Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Ja tänk om de satte igång det ändå!!

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    pickaboo skrev 2010-12-28 16:26:37 följande:
    Nu åker vi till förlossningen!
    Heja lycka till, kommer bli så mys sen!!
  • Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2010-12-28 17:00:49 följande:
    ska sluta läsa den här tråden tror jag här händer inte ett jota 3 dagar över tiden idag, jag VET ju att det inte är nåt konstigt men fy tusan vad dagarna sniglar sig fram...vill inte vänta längre!!!!!!!!Demon
    Usch ja vad jobbigt styrkekramar till dejHjärta
  • Trollungarnasmamma
    Haligh skrev 2010-12-28 17:27:27 följande:
    NhjärtaD skrev 2010-12-28 17:07:19 följande:
    Usch ja vad jobbigt styrkekramar till dejHjärta
    Tack vad söta ni är, nej jag vet att 3 dagar inte är nåt (idag pratade jag med en kompis som gick över 18 dagar...gahh) men jag är så otålig nu. All hjärnaktivitet går liksom ut på att tänka på förlossning och barn, tur att det är jul och nyår så man måste tänka på annat

Ja det är juh verkligen tur! men det kan juh bli en liten nyårsbebis!! Inte alla som har!

ludicrous skrev 2010-12-28 17:50:22 följande:
    Lycka till pickaboo!

Någon som äter järntabletter efter förlossningen? Jag är jättetrött, det hör ju till, men sambon påpekar hur blek jag e ( gullig han e ;D)

Ne men jag funderar på om man skulle, tror jag ska köpa vitaminer kvinna på apoteket, en kompis rekommenderade det efter, man blev lite piggare då sa hon!!

• Trollungarnasmamma

Min tjeja hickade mycket i magen & gör fortf! Ibland tycker jag så synd om henne för det är "hårda" hickningar som man själv skulle fått ont utav tillslut!!

Grattis till era små underverk{#emotions_dlg.flower}

Dagen här har flytit på bra, lillan var vaken väldigt länge idag vid middag mysigt...hon har strulat lite med bröstet ikväll med, men tror inte att det är för att hon inte är mätt utan bara nån idé, för hon kan lika väl ligga på pappas bröst & hade hon varit hungrig hade hon nog skrikit där
    Vi var ute en liten runda med storebror i em, annars har det varit en lugn dag...

talade med FK idag, inget vidare samtal...hum.....
    Imon är det storhandling, BVC & lite klädesshopping på schemat...

• Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-12-28 21:33:23 följande:

Förbannade jävla dumma ungjävlar som skjuter raketer.

Har precis haft huset fullt av brandmän och poliser efter att jag tittat ut genom vardagsrumsfönstret och hela vår utamöbel serie som vi har förvarad på altanen står i lågor. Det brann tokmycket och jag fick panik!!

Jag ringde 112 och sambon släkte så gott han kunde innan  brandkåren kom.

Nu slutade allt ju "väl" (inte för min fina nya teakmöbel dock Skrikandes) materiella ting är ju trots allt värdsliga saker. MEN om vi inte varit hemma? Eller om vi sovit...ellelr om flickorna varit ensamma hemma. Hemska tanke!!

Ojojojoj, vilken kväll....

Nemen fyy vad otäckt, borde fan inte få säljas några raketer med än nyårsafton!!Skrikandes
    ludicrous skrev 2010-12-28 21:40:33 följande:
    Emelle- fy så läskigt!!! Tur att allt gick väl! Det är till o med olagligt att skjuta raketer nu. Det är bara nyår och Valborg man får skjuta...

Jag e verkligen dundertrött! Kan sova mig igenom dagarna... Men imorgon ska barnen fotas till tidningen, vi ska springa på stan och gå ner till BVC för första kollen, jag kommer däcka när vi kommer hem.

Emils "navelstump" lossnar redan! Började i morse o nu e det bara nån liten tråd typ kvar. Jag tycker det där med naveln e läskigt så jag vill inte pilla..
    Ja jag tyckte Nemis lossnade väldigt fort med, hon var inte ens 1 vecka gammal! & jag håller med, är inte så känslig, men det är rätt läskigt ja, blääTungan ute
    delifi2 skrev 2010-12-28 21:41:17 följande:
    Grattis till alla nya bebisar

William går på dagis men är julledig nu och jag ska vara själv med dom nästa vecka eftersom mannen börjar jobba. William skriker som bara den, han är arg, han är lessen osv han skriker för ALLT det är verkligen ett gällt skrik han har så det skär i öronen på en. Det är det som är jobbigast.

Men jag försöker vara med honom så mycket som möjligt, och vi har det supermysigt vissa stunder då jag har Olivia i famnen och han sitter bredvid med filt och täcke och vi bara myser och kollar på "animal planet"

Men jag tror att det är mycket rutiner som gäller sen när vi är själva, rutiner rutiner rutiner är det som gäller när man är själv med alla 3. Jag hoppas det kommer hjälpa lite iaf. Nästa vecka ska oxå min äldsta dotter varahär så mycket som möjligt så det SKA bli bra och jag slipper bryta ihop. Sen när de börjar på dagis igen så tror jag det komemr bli lättare, men just nu känns det bara BLÄ!!!! men jag vet att det komerm bli bättre.

Var på bvc, vi går 1 gång i veckan
    Vikt 4010 gram
    Längd 55 cm
    Så hon växer iaf.

Jag äter järntabletter fortfarande eftersom jag förlorade så mycket blod och eftersom mina järndepåer vara så låga. Men min mage krnglar som bara den, men jag har märkte att när jag hade uppehåll med dom på 3 dagar så blev jag jättetrött och jättematt, så det är bara att fortsätta. Men funderade på att äta tablettern varannarn dag och blutsaft de dagar jag inte tar tabletter.

Olivia hickar int elika ofta som hon gjorde i magen, men är hon gör det så tycke rtjag så synd om henne, hela hon hickar ju.

Har pratat med bvc om hennes rutiner, hon äter var 3 timme så jag är rätt slut, så hon sa det att på kvällen när hon går och lägger sig vid 23-tiden ska jag amma och sen ge 60ml tillägg för att se om hon sover bättre, för annars vaknar hon kl 3 på natten och sen kl 6 på morgonen och jag känner mig slut då, tror hon såg det på mig för jag är glad om jag hinner gå på toa om dagarna.
    Vet inte vrf men jag känner mig så stressad när jag ska göra nåt, typ äta för då vet jag att hon kommer vakna.
    Är van att läsa tidningen vid frukost, nu är jag glad om jag hinner ta en tugga på mackan.
    Försöker ge henne mat innan jag ska göra nåt men det hjälper inte hon ska vara med mig eller uppe varje gång jag ska göra nåt känns det som.

Kom på idag oxå att hon faktiskt bara är lite mer än 3 veckor så att komma in i det hela tar nog lite längre tid än vag jag trott, har dessutom ont i magen fortfarande, visserligen ser magen bättre ut nu än förut men jag är fortfarande väldigt öm i magen och blåmärket är kvar fast det ser bättre ut
    Ja exakt var 3:e timme måste vara jobbigt, men ändå bra att veta Hoppas det blir bättre med lite tillägg & skönt att de märker på en att det inte riktigt står rätt till, inte alltid man vill gnälla till dem!

Här är det med mycket skrik & bråk, mest mellan syskonen såklart...blir tokig på dem & Elliot är värst nu, slåss som bara den, börjat spotta lite med, kasta grejer så fort man säger till honom ele han blir arg!!! helt galen & inget vi gör biter på honom!  Tur att vi kan bolla lite med varann, känns som vi är lite i samma sits!

Ooo ja, min lilla är 4 veckor & vi har inte hittat alla rutiner ännu! de små är juh så bra på att byta med!

På kvällarna är Nemi sån att hon måste vara med hela tiden, skönt iofs för då har oftast de stora lagt sej...
  • Trollungarnasmamma
    Emelle skrev 2010-12-28 21:49:54 följande:
    Ja det var tur att det gick så bra som det trots allt gjorde...
    En anmälan är gjord och vi får ju ut på hemförsäkringen, men det är ju självrisk vi åker på om ingen skyldig hittas som får ersätta oss då.

Min sambo är inte brandman, bara snabb och modig

Ludi-
    Agnes navelbit lossnade idag faktiskt. Fast jag har tvättat den och pillat med tops vid varje blöjbyte och sen badade hon Hjärta för första ggn i morse vilket kanske hjälpte till!

Hur långa stunder är era små vakna åt gången? A kanske har en 20, 30 minuter åt gången. Ibland mindre och sover fortfarande mest...
    Dock är hon alltid nöjd och har inga skrik perioder el så. Är lite "pipig" om hon är hungrig el om man är kall om händerna vid blöjbyte.
    Väldigt nöjd bebis annars...
    Det är lite olika, om hon vaknar på natten & äter så kan hon vara vaken max en halv timme, oftast somnar hon om, på morgonen är det likaså, på fm en timme, sen vaknar hon till framåt 3,4 & äter lite men kan somna om då ele vara vaken nån timme då med, på kvällarna kan hon oxå vara vaken mellan 1-2 timmar...men tiderna varierar juh lite från dag till dag

Vår tjeja har inte heller några skrik perioder, rätt nöjd överlag tror jag Hjärta
  • Trollungarnasmamma

Min Elliot är oxå omtänksam men tyvärr så blir det fel oftast, han ska med stoppa in napp när bebis är lessen, klappa gör han rätt bra & pussar, men sen ska han "gunga" henne i babysittern ele bilstolen, dra lite i henne, peta ögon osv, så glöm att hon kan ligga i nått babygym med honom i närheten

skönt att du blir lite bortskämd i denna tuffa period!

Ja det är verkligen skönt att se att andra har likadant, då vet man juh att det är normalt

• Trollungarnasmamma

God kväll tjejer!!

Denna dagen har vi bara uträttat ärenden & grejer, fullt upp!
    Först storhandling = tråkigt att bara se pengar flyga iväg,
    BVC= lillan hade gått upp 290g, mamma stolt Nu väger hon 4330g, 55 lång.
    Sen lite klädesshopping = inte så nöjd men lite nytt iaf! Nemi fick lite med hon har gått upp till 56 nu, ett par skit coola tights som ser ut som jeans tyg ele så

Åhhhh vad jag älskar mina goa ungarHjärtafast det är rätt tufft med sonen nu....

Ang amning, kämpa på, efter några veckor stabiliserar det sej & stressa inte med att ni MÅSTE, det mår ingen av er bra av!

Ang bindor, ta tjockast möjliga ibörjan & byt ut dem efter hand till tunnare...är inne på min 5:e vecka nu som sagt & behöver inte byta trosskydd ofta så det är slutet nu, såååå skönt!

Grattis till de ytterligare underverken!!
    & tänker på Majorima{#emotions_dlg.flower}

• Trollungarnasmamma

Emelle: Ahh vad smart med gördel Jag går & gnäller över min degmage & att det ser ut som jag är gravid igen i alla tröjor jag har Ska kika på detta tack

Svar på tråden December Bebis 2010 :)