NhjärtaD skrev 2010-09-18 22:37:35 följande:
tack vännen

Momalicious skrev 2010-09-17 23:42:40 följande:
Gud vad obehagligt, bebis sparkade så långt ner så jag trodde han hade fötterna i slidan.
Iaf. Ni som har foglossning, kan ni förklara lite var smärtan sitter, hur det känns och sådär? Har oroväckande ont! :(
Lägenheten är iaf nystädad, vi åt god middag till idol och nu ligger jag nyduschad i sängen. Känns som att jag ska börja gråta för jag har så ont överallt, ack och ve.
Apropå navel så är min nästan helt plan nu haha. Jag trodde aldrig min skulle komma ut märkbart eftersom den är så himla djup men tji fick jag. Godnatt!
Ja på mej tryckte hon på blygdbenet & där kan jag lova att det kändes!! sen drar hon upp benen mot magen, men det var inte lika farligt...
Jag testade och göra det själv förut och ja, AJ SOM FAN.
delifi2 skrev 2010-09-18 22:45:42 följande:
Så trött idag, vi har haft gäster idag, haft kalas för mannen, William och mig.
Det var bara mannens släkt som kom eftersom min bor kvar uppe i sthlm, blev lite tråkigt faktiskt jag vet inte om de missuppfatta allt elelr om inte vi hade sagt att vi skulel fira oss alla 3.
För det var bara mannen och William som fick presenter, jag bryr mig inte så mycket om presenterna men ett grattis i förskott kanske. Jag ska ju själv inte ha något så det var ju drf vi slog ihop det. Känns lite konstigt men men....
Ska till läkaren på måndag och bli sjukskriven på nytt, ska även fråga dom hur en blodpropp uppstår, har glömt bort allt man har pluggat ju eftersom man inte jobbar med sånt.
Vad tråkigt! Förstår att du känner som du gör. Men förmodligen (förhoppningsvis) så hade de bara missuppfattat. Himla trist ändå såklart!
NhjärtaD skrev 2010-09-18 22:47:13 följande:
Låter som en envis rackare som jag, jag fortsätter & donar trots att jag gråter av smärta när sambon kommer hem & borde ta över, är juh inte konstigt att han inte gör nått åt att jag har ont...
Ja, och det verkar bara bli värre iom graviditeten. Att jag verkligen ska bevisa att jag minsann klarar mig själv och klarar allt som jag gjorde innan. Får ju skylla mig själv, sambon frågar ju jämt om inte han ska göra det där tunga istället men nej nej, det klarar jag. Dock så håller jag på att dö på kvällen och dagen efter men men

SaraKlippan skrev 2010-09-18 22:48:01 följande:
Angående kramp så håller ja med dig Moma! Så fort ja känner början till kramp så sträcker ja ut vaden genom att dra tårna uppåt så som du säger! Har lyckats rädda det varje gång och det har aldrig blivit riktig kramp av det! Känner början till kramp varje gång ja sträcker på benen när jag ligger ner, oftast när ja sover eller halv sover för då tänker ja inte på hur ja ska ha fötterna och sträcker dem också neråt!
Nu har inte jag fått såndär riktig kramp än men jag har alltid gjort så innan om jag fått kramp och det funkar fint. Och när jag dessutom läste att man inte ska sträcka på benen för att det gör så att det blir värre så känns det ju väldigt onödigt

SaraKlippan skrev 2010-09-18 22:57:09 följande:
Har lite funderingar angående tvätt av barnkläder och så. Får man inte använda vanligt tvättmedel och sköljmedel? Ska det vara speciellt? Har hört att man inte får använda sköljmedel eller mjukmedel alls? Blir inte kläderna hårda o tråkiga då? Vill ju att de ska lukta gott också ju. Men om de inte e bra så får ja väl ta utan. Sen undrar ja, tvättar ni allt? Spjälsängs skydd o sånt också? Gosedjur o sånt? Sen nappar o sånt ska man koka har ja förstått? Hur länge? Är helt ny på sånt här så de kanske är dumma frågor för många av er! Men är tacksam om ni vill hjälpa mig :)
Det jag har läst är att man inte ska använda starkt parfymerade sköljmedel (som kläderna får nästan all sin lukt ifrån). Jag tål inte de dyra sköljmedeln som luktar starkt utan använder alltid antingen parfymfria eller de billiga för dom tål jag. Kommer använda det parfymfria till bebis. Kläderna blir ju hårda och kan bli lite elektriska om man inte använder det så det tänker jag absolut!
Tänker nog tvätta allting. Kanske inte ytterplagg å sådär eftersom det inte sitter direkt emot huden men allt annat. Spjälskyddet ska jag också tvätta eftersom vi fått det av kompisar och det är tvättat i starkt sköljmedel (börjar nysa direkt haha) så det vill jag inte ha nära bebis.
Nappar och flaskor ska man väl koka rätt snabbt, några minuter borde räcka. 5 kanske?
mamma smurfen skrev 2010-09-18 23:19:30 följande:
Ang foglossning...
För mig sitter det mest bak i ryggen, på båda sidor om ryggraden, där ryggrad och de bakre "höft-bladen" möts...
Det typ bränner, hugger, ilar....när jag ligger ner och ska vända mig, så "krasar" det i höftrna å då känns det som en massa spikar som körs in... typ "grus i maskineriet"...just då känns det som att höftpartiet "delar sig" och som att ryggradn ska åka ner imellan höft-bladen.
Den främre fogen, den vid blygdbenet gör oxå ont, fast mer genom att man trycker på själva benet, än att det gör ont av sig själv...så att säga....
Lägg en kudde mellan knäna när du ska sova, det underlättar, ska du på med skor eller så, sitt ner, undvik att belasta bara ETT ben i taget...vänd dig från höger till vänter i sängen genom att hålla ihop benen, inte genom att ta ett ben i taget, likadant när du ska ställa dig upp...
Hoppas du fick iaf liiite hjälp...

Jaaaa tack!

Fast nu är jag säker på att det är foglossning jag har, vilket suger. Jag känner precis som du och jag gjort några veckor men nu har jag dessutom börjat få ont i själva bäckenet. Känner hur bebis ligger och han ligger i tvärläge så det är inte han som är där nere heller. Riktigt obehagligt. Blygdbenet är som du säger, gör inte ont "av sig själv" men gör ont om jag trycker.
Tack för tipsen också! Gör allt som du skriver förutom vänder mig med benen ihop i sängen, vet inte hur jag ska lyckas med det

Får försöka i natt helt enkelt, kanske går det