världens dåligaste mamma som inte ammade sitt barn fullt ut. Va lixom tabu o säga att man använde ersättning. Man fick inte den där kontakten med sitt barn osv...massa kärring gnabb!
    Denna gång om inte amningen funkar ska jag skita i vad alla andra tycker och göra de som är bäst för mig och bebisen!

Här har de aldrig gnällt om ersättningen...de kände väl att jag var rätt bestämd

Nova gallskrek när jag la henne vid bröstet, hur kul var liksom det.....
    Elliot var ett matvrak, så tillslut räckte det inte för honom...

Jag har aldrig kännt nån panik med amningen, funkar det så funkar det, annars finns annat alternativ...både mamma & bebis ska må bra...
  • Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-10-05 17:22:09 följande:
    Usch, jag har fått en nerv i kläm som gör ont när jag skrattar. Jag som är på så mycket bättre humör idag..!
    Ahhh så typiskt Obestämd alltid nått!
    Momalicious skrev 2010-10-05 17:43:20 följande:
    Himla smidigt att man kan göra så, med tabletterna alltså! :) Vet man att man inte vill/kan så är det ju skitbra att slippa få mjölken öht!
    Hade jag fixat mina bröst hade jag gjort samma val som du enbart av den anledningen, det kostar ju ändå en slant att fixa tuttarna och då vill man kanske inte behöva göra om det igen.

Jag ska också fixa tuttarna för jag hatar mina grovt mycket och har alltid gjort det, men det får bli när jag är färdig med barnen just av den anledningen jag skrev ovan. Ingen lust att lägga ner pengarna och så är allt ogjort liksom
    här är en till som ska få tuttarna fixade efter alla barn sen sambon som lovat
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-05 19:39:12 följande:
    JA de e synd att de på BVC (vissa får jag väl tilläga ) ska vara så inrutade o gammelmodiga att man ska amma till varje pris. E inte säkert de e den bästa lösningen för alla! Och trist att man ska behöva känna sig värdelös som mamma. Men man måste intala sig att man är en lika bra mamma trots amning el inte!
    Precis,jag tänker försöka men går de inte så tänker ja inte stirra mig blind på de,utan då löser jag det på mitt sätt
    NhjärtaD skrev 2010-10-05 16:18:01 följande:
    Här har de aldrig gnällt om ersättningen...de kände väl att jag var rätt bestämd

Nova gallskrek när jag la henne vid bröstet, hur kul var liksom det.....
    Elliot var ett matvrak, så tillslut räckte det inte för honom...

Jag har aldrig kännt nån panik med amningen, funkar det så funkar det, annars finns annat alternativ...både mamma & bebis ska må bra...
    Alla kanske inte är så på BVC,men de kändes så just då...de va lixom de enda rätta tyckte hon. Sen att man själv tjöt varje kväll och va helt slut efter en dag och mådde pecka,de va de ingen som brydde sig om! Va bara AMMA annars e du ingen bra mamma!
    Inte gjorde de,de lättare heller att alla i min omgivning kunde amma sina barn så smidigt! Då skämdes man ju ännu mer! Knappt så man vågade gå på ÖF,för alla glodde ju som tusan när man skulle ge ersättning m,m!
    Ne alla e inte så på BVC, jag har haft tur tror jag, för jag vet många är som du säger....får säkert nån tjurig tant nu då Obestämd

Men vi får stötta varann sen i amningsträsket

Jaaaaa sexiga hemma fruarna börjar snart!!!  & imon Greys!!!
  • Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2010-10-06 09:32:55 följande:
    Amma. Det gjorde jag länge med sonen. Hoppas på att kunna göra det denna gången också. Men vi får se hur det går med den biten. Viljan finns där iaf.

Vet att det har varit prat om de nedre regionerna. Är det någon som märkt skillnad? Typ att det har svullnat liksom? 
    jag känner mej svullen där nere, tom på venusberget ele vad det kallas
    malinsmurfan skrev 2010-10-06 09:46:28 följande:
    Är det någon som äter Lanzo eller vet om det är ök att äta Lanzo mot halsbränna vid graviditet? Jag har nu provat ALLT annat, men halsbrännan är ständig..........sitter och sover sen en tid tillbaka. Hittade en karta Lanzo hemma, som jag vet funkar, men vågar inte ta dem innan jag vet om de e ok. Jag får ej tag i doktorn och på apoteket svarar de ej. Så jag chansar här, i väntan på att läkaren har tid. Kram till Er alla
    Kolla FASS.se
  • Trollungarnasmamma

oj såg nu sorry

Har höstfixat lite i köket nu, bytt gardiner & putsat fönster...torkat väggar,men var tvungen att ta paus....

• Trollungarnasmamma
    alberta77 skrev 2010-10-06 11:30:56 följande:
    Åh så mysigt! Längtar till advent och alla ljus. 
    Ja, det är så mys nu med denna tid
  • Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-06 12:30:27 följande:
    Härligt,så duktig du e Pauser e nödvändiga,hihi!
    Känner mej duktig men ändå inte, hade juh velt ha allt färdigt på en gång...meeeen måste juh lyssna på kroppen, har torkat av köksmöblerna & bytt duk nu också, påbörjat rensning i köksskåpen med & ätit lunch
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-10-06 13:37:11 följande:
    Ja sonen kom i v34+0.... det är ju 6dagar dit.... *ler*
    oj, kan juh vara så att denna med kommer då hihihi spännande!!
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-06 13:37:21 följande:
    Någon annan som kännt illningar stickningar hugg mellan bennen?
    Muttan ??
    Där bebben befinner sig ??
    Är det att han tar sig själv ner eller vadå ??
    Kan säga att det är OBEHAGLIGT
    Ooo ja, jag får ont utav det, tror den håller på & fixera sej...
    Jessika82 skrev 2010-10-06 13:43:27 följande:
    Ja det var en stor gosse för att vara 6v förtidigt.... han vägde 2965g och var 51cm lång.
     Det enda som var att han ville ut även om inte jag var öppen så han tryckte....  det blev akut snitt pgr av att hjärthjuden gick ner.  han fick en blödning i hinnorna mellan skallbenet och hjärnan. han har inga men idag ifrån detta.  vi fick ligga på sjukhus 1vecka och sen hade vi hemsjukvård.
    men då kände han sej säkert färdig eftersom han ville komma ut då
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-06 14:53:32 följande:
    NhjärtaD:
    Om den fixeras nu o såmen då kommer han i nov-dec?
    Alltså tidigare ?
    Vecka 30 idag enligt mens vecka 31
    Behöver han inte göra, kan fixera sej långt innan...

Jag är i v32 & känner juh att min håller på & fixera sej...
    Jessika82 skrev 2010-10-06 15:06:11 följande:
    Är det fler som äter järntabletter? har ni några biverknigar?
    Äter duroferon & har inga problem...
    Stefanie skrev 2010-10-06 15:41:17 följande:
    Jag antar att du liksom jag sover utan trosor? Jag har en liten handduk mellan benen (eller i närheten av) när jag sover (vad äckligt det låter), men just för att undvika den där typen av problem varje gång jag reser mig upp...

Jag vill inte sova med trosor för jag tycker att det är så himla obekvämt och det känns bra att lufta lite någon gång om dygnet i alla fall.
    Dessutom vet jag ju att det lär bli trosor med bindor ett tag efter förlossningen så jag passar på att njuta av att klara mig utan fram tills dess.

Härligt hur detaljerade vi börjar bli i den här tråden! 
    Ja kul att vi är så sammansvetsat gäng som kan prata om allt!! vi hade blivit en perfekt mammagrupp
Svar på tråden December Bebis 2010 :)