December Bebis 2010 :)
Du kan smitta i upp till två veckor, haha! Lurigt virus.. Men det allmäna rådet är 48 timmar efter senaste symptomet. Och det gäller inte bara kräkningar utan även om du fortfarande har diarréer då. Men jag antar att du inte är hemma hos folk och bajsar så mycket.
Ja drick nu mycket vatten, det behöver vi gravida kvinnor ändå. Jag är så sjukt dålig på att dricka tillräckligt, ibland får jag hälla i mig för att jag "kommer på" att jag är törstig, hah.
Jag tror att tentan gick bra, den var ganska lätt. Nu är jag "MAMMALEDIG"!! Jag o magen! Nu tänker jag bara äta, sova och spela dator, mwohahaha.

Den 8/12 blev jag inlagd på förlossningen för att min smärtlindring inte hjälper mot dom smärtor jag har i magen pga komplikationer av min stomi. Får ligga kvar över natten och får en propess den 9/12 för att mjuka upp livmodertappen ytligare jag var mogen och öppen för fingret men ca 1-2 cm kvar av tappen. Det blir ingen resultat detta dygn. Får en ny propess 10/12 som ger sammandragningar med dom är inte till någon nytta får bricanyl så jag kan få sova. Den 11/12 pratar dom om att skicka hem mig och frågar vad jag vill jag och vi ger det ett försök till, annars så åker jag hem för en vilodag. När jag vaknar på morgonen känner jag att jag har sammandragningar av lite annorlunda karaktär men inga onda, Läkaren undersöker mig och jag är öppen ca 3 cm och hinnan buktar vid sammandragning, Äntligen så har vi fått resultat
Vi blir flyttade till ett förlossnings rum och hinnorna tas 11.40 Bm ger det två timmar att komma igång av sig själv annars så blir det dropp, men mina sammandragningar blir kraftigare och obehagliga men inte så värst onda ganska så snabbt efter hon gått och Bm säger att skall prova att duscha och se om det ger effekt. Sitter i duschen i ca 40 minuter och då börjar det göra ondare och varmvattnet hjälper inte. kl 14.00 kollar Bm hur öppen jag är och 4 cm har jag hunnit öppna mig och jag får lustgas, säger till gubben att detta kommer nog ta längre tid än Vincents förlossning som tog 2½ timma får att jag var 4 cm öppen. Får lustgas och jag är i himmelriket. Värkarna blir kraftigare och tätare och jag känner att nu är det nog dax för en spinal då värkarna knappt går ner till hälften innan dom är på topp igen, mannen ringer på Bm för att be om mer smärtlindring då jag inte hinner hämta någon kraft emellan.
Men det är försent, jag börjar krysta och Bm ringer på förstärkning, dom är precis i skift bytet så min nya Bm kommer in och efter 8 minuters krystvärkar kommer Cornelia kl 14.43 så på 43 minuter öppnar jag mig 6 cm och krystar ut våran dotter.