Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Jag väcker inte lillan heller om hon sover gott & har ätit bra, kan gå upp mot fem timmar ibland, oftast inte men det händer BVC har juh koll på vikten osv, med första tjejen fick jag väcka en gång på natten för hon gick inte upp så bra, men sen så

Håller med, inga frågor är dumma, detta är mitt tredje & jag kan fortf komma på frågor så det tar aldrig slut & inget barn är det andra likt

ja man kan nästan tro Majorima har sin bebis nu

Gott med prinsesstårta Emelle

Skönt MOMA börjar komma igång allt nu då

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Åhhh grattis till er nyblivna mammor härligt!!

D droppar skulle vi börja ge när hon var en vecka härFörvånad

Om jag inte hinner in imorgon så ett GOTT NYTT ÅR på er alla & hoppas att vi alla fortsätter ses här trots våra underverk Många kramarHjärtaSkål

• Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-12-31 08:45:23 följande:
    Hej igen och tack för alla grattis! Lilleman är mycket otålig av sig så amningen har varit jobbig. Men har lärt mig att tolka hans signaler mycket bättre nu i alla fall så känner mig inte lika värdelös längre. Han bara äter och sover, men det kanske är så det är nu i början. Jag har återhämtat mig väldigt bra nu, kan både gå och stå, speciellt ställa mig upp utan några större bekymmer. Blodvärdena återhämtar sig så sakteliga också så det blir nog bra detta. Blir en lugn nyårsafton på sjukhuset för oss.

Ja, smärtorna under förlossningen har jag så gott som glömt, det var episoden efter som var jobbigast. Så jag hoppas jag slipper den nästa gång Tungan ute

Gott nytt år till er alla, får se om det blir e nyåsbebis för någon nu då!
    Skönt att du börjar läsa av honom, bara man inte stressar upp sej så går det fint!!
    Men det är mys med nyår på BB & ni får juh komma hem nästa år hihihihi, dåligt skämtTungan ute
  • Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2010-12-31 11:45:39 följande:
    Ååh, kan inte heller se majorimas bild, men Annas lilla sessa ser jag, så fin :)

Har inte sovit så gott i natt, lilleman har legat o gnöffat massor. Har nog haft lite magknip. Så han har legat på mig mage så han skulle få lite värme o jag har strukit och stulit över ryggen. Tack o lov har han inte skrikit...

Hur gör ni om dom små bajsar i sömnen? Väcker ni dom eller låter ni det va?
    Ne sover hon gott så väntar jag, antingen vaknar hon juh av det ele så ska hon äta....Är inte långa perioder som hon behöver ligga med det ele så...
    delifi2 skrev 2010-12-31 11:47:41 följande:
    Så söt
    Min dotter hade oxå von rosen skena.
    Det blir lite av en chock sen när ni tar av den och hon är helt lealös, man är van vid att de ska vara stabila eftersom man tar i skenan. Men tänk på att de inte har kunnat träna upp några muskler under tiden de haft skenan men de tränar snabbt upp det sen när man ta bort den.

Olivia har verkligen en gnäll/mat period vid 22-01 på kvällen/natten.
    ammade henne vid 22 på ena sen vid 23 på andra sen vid 00 fick hon ersättning sen vid 1 ville hon bli ammad igen så ca 01.30 somnade hon. Där emellan tar hon nappen. Sen så vaknade hon kl 3.30 igen och ville ha mat, jag hade hoppats hon skulle sova till 5 iaf eftersom hon var full med mat. Nån som har nån bra idé hur man kan göra?

Funderar på hur jag ska göra på kvällarna, för nästa vecka börjar Magnus jobba igen och jag ska vara själv med alla 3 så att sova på fm funkar inte då.
    Sover dina andra middag?
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-12-31 15:34:12 följande:
    Sitter på akuten. Fick ett njurstensanfall förut i morse. Hoppas hoppas allt ser så bra ut att jag får åka hem, har verkligen ingen lust att ligga kvar här ju. Usch vilken ångest. Så himla typiskt att man får det här när man har en nyfödd bebis känner jag.
    Neee vad hemskt Håller tummarna!
  • Trollungarnasmamma
    AnnaCL skrev 2010-12-31 15:58:57 följande:
    Moma: stackars, krya på dig.

Jag vet att det är ett i-landsproblem men det är inte jättekul att försöka göra sig fin för nyårsfesten. Kläderna sitter ju inte bra precis. Tur att det är ett nytt år imorgon:)
    Ne håller med, man har juh inte direkt några fin kläder i denna storleken man har nu & inget man vill lägga pengar på heller Obestämd Men man får väl ta de man haver köpte en fin kofta på mellandags rean jag tar på mej med ett par skinn imiterade tights & en topp + halsband så är man lite festlig iaf! Hoppas du hittar nått
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-12-31 16:09:03 följande:
    Håll nu tummarna att mina prover förbättrat sig så att jag får komma hem i morgon.. Ville hem idag Obestämd
    Håller allt jag kan!!
    delifi2 skrev 2010-12-31 16:18:54 följande:
    William sover middag sån tur är och då passar jag på att sova om Oliva sover oxå, Elliot klarar sig själv han brukar titta på tv och brukar gå in och väcka mig om det är nåt.
    Men jag längtar faktiskt till att vara ensam med Olivia på dagarna, ska bli skönt att bara få vara med henne och lära känna henne bättre.
    Hon är en riktig mammagris, hon gråter så fort hon går till Magnus vilket kan vara lite jobbigt ibland. Hon ska somna på mig hela tiden men jag kan lägga ner henne sen både i sängen och babysittern. Hon gillar att sova i babysittern eftersom den är lite upphöjd och hon är snorig så hon andas lättare då
    Ja min Elliot sover med middag & Nova kikar på TV oftast då så har jag fått för lite sömn så vilar jag med då i soffan med Nova.

Ja ensam tiden med Nemi är guldvärd meeeen jag måste lära mej & släppa alla måsten då. Nemi är ingen mamma gris kan jag inte påstå, vi har tagit en extra kudde som går ner lite men så hon ändå kommer upp lite för hon är med snorig, men bättre nu. Älskar att ligga inlindad & känna täcke ele filt ele nått mot kinder & huvud.
    Mysmamma70 skrev 2010-12-31 17:22:37 följande:
    Gott nytt år alla nyblivna och blivande mammor! Här blir det hummer, oxfilé, chokladmousse och champagne ikväll
    Mmm, vi får smördegsinbakad baconinlindad fläskfilé med hasselbackspotatis & kantarellsås. vitchoklad mousse, champange ele alkoholfritt alternativ
    Momalicious skrev 2010-12-31 17:32:20 följande:
    Håller tummarna för dig majorima! Ska kolla på ert underverk så fort jag får tillgång till en dator.

Nu är vi hemma om enhalvtimme iaf. Fått diklofenak så det står härliga till så förhoppningsvis slipper jag smärta och mer anfall men nu har jag iaf smärtlindring och vet att det inte dödar mig så det känns bra. Nyår blev inte alls som vi planerat kan man väl säga men vi ska iaf äta lite goda ostar, frukt och dricka champagne men vi skippar finkläderna och ligger i sängen och myser och ser på film.

Gott nytt år på er tjejer!
    Mmm låter helt underbart det oxå

Mmm, jag hoppas på lite goda ostar ikväll faktiskt, hade tänkt att köpa en bricka & ta med mej, men det glömdes bort

Nu ska vi strax gå över till grannen, som för en halv timme sen kom in & var jätte lessen för hon & mannen hade bråkat, så typiskt, men vi ska gå nu & styra upp det hela!!!

Gott nytt på er igen!!! Många kramar, ni är underbara!!Hjärta
  • Trollungarnasmamma

Hej tjejer & god fortsättning!!
    Haft en lugn & trevlig helg, dock utan de stora barnen, men faktiskt behövde jag få andas lite & samla nya krafter för sonen är som 10 barn nu väldigt tråkigt...hoppas på att det blir bättre när dagis kommer igång...jag tycker jag ger honom ensamtid med mej, men kanske inte tillräckligt....vet inte....

Såg att ni skrivit om fler barn, vi ska självklart ha ett till, men då ska Nemi vara 3-4 år, det blir nog bäst för alla!
    Jag är oxå en av dem som träffat min älskade efter de andra 2 barnen, är sååå skönt att ha honom som min så här blir det oxå bröllop detta åretHjärta

Min sambo började med jobba idag, har juh jobbat 2 veckor innan oxå, tufft är det, inga som helst rutiner känner jag, & nästa vecka börjar dagis....kommer jag fixa detta ele gå under känner jag ibland

Igår började Nemi skrika vid brösten på kvällen, tog ena men sen var hon fortf hungrig & skrek så fort jag la henne till bröstet, inget va bra så jag gav henne lite ersättning, hon åt ca 30ml sen var hon nöjd....sen har hon ätit från bröstet...får se ikväll om hon gör likadant ele om det var en en gångs förteelse.

Vår lilla tjej ler oxå, hon började redan vid ca 4 veckor men nu är det mer påtagligt att det är svarsleenden underbartHjärta Hon är nu 5 veckor & 2 dagar

hade planer på att ta ut ungarna nu på em, men ville vänta på att Nemi skulle äta en gång till, nu är juh klockan mycket, ska juh äta nått nu tänkte vi....men om en timme är sambon hemma igen skönt!!!

Vi väntar fortf på att en syskonvagn ska komma ut på blocket, vi har ringt på några men de har redan varit sålda... tänkte juh få en lagom till dagis så man kan gå & hämta barnen på em så man kan gå ner mer har gått ner 14 av 28. Ska börja simma efter efterkontrollen med en kompis som oxå fick barn 2010 i april

detta var långt, men det är säkert det enda jag hinner skriva idag

kram på er

• Trollungarnasmamma

Ne här hemma är allt ifrån perfekt, jag har en son som är som en illbatting, vågar juh knappt ha med honom nånstans just nu, följer vekligen inte mitt städschema, sambon får inte den närhet han vill ha, maten blir det si & så med osv....jag vill verkligen få in rutin i min vardag & få mer tid tillsammans med familjen men just nu får vi ta det som det kommer...idag har jag fått golven städade iaf, men inte så fort som jag hade velat såklart

usch känns som jag bara svammlar nu men vill säga med detta att allt är inte så perfekt här heller!!! Blir oxå deppig från & till....

• Trollungarnasmamma
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-03 15:46:24 följande:
    härligt o simma skulle med vilja ta mig i kragen o börja o gå lång promenader o simma el något, el använda våran cross trainer som står i förrådet,hehe!
    Ja inte så ansträngande på nått vis ojj, den hade jag lätt använt om jag hade haft

Ja promenaderna är så sköna, längtar så till vagnen!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)