• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • delifi2
    Momalicious skrev 2010-08-24 12:34:11 följande:
    Ja, visst gör det?  
    Ja, jag blir fortfarande förvånad över hur omogna folk är, vi ska ju föreställa vuxna. Jag går liksom inte runt och startar bråk på facebook eller blockar folk på olika siter bara för att jag är sur. Jag förstår inte riktigt hur folk tänker där? Sånt beteende är väl okej om man är typ 12? 

Jag hoppas det! Läste på transportstyrelsens hemsida att väntetiderna för körkortstillstånd är skitlångt så jag är aprädd att jag inte hinner få det innan själva intensivkursen börjar. Men isf får jag lösa det på nåt sätt, om jag så ska köra upp som höggravid! I värsta fall får vi ju göra så att min sambo får ta föräldraledigt rätt tidigt och jag får gå intensivkursen efter bebben är ute men det är inget jag hoppas på direkt haha. 

Jag tror alla växer med graviditeten! Händer ju så otroligt mycket och man blir så klok på nåt sätt. Min sambo säger att jag redan är vis som en mamma. Jag är verkligen sjukt smart numera. Inte för att jag var korkad innan men jag har bra lösningar på allting och en bra intuition sådär som mammor har. Kanske får man några extra hjärnceller och börjar tänka som en mamma redan i graviditeten

Tack för dina tips vännen, du är så smart! {#emotions_dlg.flower}
    mmen de körkortstillstånd som kommer in till transportstyrelsen tar bara 1 vecka, det är dom gamla som man skickade till vägverket de inte har hunnit med riktigt, vad jag förstod det som.

håller fortfarnade på med mitt körkort, känner egentligen inte att jag har nåt större behov av det men nu har dottern börjat gå ut mer så det är nog lika bra + att ha 3 små.

Blir så jäkla förbannad ang dottern, hon och flera kompsiar var ute på ett ställe som ligger lite avsides, det var typ avslutnign för att sommarlovet var slut, det öste ner som bara den.
    En kompis mamma kommer och hämtar och då säger min dotterns kompis att hon inte fick plats i bilen, stänger dörren och mamman köri väg, hur FAN kan en vuxen människa bara lämna en ensam tjej mitt i ösregnet alldels ensam.
    Då skulle hon ta bussen hem och den var överfull så hon fick inte plats, sån tur var så träffade hon på en killkompis som hon kunde sova över hos.
    Hade hon på nåt sätt råkat illa ut så skulle den mamman fått veta att hon levde.
    Hade jag varit den som skulle hämtat så skulle jag skitit i om det var sju tjejer som skulle få plats, då gör man plats, de får sitta i knät eller nåt sånt och skulle polisen stoppa en så skulle jag förklarad att jag vägrad lämna nån ensam tjej mitt i natten, skit i om jag fått böter faktiskt, går man ut tsm ser man oxå till att alla kommer hem tsm
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-08-24 12:43:38 följande:
    mmen de körkortstillstånd som kommer in till transportstyrelsen tar bara 1 vecka, det är dom gamla som man skickade till vägverket de inte har hunnit med riktigt, vad jag förstod det som.

håller fortfarnade på med mitt körkort, känner egentligen inte att jag har nåt större behov av det men nu har dottern börjat gå ut mer så det är nog lika bra + att ha 3 små.

Blir så jäkla förbannad ang dottern, hon och flera kompsiar var ute på ett ställe som ligger lite avsides, det var typ avslutnign för att sommarlovet var slut, det öste ner som bara den.
    En kompis mamma kommer och hämtar och då säger min dotterns kompis att hon inte fick plats i bilen, stänger dörren och mamman köri väg, hur FAN kan en vuxen människa bara lämna en ensam tjej mitt i ösregnet alldels ensam.
    Då skulle hon ta bussen hem och den var överfull så hon fick inte plats, sån tur var så träffade hon på en killkompis som hon kunde sova över hos.
    Hade hon på nåt sätt råkat illa ut så skulle den mamman fått veta att hon levde.
    Hade jag varit den som skulle hämtat så skulle jag skitit i om det var sju tjejer som skulle få plats, då gör man plats, de får sitta i knät eller nåt sånt och skulle polisen stoppa en så skulle jag förklarad att jag vägrad lämna nån ensam tjej mitt i natten, skit i om jag fått böter faktiskt, går man ut tsm ser man oxå till att alla kommer hem tsm
    Jaså? Så fattade inte jag det, men det har gått en vecka idag, skickade in det förra måndagen eller tisdagen. HOPPAS det hinner komma innan bara!

Vilken idiot! Jag förstår att du är förbannad och jag resonerar precis som du gör! Jag hade nog pratat med hennes mamma ändå, även om det nu inte hände din dotter någonting. Tala om för henne att man faktiskt inte gör så!
    Usch, vilka idioter det finns alltså!
  • LinnV

Idag har jag varit hos bm, hon tyckte allt såg bra ut. Fick lyssna på bebisen hjärta igen, 150 slag/min. Min tjej var med och hon tyckte det var jätte häftigt Hjärta

Har ni mätt era magar än? Min var 26 cm, är i v.24+6 idag, jag låg på översta sträcket, med dottern låg jag på mitten hela tiden.
    Mitt blodtryck sjunker fortfarande, det tyckte hon var bra, men jag mår ju så dåligt av det, har 110/60 nu och 120 i blodvärde så jag ska fortsätta med mina järntabletter. 

Har budat hem lite saker på tradera, åh vad det är roligt, jag har knappt aldrig köpt något där förut. Men har än så länge sparat 800 kr mot att köpa nytt + allt för mammakläderna då. Vi har pengarna att köpa nytt för men känns roligt att kunna spara och göra något kul för pengarna istället..

• TvåBlir3
    delifi2 skrev 2010-08-24 09:43:22 följande:
    annars kan du ju kanske bara köpa en lift och ha i sittvagnsdelen om det går. Annars är det barnvagnsaffärer och på blocket som gäller
    Ja det ska jag kolla efter, vore synd att behöva köpa en helt ny vagn bara för liggdelens skull. :) Tackar för tipset
  • TvåBlir3
    we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    Vad kul! Lycka till :) Njut av tiden (hoppas illamåendet inte drabbar dig.)
  • Karttikeya
    Hej tjejer!

Kram Kram
    Hurra! Stort lycka till!!! Skrattande
  • s89
    Hej tjejer!

Kram Kram
    Åååh grattis grattis! Hoppas allt går bra! Skrattande

Kram
  • Karttikeya

Hej hå hej hå.. Förkylningen sitter kvar benhårt i min kropp! Obestämd Hostar iaf inte som att jag ska spy upp lungorna om mornarna längre, skönt det!

Känner mig lite deppig.. Börjar få prestationsångest av skolan och är inte ett dugg motiverad till att plugga.. Ett plus i kanten är iaf att jag inte gått upp något på MASSOR av veckor.. Stårt fortfarande bara på +4kg sedan inskrivning. Och jag kan inte säga att jag kämpar för att behålla det så, haha.. Äter det jag vill men tänker på att inte äta godis på veckorna. Det går oftast jättebra.

Nu ska jag se på True blood (som eg. är helt värdelös) och sedan ska jag plugga vidare. Puss på er <3

• s89
    Karttikeya skrev 2010-08-24 14:47:33 följande:
    Hej hå hej hå.. Förkylningen sitter kvar benhårt i min kropp! Obestämd Hostar iaf inte som att jag ska spy upp lungorna om mornarna längre, skönt det!

Känner mig lite deppig.. Börjar få prestationsångest av skolan och är inte ett dugg motiverad till att plugga.. Ett plus i kanten är iaf att jag inte gått upp något på MASSOR av veckor.. Stårt fortfarande bara på +4kg sedan inskrivning. Och jag kan inte säga att jag kämpar för att behålla det så, haha.. Äter det jag vill men tänker på att inte äta godis på veckorna. Det går oftast jättebra.

Nu ska jag se på True blood (som eg. är helt värdelös) och sedan ska jag plugga vidare. Puss på er <3
    Duktiga du! Kämpa på! Glad Du klarar det..
    Kram!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)