Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Har med funderat över detta...vet inte alls...har en fodrad snygg stövel som jag kan ha sen...kan inte heller ha mina mamma byxor sen lång tid tillbaka, likaså skor...mina converse är de enda jag kan ha & de börjar juh bli lite kalla....

Jacka vet jag inte heller...känns onödigt att köpa ny, men kan juh inte stänga någon jacka nu & det är kallt ute...har köpt en stoooooor fleece som man kan ha under jackan som inte går att stänga...men som sagt man vill känna sej rätt snygg med...iaf jag, sambon struntar i hur jag ser ut, än ändå vacker säger han

Svårt detta, med sonen som kom i januari fick jag låna en större jacka över vintern...

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Sammanfattningen från TUL är 1968g, rund om magen, kissnödig & lite hår, det är vår lilla skatt det
    -2% låg den på, helt normal bebis, fostervatten var oxå helt normalt så det kan mycket väl vara kortisonet som gör att SF måttet är så stort...den låg med huvudet neråt oxå hade borrat in sej lite i min ljumske tror fortf på att det är en pojk! 32+1 idag sa hon, här på FL säger vi 32+0

Nästa besök blir MVC på måndag...

• Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-12 19:44:06 följande:

Va hos BM idag....sa att jag hade skit ont i fogarna,ryggen m,m! jobbade idag o trodde min kropp skulle slitas sönder av all värk. Men kämpade på. Men BM sa inget om sjukskrivning utan henne va mina alternativ om jag inte fick HP att använda min F-penning.....jippi,jätte skoj el inte!

Men får ja inte HP ska jag proppsa på sjukskrivning som tusan! Tänker inte ge mig!

Idag på jobbet (jobbade på ett "nytt" ställe som jag inte trivs på) så kläcker en karl jävel ut sig...ja ha,här kommer en till tjockis och ska jobba, att de alltid ska skicka sånna!! DAH,hade lust o klippa till fan skapet! (sorry jag svär) Men blir så arg bara jag tänker på de. Va glad att nån överhuvudtaget kommer till de där hemska jobbet!! Usch!
    Lixom gillar inte ordet tjockis när det används i ett negativt samband! E tusan ingen som säger tjockis till en annan på jobbet som verkligen e FET! 

På tal om jacka så kommer jag ha de jackor jag har, får ha halsduk o nåe tjocktröja...alternativ frysa om magen,haha! Kommer INTE köpa ny!

Tråkigt med BM & jobbet såna borde inte ens jobba inom vården juh!
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-12 19:48:40 följande:
    Ja,jag hoppas verkligen jag får HP, han sa att ingen fått nej då han skivit de papprerna. hehe bara för de så e de la första gången nu

Du va sjukskriven va??? Vad skrev din dr  förnågot??
    Ja,maila du dem o be om o få en För läste att vissa kommuner inte ger ut sådana BB påsar! Dåligt,men maila så får du en
    Du får säkert det, e nog bara min chef som inte var så engagerad....

ja det är jag, men har fortf inte fått svar från FK....jag har juh lite tur i oturen att jag har en tarmsjukdom som varit i blom hela grav så hon skrev juh det bla & foglossningen....

ahhh då bor jag säkert i en sån kommun
    Jessika82 skrev 2010-10-12 20:01:59 följande:
    Hej på er. har ringt förlossningen ikväll.... det känns som bebisen är på g....
    Men vad säger du? hur känns det då?
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-10-12 20:10:30 följande:
    jag tror att min bebis är på g...... (det är dock bara en känsla) sonen kom i v34+0 idag är jag 34+0 håller jag på noja i hjäl mig eller vad tror ni? 
    har fortfarande äggvite gummibands flytnigar.....  stora klumpar...(tro att det är slemproppen...) mycket samandragnigar gör inte ont men det är lite obehagligt och jag tycker det trycker neråt .
    ringde förlossningen som tycket att det lät helt normalt men om det var något så skulle jag ringa...
    Det är kanske mer önsketänkande,men inte omöjligt att det är på g heller juh...jag letar redan tecken på att det ska börja men icke & det är juh lika bra det...alldeles för liten bebis ännu.....men håll oss uppdaterade
  • Trollungarnasmamma
    Ninnie81 skrev 2010-10-12 20:22:45 följande:
    men ja hoppas att den väntar nån vecka till...ska hålla tummar och tår...som sagt du får hålla oss upprättade...får se om er bebis blir trådens första
    ne trådens första bebis har redan kommit
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-10-12 20:50:39 följande:
    Någon annan som ser på Sveriges härligaste familjer på 5:an?

Jag fick bara se en liten snutt idag då vi måååste kolla landskampen i fotboll nu enligt sambon.

Men alltså, familjen Blad i detta program. Deras barn...Jag grät en skvätt när de firade mors dag i programmet idag.
    Så fantastiskt fina och oförstörda. Större killar som så rent och fint förklarar sin kärlek och tacksamhet till sin mamma. Snacka om att ha lyckats!! Otroligt fint!! Hjärta
    Ja, kändes nästan lite overkligt, men hoppas starkt att mina barn kommer uttrycka sej så om mej nu säger Nova massa fint, men fråga e om hon gör det om 10 år oxå
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-13 10:53:57 följande:

Tänkte en sak barn i vecka 32 ska väga nu 1,500g

I vecka 33 ska dom väga 2000g
    Barnet: Barnet ökar snabbt i vikt och väger drygt två kilo. Om det skulle födas nu behöver det lite andningshjälp, värme och hjälp med att få i sig mjölk under några veckors tid. Det finns inte längre så mycket utrymme för barnet att vända sig i livmodern, barnet ställer därför slutgiltigt in sig i förlossningsställning. Vanligast är att barnet vänder sig med huvudet neråt. Tre-fyra procent förblir kvar i sätesställning.

Jag har en på 2000g nu om inte mer o jag e i vecka 31 idag..
    Bm sa igår att barnet ökar i vikt mellan 500g eller så stämmer detta eller var det 200g ?

Igår vägde min bebis 1968g & jag är i v 32+1 (igår), & det var en normal stor bebis...

vad menar du med 500g, i veckan?? nej nej

Härligt med glada besked
    Jag börjar ge med mej ang pojknamn, känner att vi aldrig kommer komma fram till nått, så funderar på att låta honom får sin vilja igenom...med nått i utbyte
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-10-13 14:50:43 följande:
    Vad vill han för namn då?
    Jag har haft turen att vi båda gillat det flcik resp. pojknamn vi valt!
    Mantus, ja flicknamn är vi överens om, sikken tur du har då
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-10-13 15:40:54 följande:
    Men gud. kan du sitta vid datorn och åka till akuten med migrän?
    Du måste ju vila dig och det med det samma!
    In i sovrummet och dra ner rullgardinen människa!
    Håller med!!!!!
    blondinkermit skrev 2010-10-13 16:02:52 följande:
    hej hej!
    har fått konstaterat att ja har havandeskapsförgiftning och det är verkligen inget ja rekomenderar...
    händerna e så svullna at skinnet spricker å kliar.. anklarna e så svullna att ja inte kan gå.. de känns som ett
    högt tryck i huvudet att de sprängs av både de å huvudvärken...
    var på provtagning i måndas och då ville de lägga in mig men ja böna å bad så ja slapp...
    ida va ja på ny provtagning.. de såg bättre ut å bebben mår åsså bra.
    är i v 33 (32+3) ida å bebben väger 1760g (10%-)  dessutom hade min cervix växt jätte mycke 37mm är den nu.
    många siffror hehe :)
    slutade röka för 2 veckor sen å de känns bra men detta har bidragit till att min bebbe växer MYCKE bättre nu!

ville bara skriva av mig en rad eller 2.. hoppas ni andra mår bra med övriga vanliga krämpor
    som även ja har.. sömnlöshet å halsbränna mm mm... har även börjat må illa men NU e de ju inte långt kvar!!!
    har ju fått veta av min doktor att ja kommer gå tiden ut denna gången (FÖR FÖRSTA GÅNGEN AV 4:E GRAVIDITETEN) så ja svävar lite på rosa moln.. hihi även om ja lider.... :(
    Får du gå tiden ut med havandeskapsförgiftning??
    stackare...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)