Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-10-04 12:45:18 följande:
    Kram på dig först av allt.
    Jag hoppas du bara tar det lugnt idag och bara bakar och sen njuter av dem goda bullarna somdu sen kan skicka över till mig hahaha
    Men jag förstår dig idag kanske sambon tar hand om dig istället så du slipper få ont
    Tack gumman. Man kan väl säga att han är en typisk man och blir extremt ynklig av att vara sjuk. Visst, det är trist att vara sjuk men SÅ sjuk är han inte eftersom han orkar sitta och spela dataspel hela dagarna. Tur att det är jag som är gravid, annars hade det inte blivit något barn här inte. Som tur är så är han inte sjuk så ofta, och jag tycker om att ta hand om honom, bara att ibland känns det som att han klagar bara för att jag inte ska glömma av att han är sjuk eller nåt

BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Apropå skötväskor så följde det med en svart till vår briovagn. Är 99,9 % säker på att det är en brio. Och nu kollade jag och det ÄR en brioväska. Den ser väldigt praktisk ut, massa bra fack och ett skötunderlägg följer med så det blir nog bra

Nu ska jag baka bullar!  

• Momalicious

Blä vad ont i huvudet jag har nu! Bullarna blev jättegoda men nu har jag ett ton disk och ingen ork, varken fysiskt eller psykiskt, att ta hand om den. Är sååå trött! Är nog fortfarande överansträngd sen igår! Tyvärr måste vi ju äta, så middag får jag laga ändå. Blir nog nåt väääldigt enkelt idag! En sallad och nåt kött till eller så.
    Ska ta nu magbild idag med, 27+3 idag! 

• Momalicious
    Alltså, jag måste fråga er, hur gör ni med rakning av diverse ställen?
    Armhålerna går ju lika bra som förr, såklart, men benen och där nere, hur gör ni?
    Benen går hyffsat även om det är förbannat jobbigt. Brukar raka dom samtidigt som jag sitter i badkaret. Men muffen är ju i princip omöjligt. Har testat två varianter; att raka i blindo och liksom känna mig fram, och det går men det är sjukt jobbigt och tidskrävande och det andra alternativet är att jag ställt en spegel framför mig och liksom tittat där haha.

Hur gör ni andra?  Antar att jag inte är helt ensam om att raka mig där nere

Och en fråga till, hur ska ni göra inför förlossningen, ni som har barn sen innan? Jag vill ju vara fräsch där nere och tänker att det blir lättare om man är rakad, med allt blödande och sådär, men samtidigt antar jag att man inte kommer kunna raka sig på ett tag och jag vill verkligen inte ha massa stubb där nere som sticker när man redan är helt öm där nere. Hur ska ni göra? Hur har ni gjort innan? HJÄLP MIG!
  • Momalicious

Tack för alla svar om rakningen! De flesta tänker som jag då hihi. Får se hur jag gör, väntar nog och ser hur det känns närmare förlossningen. Svårt att veta nu.  

Karttikeya skrev 2010-10-04 21:44:14 följande:
    Haha, jag är väl den mest omoderna 22åring som finns.. Jag tycker inte det känns ofräscht med hår så jag låter det vara.. Så för mig finns inga sådana problem därnere Flört Däremot så har jag rakat bort mycket innan jag blev gravid, "bara för att", men när jag blev gravid så fick jag svamp nästan det första och fortsatte jag raka mig så var svampen kvar.. Så slutade jag raka mig och mitt underliv har aldrig mått bättre Flört Klipper ner det med sax och håller det fräscht, rakar ju bikinilinjen då förstås. Och det går bra även med en stor mage!
    Haha sax tycker jag verkar döläskigt nu när man inte ser nånting! Modigt måste jag säga!

• Momalicious

Gud, jag insåg precis (när jag såg en gammal bild på mig själv) att jag inte kommer ihåg hur det är att vara smal. Känns som jag haft magen för alltid och jag har ingen aning om hur det känns att inte vara gravid. HUR kan man glömma det?! Tokigt! Längtar sååå tills bebis är ute och jag kan få gå ner i vikt och bli smal och snygg igen, ska bli superskönt att slippa magen, vattnet i kroppen, alla krämpor och sådär. Åh!

• Momalicious

Usch nae, nu blir jag trött på det här! Just när sambon börjar bli frisk så vaknar jag och är SNORFÖRKYLD! Eller ja, egentligen började det igår kväll så jag anade liksom att det inte skulle vara borta idag men jag hoppades men nae, självklart blev jag smittad! Hoppas och ber att det inte ska vara lika långvarit som senast jag var sjuk och det satt i nästan en månad. Hoppas hoppas! Trycker i mig c-vitamin i alla dess former för att försöka skynda på det hela lite.. Fan, jag har inte alls tid att vara sjuk!

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-05 13:49:01 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Krya på dig{#emotions_dlg.flower}
    Och tänkte säga bättre o vara sjuk nu än på förlossningen Tungan ute
    Ville göra dig lite gladare gumman
    Haha. Nja, jag vettisjutton alltså. Självklart vill jag inte vara sjuk på förlossningen men det gör det inte bättre att var sjuk nu.
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-10-05 13:52:04 följande:
    jag har slutat rkat mig helt där nere, tar bara saxen och ansar lite ist när jag känner att det kliar för mycket, det får bli rakning efter förlossningen ist.

MItt mål efter förlossningen är att gå ner till 70 iaf 7-8 kilo gäller det och jag tror inte det koemmer bli så svårt för mig.
    NÄr jag fick WIlliam gick jag ju bara upp 3 kilo sen så rasade jag 12 kilo när jag ammade.

Hur länge har ni tänkt amma?
    jag hade tänkt satsa på 3-4 månader, jag avskyr att amma, det är det jobbigaste jag vet och hittar aldrig den där mysiga studen som alla pratar om och ändå har jag fått 4 barn innan, för mig är det bara svett och obehag :(
    Ja, det där med amningen... Jag vet inte.
    Jag har ju inga barn sen innan så jag vet ju verkligen inte vad jag ska förvänta mig av amningen. Känns ju så smidigt på ett sätt, men å andra sidan så verkar det väldigt smidigt att pappan också kan mata och så. 
    Dock har alla kvinnor på min mammas sida haft svårt att gå ner i vikt när de ammat. De har förlorat typ själva bebisens vikt och det där när de födde men all annan vikt har de inte tappat förrän efter de slutat amma så blir det så för mig kommer jag förmodligen amma kortare än jag gjort annars. Jag får se hur det blir helt enkelt!
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-10-05 10:35:16 följande:
    Jag tycker det börjar bli krångligt med rakning, man kan ju inte riktigt "lyfta" på magen.. Så snart får nog allt sambon ta över ;D E lite sådär om hur man ska göra vid förlossningen, med risk för att låta väldigt ofräsch så.. Det är ju ändå en hel del slem o blod som ska ut, myyyysigt om det fastnar i håret :P Men o andra sidan så har vi ju faktiskt hår av en anledning, infektionsrisker o hygien minskar ju avsevärt om man tar bort det.. o det är ju ändå väldigt infektionskänsligt just efter förlossningen..
    Ja, det där vet jag ju men det är ändå känslan av att det ska vara lättare att hålla rent utan värsta busken där nere. Men jag kommer förmodligen ansa så att det är väldigt väldigt kort bara, så har man ändå fördelen med håret men utan att känns sig som ett skogstroll hihi.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)