Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

STORT GRATTIS WILLES MAMMA 08! Solig

Härligt att ni börjat gå in i vecka 30. Jag är idag i vecka 25+5 vilket betyder att jag har 99 dagar kvar till BF! Ärligt talat så önskar jag att jag var i vecka 18 igen så jag inte behövde känna lite stor stress och press över körkortet. Men, gjort är gjort  

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Jo alltså, önskar att jag börjat med körkortet i vecka 18 så jag har mer tid på mig men självklart vill jag inte vara i vecka 18 haha.

Men idag känner jag massa jävlar anamma och det känns bra. Pluggat massa teori nu på morgonen och det har gått super! Så det är bara att köra på så att säga ;)

Linasmamma: jag fattar precis hur du menar, längtar såå efter hus med! Dock bor vi så att det ändå känns rätt eget med egna utgångar och sådär.

• Momalicious

Förresten, en av våra kattungar blev klämda lite i ytterdörren förut. En kompis stängde dörren utan att titta. Var tvungna att skynda oss jättemycket så jag hann inte kolla upp jättenoga men efter han legat ett par minuter så gick han som vanligt en liten bit. Hoppas så att han är okej för jag har så ont i hjärtat av det nu. Sagt till sambon att åka hem på lunchen och undersöka honom ordentligt men tiden går så sakta. Får hemska bilder för ögonen och känner mig jättehemsk som inte kunde stanna :'(

• Momalicious
    mamma smurfen skrev 2010-09-22 13:48:31 följande:
    Grattis Willes mamma 08, å skålSkål =)

Moma:  Bra att du stog på dig å bytte lärare, ska se att de kommer gå snabbt att få kortet.
                   EN sak till....DU slår mig som en KLOK kvinna, så tror inte du behöver vara orolig över teorin, eller att du                  inte kommer klarar de, bara kör på som du gör nu, så kommer de gå som en DANS för dig=)

Sedan en kanske "dum" fråga....har ni andra oxå börjat få ont av att lilla bebben RÖR på sig i magen? 
    Min lilla "drar" med foten upp å ner på min högra sida av magen, strax ovanför naveln...å de gör ONTObestämd 
    Är ju i V28+5...å vad jag kommer ihåg av de andra graviditeterna, så hade jag de såhär efter V30/32.

Inget å klaga över egentligen, men ändå...vill ju gärna att hon rör sig, men inte att de gör ONT... 
    Gud vad du är gullig! {#emotions_dlg.flower} Tack tack tack, alla uppmuntrande ord gör sååå mycket för mig just nu när jag känner mig som en idiot. Han har visserligen sagt att jag är bättre än genomsnittet men känner mig ändå dum när jag inte klarar en sak omedelbums liksom. Vilket är korkat men jag är en liten överpresterare.

Tusen tack, det behövde jag idag! Solig

Vår bebis har börjat med nåt som jag tycker är riktigt obehagligt och det är att köra upp foten under mina revben och idag försökte jag liksom "åla" min kropp för att han skulle flytta sig men då, envis som han tydligen är, sparkade han till mig istället Var INTE skönt! Sen körde han bestämt upp foten under revbenen igen och hade den där en stund. Det gör inte ont men det är som sagt obehagligt. 
    Sen gör han också så att han drar fötter och knän och gud vet vad överallt hehe. 

Nu ska jag nana! :)
  • Momalicious

Ska nog också skaffa sån där tandvårdsgrej när jag fyller 21 tror jag. Ska passa på att gå till tandläkaren snart, nu när det ändå är gratis! :)

• Momalicious

Hej mammor! Sitter på körskolan och äter lite innan jag ska dra mig mot bussen, är megatrött! Idag gick körningen väldigt bra vilket känns skitskönt! Övning ger verkligen färdighet. :)
    Idag är jag i vecka 25+6 och går alltså in i vecka 27 imorgon :) det är en annan tjej som läser samma intensivkurs som jag och hon har bf 1 december, så kan hon så kan jag! Dock har jag större mage haha.
    Min körlärare sa även att jag kommer ha körkort innan bebisen kommer och det är ju skitkul att höra!

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-09-23 16:03:47 följande:
    Var hos BM idag, har världens trevligaste :) är så glad att jag bytte!
    Alla säger att jag har sån liten mage, men tji får dom, för jag ligger faktiskt lite ööööver "normalkurvan".

Såhär såg det ut idag ( v 26)

Blodtryck : 110/70. Har gått upp lite, så skönt!
    SF-mått: 26 cm
    Bebishjärtslag: 136
    HB: 116
    Blodsocker: 4.3
    Vikt: + 7 kg :(. Nu börjar mitt hälsosamma liv vill jag lova!

Jag förstår inte varför jag går upp så mkt, jag rör på mig mkt, har ju ändå en hund som ska ut, jag jobbar som vanligt och jag äter väl bra med grönsaker o är vegetarian. OK att jag har vissa dagar då jag helst skulle vilja smälla i mig 7843 kg godis, men det gör jag faktiskt inte! Är inte speciellt sugen på fet mat, ingen pizza eller burgare åker ner. Äter vi ute så väljer jag sallad.. Men men, det är ju bara att ta tag i det nu, har ju tre månader på mig att försöka gå upp så lite som möjligt. Jag är alltid livrädd för att gå upp i vikt, så detta är nått som verkligen stökar till det i huvet på mig.. Har mest lust att strunta i att äta i tre månader, eller börja med mitt Allevo igen..

Känner mig vansinnigt fet. Känner mig inte ett dugg snyggravid.. Har ju mina kärlekshandtag sen innan o ser som sagt mest fet ut, inte en snygg spänd kula inte...USCH  vad jag vill vara smal nu :(
    Men snälla du, du har ju inte gått upp mycket! Jag ligger på nästan det dubbla det där och jag var överviktig sen innan och det var inte du! Förstår att du har problem med maten på det jag läser för det är ju naturligt att gå upp i vikt. Du borde verkligen prata med någon om hur du känner för man ska inte känna så som du gör, det är inte bra varken för dig själv eller bebisen. 

Känns inte kul för mig heller när någon som vägde jättemycket mindre än mig från början och dessutom gått ner hälften så mycket säger att den är tjock och så. Då känner ju JAG mig SKITFET. 

Som sagt, prata med din barnmorska om hur du känner så du kan få prata med en kurator eller psykolog om varför du känner som du gör! Det är viktigt att du mår bra för att din bebis ska må bra, och varken du eller din bebis gillar ju att du går runt och har ångest hela tiden. :)
  • Momalicious

TACK vad ni är gulliga för stödet! Idag kändes det som massor lossnade så vi gick igenom flera grejer idag och det var superskönt! Har känt mig skitdeppig hela veckan för att jag inte är så duktig jag vill vara men nu börjar det hända grejer och det känns skitbra!

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-09-23 17:04:03 följande:
    Det sitter i huvudet :(
    Jag tycker ju du är jättefin lixom. Men det är ju så, jag kan tycka att de som väger 10 kg mer än mig e jättefina, men jag har kilona konstigt fördelade o allt..

Förstår ändå inte vart 7 jäkla kilo satt sig, jag kan fortfarandre dra ner byxorna utan att ens knäppa upp, byxorna är fortfarande pösiga och jag tror inte jag fått såååå mkt dubbelhaka.. jag blir dum i huvet på detta...

Defli - Som sagt så verkar det inte vara så att jag svullnat upp nånstans. ringar o så kan jag också ha, tröjor sitter som vanligt, fast de är ju lite kortare :P
    Jag vet det vännen, och det är just därför jag rekommenderar att du pratar med någon utbildad om det. Det känns kanske lite konstigt att sätta sig och prata om nåt som är jobbigt med en främmande människa, men det hjälper jättemycket och det är enda sättet att verkligen ta tag i såna djupt rotade problem på ett effektivt sätt.

Bebisen väger ju en del, och så vattnet och moderkakan. Bara där har du ju flera kilon. Sen har du mer blod i kroppen och där har du ytterligare med vikt. Det är inte onaturligt mycket, det är alldeles normalt! Sen att det inte känns bra är ju en annan sak. Jag tycker det känns skithemskt att jag gått upp såpass mycket i vikt, särskilt när jag har så mycket att ta av redan, men sen har jag lagt på mig mängder med vatten. Mina fötter ser ut som köttbullar och mitt vänstra ben är iaf ett par centimeter tjockare än det högra. Stödstrumpor är min räddning!  
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-09-23 17:35:34 följande:
    Moma- Du är super duper duktig!!!

Ludicous- Jag fattar hur du känner med vikten, även om jag inte känner lika starkt så känner jag likadant.
    MEN vi ÄR smalisar egentligen du och jag, det vet vi ju båda!!
    Vilken är din  nya BM?
    Grattis till vagnköpet oxå...
    Tack gulliga du!
    NhjärtaD skrev 2010-09-23 17:38:40 följande:
    Och känner du dej SKITFET vad är då jag??? l Jag har gått upp över 24kg tror jag...

Ghhhhaa vilket snus sug jag haft denna veckan!!!! VILL VILL VILL!!!
    Haha jag väger dock tresiffrigt Har du fått mycket vattenvikt eller hur kommer det sig att du ökat så mycket? Eller var du en riktig tunnis innan så du "behövde" gå upp i vikt? :)

FAN vad ni skriver Hinner ju inte med! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden December Bebis 2010 :)