Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

thegoddess skrev 2011-09-19 06:39:14 följande:
    Min farfar äter honung varje dag och har aldrig vart förkyld
    Jag dricker te med honung i varje dag, typ. Förkyld är jag ibland men inge annat! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Loke har feber. Halv nio imorse hade han 38.4. Vid lunch låg tempen på 38.0. Nyss låg den på 39.2. Ringde 1177. Det var ingen fara enl henne. :/

Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Ja, hon sa det också! Har fått i han lite. Han är så svår på o dricka. Försökte ge honom majskrokar o smörgåsrån nu till mellis, men det ville han inte ha alls. Slängde det på golvet direkt. :/

Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    toksnippa skrev 2011-09-19 15:33:53 följande:
    Mileon har haft ända upp till (vad jag vet uppmätt) 41.6, dem små liven klarar mycket hög feber jämförelsevis mot oss vuxna.
    Oj! Det var högt! Loke har inte haft över 39 förut, därför jag blev lite orolig! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-19 15:44:43 följande:
    Elias har haft 40 innan men han har haft feber ca 2 ggr i hans lilla liv.
    Och i ca 4½dag
    Men då fick alla vi feber.

Har du alvedon ?    
    han har fått 2 suppar idag. Hon på rådgivningen sa att man inte ska ge febernedsättande så länge dom inte mår dåligt av febern.
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-19 15:42:41 följande:
    Han är nog inte sugen det är som vi vi gillar inte att äta värsta pizzan precis som febriga
    Han har ätit bra med mat, tänkte bara ge honom lite mellis! =)
    Mosade lite fryst mango nyss o gav lite. Det slank ner. Några bitar var tydligen för kalla, han rös! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-09-19 16:00:11 följande:

Ang feber så har jag hört att så länge de inte är alltför påverkade av den så ska man låta febern ha sin gång...

Det är ju kroppens eget försvar, låter man den ha sin gång så bekämpar kroppen sjukdommen snabbare, istället för att sega ut på det.

Någon som hört samma?

Ja, det var nåt sånt hon sa. Det är kroppens sätt o döda bakterier genom att höja temperaturen. Därför ska man inte ge febernedsättande sålänge de inte blir påverkade av febern.
    Loke är inte påverkad av den, bara lite hängig. Annars lika pigg som vanligt! =) Bra det iaf! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi
    linasmama skrev 2011-09-19 17:45:04 följande:
    Sixten lyckades få upp en tvål flaska medan jag hängde tvätten och fick i sig kanske 1 msk, som tur var va det babytvål iaf... Stackaren har haft så ont och inget har varit bra. Pratade med 1177 som sa att jag skulle ringa giftcentralen så pratade med henne som sa att det inte var någon fara, så länge han inte spyr i massor! Skulle få i han fett så han har druckit vispgrädde och ätit lite fil. Nu mår han bra som tur är! 

Stackars Loke, hoppas han blir bättre snart! 
    Det lät bekant. Har hört nånstans att de ska få i sig fett om de fått i sig ngt som inte är bra. Men svårt för loke som inte tål mjölkprodukter. =)

Tack, nu sover han äntligen. Nu får han sova hur länge han vill, ska eg ha gröt nu, men det struntar jag i! =)
    Loke 11/1-11
  • LokesMammi

Loke har fortfrande feber. Under 39 iaf! Skönt det!
    Ringde till bvc för o rödgöra med henne, men min sköterska ska sluta o den ordinarie (som varit mammaledig) är tillbaka nu. Tycker jag inte om, hon känner inte Loke! =)

Berättade bakgrunden att min sköterska tror att han har nån form av öroninflammation, berättade hur det gick på boeltestet osv. Berättade att han kräktes två ggr i söndags o tre ggr igår o hög feber. Kräkningarna kan ha med febern o göra o det kan vara så att han har öroninflammation! Har inte febern gett med sig imorgon så ska vi ringa till VC så får de kolla hans öron! Och jag får visst ge honom febernedsättande om feber är över 39!
    Jobbigt när alla säger så olika! :/

Han har sovit dåligt inatt, sov mellan oss. Stackars sambon fick inte sova ordentligt, trött var han imorse när han stack till jobbet! =)

Loke 11/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)