Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-09-16 07:10:05 följande:
    Ja, hon hade väl redan flera? Elliot har bara en än så länge.har läst att det ofta blir lindrigare "symptom" ju fler tänder de får.

Här är det värst om han är hungrig. Är han hungrig väntar jag tills efter frukost.
    Jag byter alltid om på Loke efter frukost! Han äter frukost i pyjamas! =)
    Momalicious skrev 2011-09-16 07:46:01 följande:
    Alltså, jag känner mig helt vilse. Vad sjutton behövs för vintern? Overall - vilket märke och storlek? Skor - känns dumt innan han börjar gå? Regnkläder - behövs det? Höstkläder? Underställ?

Hjäääälp!
    Har också tänkt på det. En overall att ha i vagnen, en overall att leka i snön med, galonisar som överdrag, nån form av skor, tjocka vantar, tjock mössa.........hmm.........regnkläder är nog bra o ha till hösten nu........ :/
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-16 12:27:03 följande:
    Kläder i stl 74 hur lång e hon ?
    Elias har alla kläder i stl 80 o 86 o han är närmare 80cm ca nu

Elias har regn kläder i stl 86-92 stora höhö men stövlar i stl 20 och några mer skor och tofflor som jag beställt från nättet    
    Det är samma här, ska nog köpa kläder i 75/80 till pluttsnutt! Han var 67 kort på 8mån kollen! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-16 13:34:02 följande:
    Men gud så sött !!
    Japp, liten o söt! Väger bara 7.1! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-16 13:39:15 följande:
    Men FY vad gulligt Tungan ute hur stor var du själv som bebbe ?
    Jag vägde strax under 8 när jag var 8mån ser jag i min bok. Han väger lite pga allergin. Jag tappa i vikt när jag var 6mån, då gick jag från 7 till under 7! =)
    Var normal stor när jag föddes o det var Loke med! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-09-16 14:20:54 följande:
    Tjoho! Här har vi införskaffat en lära gå-hjälm så man slipper springa fram så fort hon ska krypa upp på nån stege, in i köksskåp eller så... Glad Fortfarande svårt med maten men jag har hällt i olja i all mat hon har fått i sig och det har visat sig positivt på kurvan. Projekt gödning fortsätter. Skrattande
    Går man upp i vikt av olja?
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-16 21:58:12 följande:
    förstår ni att jag blev rädd idag shitttttt säger jag bara !!
    Ebba och amadeus skulle ut och leka på tomten och hoppa trampolin och vi var inne då jag vet att dom stanna bara innan för tomten eller går runt till grannarna här så det är okej.
    Men plötsligt hade det gått 3 timmar och barnen var inte hemma vi hade gjort mat och allt och väntade jag och elias tittade på 2 st filmer i sängen och sambon tittade på tv.
    Och så säger sambon var är barnen och jag gick och såg inga barn alls !!!!
    Jag blev ass rädd satte på mig en kofta och bara leggings utan tunika och gick runt här på gården och frågade om någon hade sätt dom. ingen hade sätt jag fick ännu mer panik kl var 18 och elias skulle få gröt och sen lägga sig jag sa till sambon att jag går ut och letar efter dom. ingen hade sätt barnen. gick ner till vägen så jag hörde ebbas röst men såg ingen jävla unge.
    Så sen en äldre kvinna som matade hästarna och frågade henne om hon hade sett en pojke och en fick på 6 och 3år och hon sa att hon hade sätt 2 ljushåriga barn hos en annan kvinna med barn hon vissade mig huset och jag knackade på och kvinnan öppnade dörren och där var dom !!!
    Hon var jätte trevlig då jag sätt henne några ggr då amadeus och henns barn går på samma dagis.
    Men tack och lov hade barnen det bra!!
    Hon hade sagt att ebba hade sagt att hon hade sagt till mig vart hon var att jag hade sagt att det var okej att hon gick ut JA det stämmer men ut till tomten !!
    FAN vad rädd jag blev!!!!!
    När vi kom hem så låg elias och sov fan jag blev så lessen då jag inte fick säga gonatt till honom

Jag känner mig värdelös en hämsk dålig mamma             
    Du är inte en hemsk dålig mamma!
    Barn gör så. Dom säger att "mamma sa att det var ok", fast dom inte ens frågat.
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Loke har bara fått smakat glass. Men sorbe. Tål ingen annan glass =) Han tyckte det var gott! =)

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-09-18 21:18:37 följande:
    Har era barn fått syn på com hem reklamen med bebisarna? Herregud vad Ronja lyset upp när hon hör den och vänder blicken mot tv. Försöker ta sig fram och ta på dom.
    Nej, inte Loke. Han får inte se på tv ännu! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Den finns på youtube, vet ej under vad. =)
    Men den "hela orginalet" så tror jag dom pratar om att den ena ungen (den längst in tror jag) har bara en strumpa på sig. Dom lyfter på ena benet hela tiden! =)

Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)