Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-09-30 16:27:38 följande:

Momalicious---> jag tycker sånt äör jättenervöst när man ksa köra med någon ny jag blir nervös av det.  Det var som en gång när jag körde med min man vid min sida och det har gått jättebra och allt, sen så skulel vi hämta min svärmor och så fort hon satte sig i bilen blev allt fel, jag fick motorstopp flera ggr och inget gick som det skulle, min man frågade vad som var fel och j gsa att jag inte visste. Sån söt mössa.... :=)

Kan nog vara lite av att min svärmor inte var tyst heller, hon är en som som ALLTID ska prata och det spelar ingen roll om vad, det kan vara om hennes kollegor och deras kusinersbarn och syskon och jag vet inte allt.
    Mina döttrar ska oxå skriva in sig på körskolan den här veckan som kommer, bägge 2!! så jag undrar vem som kommer ta körkort först av oss...

Känn rmig oxå beronde av min man men det kan nog vara för att för att han har varit hemma sen i Juni, först semester sen så jobbade han 2 veckor men fick sluta tidigare varje dag sen så har han varit pappaledig, sista dagen idag så jag hoppas min foglossning inte blir värre nu när jag ska lämna ungarna på dagis......

Var hos bm idag och gjorde glukosbelastning, smakade för jävligt har det aldrig gjord tidigare, kan nog bero på att jag precis hade borstat tänderna.
    bltr 110/90
    vikt 78
    sf-mått 30 cm
    Urin 3,0,0
    hb 118 vilket inte är så jättebra trots att jag äterjärntabletter, så nu måste jag ta c-vitamin tsm med dom
    Vecka 30+3 men jag räknar efter sista mens och då blir bf den 26 november ist :) så jag hoppas bara de tär 8 1/2 vecka kvar.
    Snart är det dax för tillväxtul igen, den 20 oktober är det dax, ska bli så mysigt att kolla på bebben igen, hoppas få se vad det är som gömmer sig där inne. Hoppas bara bebben är medgörlig den här gången :=)

Hehe, ja jag kan känna igen det där lite. Nu har jag visserligen knappt övningskört något innan jag började på körskolan men om en körlärare gjorde som han jag körde sista lektionen med idag, och pratar om vanliga saker hela tiden så sitter jag och säger "ja" till allting för jag har inte tid att lyssna haha. Kommer ju såklart bli bättre ju bättre förare man är och desto mer vana man har men sjukt irriterande. Jag hade absolut inte märkt om det var knäpptyst i bilen när jag körde förutom intruktionerna för jag är så inne i själva körandet hihi!

Waah, halkan imorgon! Jag är mest nervös för bebis skull, men eftersom alla säger att det är ofarligt så får jag lita på dom! Hade det bara varit jag (haha, nu är man helt plötsligt två personer) så hade jag inte alls varit såhär nervös. Men sen är jag rädd att misslyckas också, för att jag är för feg eller nåt Men det ska nog gå bra hihi. Kommer kännas helt sjukt att sitta ensam och köra i en bil, fast det ska bli kul!
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-09-30 21:21:51 följande:
    du får berätta hur det går med halkan, visserligen har jag långt kvar till halkan om jag nu nånsin kommer ta mitt körkort.
    En gång varjag faktiskt vungen att köra själv, vi hade ställt oss på gatan (återvändsgata) och man får inte stå där mellan 07-16 på vardagar, så min man hade glömt ställa bilen på parkeringen på söndag kväll, så när jag hade lämnat Elliot på dagis (var sjukskriven när jag vänta WIlliam ) så åsg jag bilen på gatan, ringde till mannen och frågade hur jag skulle göra eftersom vi inte  ville ha böter. Så han sa åt mig att ställa billen på parkeringen, sån härlig känsla att köra alldels solo i bilen, rörde sig om ca 200 meter knappt det och så körde jag i 2:an hela tiden, men det var rätt häftigt att få köra själv, då längtade jag bara till mitt körkort, sen så kom WIlliam så då la jag av med körningen :=( jag måste verkligen skärpa mig med det känner jag
    Jag tror du har närmare till halkan än du anar. Du behöver kunna växla och styra typ, haha. Enligt min lärare då. Och är jag redo för halkan efter bara några lektioner så är du nog med det eftersom du verkar kört ett bra tag! :) 

Fy sjutton, det är inte roligt att ställa alarmet på 04.40 kan jag tala om. Och jag är inte pigg. Ska försöka sova i bussen ner om det är möjligt.
  • Momalicious

Hej tjejer! Nu är vi påväg hem från ljungby halkbana! Det var sjukt kul måste jag säga :) är galet trött nu dock :)

• Momalicious

Hej tjejer!
    Idag är min sambo riktigt sjuk så jag har lekt mamma och tagit hand om honom. Stackarn. Nu har jag nog varit lite FÖR aktiv idag för jag sitter här med sammandragningar vilket är rätt oskönt. Dom gör inte ont men det är riktigt obehagligt. Dessutom fick jag mina första riktiga sparkar på revbenen förut och herrejävlar vad ont det gjorde, att han inte bryter fötterna så som han sparkade. Usch.

Idag har jag bara gjort nyttiga saker, typ handlat, diskat, tvättat, städat osv. Och det är nog kanske inte så konstigt att jag har sammandragningar nu. Men det är svårt att veta i förväg när man gör för mycket, eftersom jag inte får sammandragningar medans jag grejar utan det kommer när jag väl slappnar av.

Idag när jag var och handlade lite småkrafs så hittade jag världens sötaste bebisvantar. Tummarna kanske är onödiga eftersom alla bebisvantar typ bara är som en liten påse, men de var så söta så jag kunde inte låta bli! Och det bästa; de kostade bara 9.90! Galet billigt måste jag säga :) Och om tummarna är onödiga kan man ju bara skita i att stoppa in fingret där :)

Nu ska jag bara hänga upp tvätten och diska det sista, sen blir det mys i soffan.

• Momalicious

Jag känner mig så efter. Jag är liksom så inne i detta med körkortet och så, att jag inte riktigt fattar att det börjar närma sig nu. Vi har såå mycket kvar att göra känns det som. Jag ska fixa körkortet, vi ska flytta om ca en månad, vi ska åka till Ullared och IKEA och köpa det sista (som är rätt mycket), vi ska göra iordning i nya lägenheten och sätta ihop allting så det är färdigt osv. Kommer ju vara typ en månad kvar när allt är färdigt typ. Kanske är bra men jag blir lite stressad av att jag inte ska vara förberedd nog.

Puh! På måndag måste jag för övrigt ringa försäkringskassan och fråga om hur jag ska göra med FP-papprena eftersom jag inte är anställd så ska jag ha andra papper att fylla i.  

• Momalicious
    delifi2 skrev 2010-10-03 00:04:05 följande:
    Stefanie skönt att du tar det lugnt, så länge du inte får mer sd eller värre värkar så ta det bara lugnt.

Momalicius har som du, känner inte några sd när jag gör nåt men så fort man vilar så sätter de igång och påmins om att man har gjord för mycket.
    Så söta vantar du hitta :)

Jag blöder inte så mycket så jag använder sjuhusets stora bindor 2 dagar och sen så är det över för min del, sen räcker det med trosskydd för min del, eller det har gjord det iaf alla andra ggr.
    Ja det känns rätt dumt faktiskt, hur ska man veta att man överanstränger kroppen om den inte säger till under tiden? 
  • Momalicious
    linn78 skrev 2010-10-03 07:53:09 följande:
    Ahh, jag hade också jätteont när jag skulle kissa sist, fick kissa i duschen säkert 2 veckor=( När stryker du på xylocain? Precis när du behöver kissa eller du har det på alltid?
    Ja, mat och dricka får man men jag vill gärna ha lite favoritgodis och cola att smaska på mellan värkarna, sist låg jag där i 19 timmar och det kändes ganska länge mellan måltiderna då.
    Lypsyl! Det hade jag också användning för sist!!
    Såhär står det på fass:

Doseringsanvisning

Salvan ska förvaras vid rumstemperatur så att den behåller sin mjukhet och smidighet.

Vid smärtsamma sår eller brännskador: Salvan stryks direkt på såret eller brännskadan. Salvan kan också strykas ut på en kompress, som sedan läggs på det skadade området. Maximal smärtlindring uppnås efter ca 5 minuter. Om det känns kladdigt kan salvan då torkas av eller sköljas bort med vatten.

Inför rengöring av sår gör man på samma sätt. Rengöringen kan påbörjas ca 5 minuter efter det att salvan strukits på såret.

Såriga bröstvårtor i samband med amning: Salvan smörjes på 5-10 minuter innan amning och torkas eller sköljes bort med vatten före själva amningen.

Vid anala besvär: Salvan smörjes på de irriterade områdena 1-3 gånger dagligen. Vid smärtsamma avföringar smörjes salvan på ca 5-10 minuter före toalettbesöket.

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-03 09:47:15 följande:
    Jessika82:
    Haha du ser så oskyldig ut jätte fin mage gumman ååh detta ska jag oxå göra men blir av i någon gång slutet av dec om inte några dagar innan han kommer

Någon mer som har en lugn bebbe i magen men oxå en TOKIG pojk/flicka i magen för när min väl sätter igång då o då så jävlar tror man att moderkakan går sönder han sparkar så kraftigt att jag får skitont och blir rädd av att han skulle ta sönder moderkakan likom..
    Så jag måste alltid försöka få honom lite lugn av att vänta mig om och bara stycka på magen med handen.
    Det ska ju vara omöjligt för bebisar att göra sönder navelsträngen/moderkakan så det behöver du nog inte oroa dig för. Men visst kan det kännas obehagligt! De börjar ju bli starka nu!
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-03 11:38:37 följande:
    Hahaha jag vet att det inte kan gå sönder men dessa sparkar är inte gulliga utan onda
    Jo jag vet, vår lille sparkar också riktigt förbaskat hårt ibland och ibland tror man att han ska bryta foten eller nåt så som han sparkar men det är som det ska haha. 
  • Momalicious

Hej tjejer! Usch, igår var jag så dum. Sambon är sjuk och lägenheten var en enda röra så jag diskade, städade och tvättade så lägenheten blev skinande ren, trots att jag höll på att dö av smärta. Hade så ont I ryggen och fogarna att jag grät igår kväll. Riktigt korkat!

Nu har jag dessutom fruktansvärt mycket vatten i kroppen och det är vidrigt! Gör ont och ser hemskt ut men dessutom gör det ju att jag väger hur jäkla mycket som helst. :( idag är jag med rätt sjuk så ska bara ta det lugnt, det enda jag ska göra är att baka lite kanelbullar! Får bli några med vanilj också, mmm!

Kram på er

Svar på tråden December Bebis 2010 :)