Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Åh, jag är så jäkla deppig. Var och kollade på kläder förut och nu är jag så tjock och äcklig att jag inte ens får på mig vanliga BH:ar längre. Jag tänker faktiskt inte gå och lägga ut massa pengar på en extra dyr BH som kanske inte ens passar om  några månader. FYFAN vad deppigt, ska jag behöva gå med mina alldeles försmå BH:ar i flera månader nu?

Och att prova kläder i allmänhet var också hemskt. Jag hatar provrum i vanliga fall, de lyckas alltid ha hemsk belysning så man ser ännu värre ut än vanligt och är man dessutom gravid, svettig och svimfärdig blir det knappast bättre. 

Nej fy bubblan, nu är jag inte alls glad :( Funderar på att strunta i att amma bara för att jag ska kunna gå ner i bröststorlek fortare liksom... 

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Grejen med sen avnavling är ju att det inte är så många barnmorskor som har bra koll på det där och följaktiligen klampar och klipper direkt. Sen avnavling är ju för att barnet ska få allt blod från mamman och slippa få blodbrist vilket såklart inte är bra. Så ja, det är det bästa för barnet och det är inte alls alla barnmorskor som gör så utan istället klipper direkt eftersom det är standard (av någon konstig anledning). Finns en stor tråd om sen avnavling här på familjeliv.

Idag har jag fått köpt en ny BH! YAY! Så äntligen känner jag mig som en människa igen! :) Har även köpt lite hårfärg och ska fixa min utväxt för fy som jag ser ut!

• Momalicious
    Bippa skrev 2010-10-08 18:43:22 följande:
    imorgon bär det  av till ullared för att införskaffa bäbissaker.. ska bli kul men man får nog räkna med mycket folk.
    Jag skulle snarare råda dig att komma när folk blir trötta och går ut och fikar/äter lunch - runt 12 tiden. Har varit där ett 20-tal gånger och det var mycket folk, kö och jobbigt en gång: när vi kom när det öppnade. Fy bubblan!
  • Momalicious
    linasmama skrev 2010-10-08 19:23:34 följande:
    Jag pratade med en tant på jobbet idag som har jobbat som BM och förlöst mammor i nästan 40 år. Hon var förvånad över att BM inte förstår bättre nuför tiden. Sen avnavling som vi säger var det enda för de om inte barnet hade navelsträngen hårt runt halsen eller något annat akut. 

Hon kände och klämde en massa på min mage och sa att jag var så stor för att jag har så mycket fostervatten, det är inte bebisen som är stor, så jag hoppas verkligen att det stämmer
    Bebis har verkligen fått rutiner, även om jag är uppe och går på fm som jag aldrig gör annars så fortsätter han leva rövare. Hicka känner jag nästan varje dag nu Min dotter kände igår och min sambo nyss, så mysigt när de också kan vara med Hjärta
    Där ser man. Förmodligen är det väl, som allt annat, för att det ska gå fort och lätt och vara praktiskt för sjukvården. 
  • Momalicious

Jag är så rädd för PSD så jag kommer undvika att ha honom i vår säng. Vet inte varför jag blivit så fruktansvärt rädd för det, i början av graviditeten var jag inte det minsta rädd..

• Momalicious
    Licebe skrev 2010-10-10 23:18:53 följande:
    Är det ingen som vet vartifrån man kan få såna där startpaket  här i Sverige?

Och är det någon som har erfarenhet av att ha hund och en nyfödd?
    Tänkte på hur mycket man hinner vara ute och gå med hunden, då sambon jobbar.
    Förstår att det är lite olika eftersom bebisar sover olika mycket, men ni kan ju skriva hur det var för er=)
    Jag tror det är libero de allra flesta får från på BB. Sen äre ju babyboxen från babybox.se och från goboken.se får man ett jättefint paket också (kostar dock 50 spänn men ja, värt det). Sen har jag hört att Weleda har nåt men har inte kollat upp och sen kan man ju anmäla sig till olika sidor där man får gratis blöjprov osv osv. Googla på typ "gratis barngrejer" så kommer det upp olika listor på saker, men det är ju inte så mycket i Sverige som man tydligen kan få i Danmark. 
  • Momalicious

Shit, nu har man varit gravid i 200 dagar. Låter ju som ett år nästan, och det är ju iofs sju månader så inte så konstigt kanske. Tänk att det är runt 80 dagar tills bebisen är här! Alla verkar tro att han ska komma tidigare dock. Mamma tror det, sambon tror det , svärföräldrarna tror det och min BM tror det. Varför vet jag inte riktigt. Jo, sambon tror det bara för att vi vill att han ska komma efter årsskiftet, men inte varför resten tror det. Han får dock hålla sig inne tills efter jag tagit körkortet och vi är hemmastadda i nya lägenheten. Och så vi slipper bo kvar på sjukhuset. Många krav har man... ;)

Men jag blir faktiskt nervös, eftersom jag dels haft ont i magen och som mensvärk hela dagen idag och dels för att jag drömde i natt att han skulle komma för tidigt. Det vill jag ju verkligen inte! :( 

• Momalicious
    Lallan skrev 2010-10-11 08:02:02 följande:
    Vi hade hund när vår äldsta föddes och det funkade bra. Första månaden hemma blev han lite åsidosatt men han accepterade det, han hade ju samtidigt sällskap hela dan istället. När man sedan fått tillbaka lite energi och det praktiska börjar fungerar så kommer man in i gamla rutiner igen. Kan ju vara bra att låta hunden jobba lite med hjärnan istället då man inte har tid medlånga promenader.

Momalicious: Jag har varitl ivrädd för psd men numera finns det ju små praktiska larm att köpa som man kna fästa i blöjkanten.Funderar allvarligt på att införskaffa sådana den härgången.
    Jag ska skaffa ett sånt man har i sängen, en såndär platta. Babysense II eller vad det hette. Sen om man känner att man vill köra med samsovning kan man väl skaffa ett sånt till. Men ja, jag tycker det verkar obehagligt att sova med bebisen i sängen med. Känns som man ska sova väldigt dåligt för att man inte vill rulla på bebisen i sömnen åså. Jag vet inte, jag kanske verkligen vill köra på samsovning när han kommer men just nu känns det bara NEJ! 

Jag har förresten fått tillbaka lite illamående på morgonen. Blä! Sitter nu och försöker råda bot på det. Det är verkligen inte ett party att vara gravid haha Jag tror jag hade romantiserat hela gravid-upplevelsen innan jag själv blev det. Jag såg bara de fina gravida magarna framför mig, men tänkte inte på att det är krämpor och faktiskt är tung att ha en stor mage. 
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-10-11 12:39:28 följande:
    Hoppsan.. nått som gör ont...? Ring o kolla så det inte är igång..

Jag mår iiiilla o har halsbränna!!! Ska inte sånt ha gått över..?
    Samma här! Halsbrännan kanske inte borde gått över men illamåendet har ju kommit tillbaka iaf. Just nu är det "bara" på morgonen i ett par timmar men fyfan! Direkt när det slutat för mig kommer halsbrännan istället.. Pust!

Linasmamma: Speciell dröm du hade Haha! Har också drömt såna där riktigt sjuka, skumma drömmar och då är allt helt normalt i drömmen haha. 
  • Momalicious

Fan, dagar som denna hatar jag att vara gravid. Ont överallt, trött pga för lite sömn, mått illa, har halsbränna... Ja, listan kan göras lång. Men men, det är bara att härda ut Solig Tänk att vi faktiskt rätt snart har våra små hos oss.. Helt sinnes! Kan inte fatta att jag går in i vecka 30 på fredag, känns inte som att jag ska kunna vara så långt gången. Svårt att förklara.. Overklig känsla iaf! Och då känns det plötsligt som att tiden verkligen börjar "rinna ut" och att han faktiskt snart är här!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)