Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Den 1 mars ska jag sätta in en hormonspiral Glad Här ska inga barn bli gjorda än på några år!

Tim är olika från dag till dag. Idag verkar han ha en bra dag. Låg och "skrattade och pratade" för sig själv i vagnen förut, haha. Myskillen Glad 

Men kvällarna är jobbiga, och vissa dagar.. Igår gick jag runt och vggade Tim i famnen nästan hela dagen.. Kan inte klaga på nätterna dock.. Sover i sin vagga 23-4 sen hos mig till 7 eller 8. Idag sov vi vidare i soffan till 10.30.. Förvånad

Koliken kommer i intervaller. Först vid 13-15, sen 18-20 ungefär. Vissa dagar ingenting, andra mer. "Lustigt" det där..

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-02-17 16:44:04 följande:
    Ja, jag klagar då inte och jag kan inte låta bli att hoppas att det håller i sig! Den 1 mars ska jag göra datortomografi.

Hoppas Tim blir bättre också! Hur "äter" han nu? Det som verkar funka bäst för Elliot är iaf NAN H.A + minifom + semperdroppar. Ska dock testa lemolac efter de paketen H.A vi har hemma är slut. Det är ju mycket billigare så är det ingen skillnad är det ju onödigt att köpa den dyrare :)

Nu är Elliot så försäkrad som han kan bli, det ska jag fira med en tupplur!
    Samma som Elliot Tungan ute Nan HA +semperdroppar+minifom. Vad är lemolac?

Härligt, vi valde Skandia till vår lille guldklimp Flört
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2011-02-23 21:59:19 följande:
    Ringde 1177 och dom tror att jag kan ha hjärnhinneinflammation. SUCK! känner att jag har sämst tur alltså.
    Uhh. Får hoppas det inte är det.. Skulle du in på kontroll?
  • Karttikeya

Här tuffar det på som "vanligt". Mycket gnäll och skrik och magknip med allt vad det innebär. Tycker så synd om stackarn. Rynkar på näsan Själv sover jag dåligt om nätterna trots att Tim är ganska "bra" i magen då, jag vaknar av minsta knorr och har svårt att somna om. Försöker sova på dagarna, men får liksom inte ro.

Anar en viss förbättring i magbesvären, men är väl bäst att inte ropa hej ännu. 8 veckor är Tim idag! Vart tog tiden vägen..

• Karttikeya

Hm.. Vågar inte "skryta" om min underbara natt nästan.. Eftersom jag har kunnat lägga ifrån mig Tim tidigare nu (21 istället för 23) lägger vi honom i sängen. Inatt somnade han efter mat vid 21, sov till 2.30 och fick mat, var vaken till 3.30 eftersom han bajsade och blev pigg. Sov till 7 och fick mat, låg vaken och skrattade men jag orkade inte gå upp så vi somnade om ungefär 8 - han sover ännu! Tror nog jag "förtjänar" en sån här natt efter alla nätter där han vaknar en gång i timman. Har inte haft problem med magen i natt alls! Får se hur dagen artar sig. Glad

• Karttikeya

Varierar mellan 110 ml och 200 här, haha.. Oftast 140 ml typ. Var tredje timma äter han på dagen, var fjärde-sjätte på natten. Glad

Idag blir lillgrabben 2 månader Glad (finns ju ingen 29e denna månad så snor 28e istället)

• Karttikeya

Jobbigt med förkylning.. Tim har bara varit lite snorig, men aldrig haft feber Glad

Vi har börjat lägga honom vid 21 nu, innan sov han typ 19-22 på kvällarna för att sedan läggas för natten vid 23 ungefär. Nu försöker vi anpassa så att matning blir vid 20.45 och läggning 21 då samt att han är lite vaken innan. Då sover han nämligen till 2 eller 3 på natten (som han gör om vi lägger honom vid 23 också) och därmed får vi lite egentid om kvällarna, vi lägger oss alltid 23 typ. Det känns såå konstigt att fem kvällar i rad fått massor av egentid! Man får väl passa på att njuta så länge det varar Glad

Tim behöver sova massor om dagarna också, men blir mer och mer powernaps bara. Såhär kan en dag se ut:
    10-11 vaknar Tim, ibland förbannad för att han vaknar (haha) och ibland jätteglad! Får mat. Oftast en liten powernap direkt efter maten, annars är han vaken ungefär en timma och sover tills det är matdags igen.
    13-14 mat, vaken en stund antingen go o glad eller om det är en dålig dag skrika sig blå och sen sova.
    16-17 mat, prata litegrann om det är en bra dag annars vara ledsen och sen sova sen vakna igen.
    20-21 mat, sova för natten.
    2-3 mat
    6-7 mat
    10-11 en ny dag!

Jag är väldigt glad att han börjat sova bra på morgon och förmiddag igen, nu känner jag mig oftast som en människa och orkar hans dåliga dagar mycket bättre.

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2011-03-02 10:57:26 följande:

Nu har jag haft någon vecka när jag varit duktig med mat, inte ätit en enda godisbit eller kaka. Bravo! Hoppas att vågen går neråt ordentligt nu.. Går också långpromenader varje dag, om jag kan dvs. Igår jobbade sambon kväll och därinnan var han sjuk, så då blev det inga :( Men flera kortare promenader blir det .
    Hur går det för er andra med vikten?

Härligt! Jag unnar mig på fredagar, annars är jag rätt sträng mot mig själv! Långpromenad varje dag, hm.. Om jag bara orkade.. Duktiga du Glad Jag släpar mig ut 2-3 gånger i veckan iaf.

Har gått ner 30 kg nu (24kg var gravidkilon). 15-20 kvar..Obestämd
  • Karttikeya
    linasmama skrev 2011-03-02 06:51:39 följande:
    Provade att ge Sixten 160 ml två gånger igår och allt gick ner båda gångerna så han kanske behöver så mycket..

Hur somnar era små på dagarna och kvällarna? Kan de ligga i sina sängar och somna själva? 
    Sixten är omöjlig att få att sova på dagarna, på kvällarna ammar han tills han sover. På dagarna får vi gå ut och gå med vagnen eller ha honom i bärsele och gå fram och tillbaka tills han somnar, han har så himla svårt att komma till ro.. Han vägrar fortfarande ta napp..
    Jag går runt runt runt i lgh på dagarna för att få Tim att sova.. Han somnar i vagnen och bilen också. Mot kvällen kan han somna själv ibland och inför natten somnar han i sin vagga om jag hjälper till att vagga en stund.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)