Inlägg från: ludicrous |Visa alla inlägg
  • ludicrous

December Bebis 2010 :)

Moma- vi ställde ju fram klockan i natt :) så när den var två blev den tre :P

• ludicrous

Usch ja, jäkla elpriser :( vår räkning låg på 2300 denna månad, o så fordonsskatten på 2000 också. Så har vi köpt en till bil, har jättemkt räkningar denna månad, men inte så mkt inkomst, förlorade nästan 2000 på att sambon var sjuk 2 dagar :( så det blev inte mkt kvar nu :( men tröstar oss med att det inte blir lika mkt nästa månad ;)

• ludicrous

2barnsmamma - nix han jobbar på Posten! -1800 för sjukdom står det på lönespecifikationen! Sjukt...

Vi har varit på spädbarnsmassage idag! Emil gillade det massor :)

Emil snurrade runt till mage från rygg förut ;) han sov på mage lite i natt.. I egen säng till klockan 4!!! Har aldrig hänt innan! Brösten var SPRÄNGfulla, men o vad jag sov :)

• ludicrous

Fy... Emil har för första gången verkligen skrikit på natten. Inte ens bröstet har hjälpt. Har han inte skrikit har hansnuttat. Inte mkt sömn här..

• ludicrous

Thegodess , hon har inte typ reflux då? Att magmunnen inte e helt stängd.

Jag skulle haft mens typ nu, äter cerazette, men fick bara lite typ rosa flytningar. Jag hoppas det håller sig så. Sist jag åt cerazete blödde jag jämt ;(

• ludicrous

Haha suzzy, man ska ju passa på att sova när barnen gör det ;)

Emil åt 19.30, somnade 20, åt 00, 03 och 05.30. Tänker aldrig säga att vi har bra nätter, då skiter det sig sen, men det var en ok natt ;)

• ludicrous

Tjoho!! Min syster bor i New York o min mamma har precis varit där o hälsat på. Med sig hem hade hon ett par Reebok Easy Tone. De kostar runt 1000 kr i Sverige, på andra sidan Atlanten kostar de 350 kr :D så nu har jag invigt de med en powerwalk och motivationen för viktnedgång är tillbaka :)

• ludicrous

När Emil ska sova lägger jag en filt på min arm (hans filt...) o så ligger han på den så jag kan svepa in honom typ. Med huvudet på oxå. När han somnat lägger jag ner honom i hans säng, han ligger ju kvar på filten då, så det blir ingen "köldchock" när han kommer till sängen :)

• ludicrous

Ååå, jag är inte ett dugg sugen på att börja med mat och smakisar! Jag vill ha min bebis och jag vill amma längre än fyra månader :) den 3/7 ska sambon få sin 30-årspresent, dyka/mata hajar på kolmården, då har jag tänkt att jag ska vara med såklart, kanske att emil kan stanna hemma då.. då är han 5.5 mån, men eftersom jag vill amma får han nog följa med.

Tidigt i morse fick min bästa kompis sin andra son, hon hade gått över typ 10 dagar. Fick ett sms i natt (har sagt att jag ändå vaknar om nätterna så hon måste säga till när det är dags) runt två att dom åkte in, så jag har sovit dåligt o varit lite nervös ;) men nu är pojken ute :)

Emil ligger här i gymmet på mage och pratar med sin syster. Han pruttar som en hel karl!

Jag har en riktigt liten "poser" ;D

• ludicrous

Min dotter var komjölksproteinallergisk som liten. När vi började ge smakisar och gröt gjorde jag havregrynsgröt till henne. Jag vispade den hela tiden så den slogs sönder så det inte var några stora bitar i, sen hade vi typ mosade jordgubbar eller rivet äpple på. Hon älskade det! Gör helst samma sak med Emil om det går. Denna gång vill jag vara bättre på att göra egen barnmat!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)