• Little Ms Chatterbox

Mega -Omega till alla! :-)

Här kan vi samlas och diskutera runt omega 3 och 6. Både ni som äter det själva eller ger era barn av olika anledningar

Det här är den 8:e på tråden om Omega. Oljan som bland annat har fått barn att sova bättre, bli gladare, bättre koncentration, bättre aptit, jämnare humör, utläkta eksem, försvunnen hyperaktivitet och mycket annat.
    Här skriver även vi även om hur vi vuxna upplever effekten av Omega. Mjukare leder, bättre humör, mer ork med "monsterungar" PMS, koncentrationen, bättre minne, mm, mm...

Här kan du hitta lite tips om vad man kan göra för att få barnet att lättare ta sin omega, för en del barn gillar inte smaken.
    Vilka smaker och om man bör välja kapslar eller flytande.
    Var du kan köpa Omega någonstans.
    Vad de olika oljorna är för något. Omega-3, -6, -7 & -9
    Omega vid graviditet och amning

Den första tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
    Den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m36210758.html
    Den tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
    Den fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
    Den femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m45208352.html
    Den sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
    Den sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m49692692.html

Här skulle det stå något smart och fyndigt
  • Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)
  • Little Ms Chatterbox
    Dies Irae skrev 2012-01-17 15:51:37 följande:
    Har nu en ask eye q hemma, dottern tyckte de var goda - jippi  Men: varför ska man ta så många första gången man äter dem? (6/dag i 12 veckor, sen ner till 2/dag.) Någon som vet? 
    Det har med att göra med att företaget anser att man behöver ladda upp, fylla på reserverna av Omega. Andra Omegaprodukter är lite mer, "starkare" så där får man ett jämt flöde av det. På Eye Q hemsida står det att man kan ge bara 4 kapslar om dagen om man vill det men då kan det ta längre tid innan effekten av Omegan kommer. 
    En del med tex ADHD behöver alltid ha en större dos med Eye Q, tex 4-6 kapslar om dagen. 
  • 2nd baby
    IMAG0079.jpg
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-17 18:35:44 följande:
    Det har med att göra med att företaget anser att man behöver ladda upp, fylla på reserverna av Omega. Andra Omegaprodukter är lite mer, "starkare" så där får man ett jämt flöde av det. På Eye Q hemsida står det att man kan ge bara 4 kapslar om dagen om man vill det men då kan det ta längre tid innan effekten av Omegan kommer. 
    En del med tex ADHD behöver alltid ha en större dos med Eye Q, tex 4-6 kapslar om dagen. 
    Jag tar eye Q, 6 kapsalr, rapar fisk, hoppas på mindre när dosen trappas ner eller när jag ska gå över till Eskimo kids som jag har fått ett gäng flaskor för att prova =))
    Flaskorna till vä är det vi tar här hemma & de till hö är dt jag fick hem idag =)) 
    (¯`?·.¸(♥)¸.·?´¯) NELLO-BELLOLUFTKASTELLO (¯`?·.¸(♥)¸.·?´¯)
  • 2nd baby
    2nd baby skrev 2012-01-24 12:10:52 följande:
    Jag tar eye Q, 6 kapsalr, rapar fisk, hoppas på mindre när dosen trappas ner eller när jag ska gå över till Eskimo kids som jag har fått ett gäng flaskor för att prova =))
    Flaskorna till vä är det vi tar här hemma & de till hö är dt jag fick hem idag =)) 
    ooops, jag menar inte eskimo kids till mig givetvis,skrev fel.... vuxen Eskimo menar jag..
  • 2nd baby
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-14 19:13:59 följande:
    Lösare avföring är en av få biverkningar av Omega, testa att minska någon eller några kapslar för att se hur magen reagerar då.
    Oftast så går det här med magen över efter ett tag, den behöver bara en tid på sig att ställa om sig.
    bara bra för min annars hårda magen. bajjar ggr flera hahahaha Dottern bajsar oxå lite oftare men  utan problem =))
  • Little Ms Chatterbox

Om du sprider ut intaget under dagen med Eye Q kapslar så kän det hända att det inte smakar disk av raparna. Annars finns det en metod. Visserligen hemmasnickrad av mig själv men kan funka ändå. Ta kapslarna i sluter av måltiden och "framkalla" en rap, och sen ta bara en sista tugga smörgås eller vad du äter och kanske en liten klunk dricka. Då finns det ingen luft kvar i magen som kän ta åt sig fisksmak och det sista bäddar in kapslarna. TROR jag. Vet inte varför men funkar på mig iaf.

• 2nd baby
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-24 12:22:57 följande:
     Ta kapslarna i sluter av måltiden och "framkalla" en rap, och sen ta bara en sista tugga smörgås eller vad du äter och kanske en liten klunk dricka. Då finns det ingen luft kvar i magen som kän ta åt sig fisksmak och det sista bäddar in kapslarna. TROR jag. Vet inte varför men funkar på mig iaf.
    TACK! Har dock gjort detta då jag har läst att du gör så, men jag rapar o rapar ändån. Men som sagt, kan vara för jag tar ff 6 kapsar vilket är många. Ska gå ner till 2 eller bara till Eskimo 1tsk om dan så d blir mkt mindre dos Cool
  • 2nd baby
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-01-24 16:21:03 följande:
    Tänk på att Eskimo-e och Eskimo-3 pure innehåller inte Omega-6. Det gör Eye Q däremot. Så du kanske får en lite annan effekt när du byter sort.
    hej! Försöker hitta Omega 6 info, hittar ej så bra. Vad är det specifikt bra för?

Hittade dock recepter =)) Det går väl lika bra m kapslar.-..

Smoothies
    Flytande eye q™ vanilj smakar gott som den är. Men vill du prova något nytt testa då våra smoothies, baserade på flytande eye q™ vanilj. Smoothies fyllda med antioxidanter, kalcium, fibrer och naturligt hjärnbränsle. Recepten är enkla, lätta och passar till alla åldrar. Självklart kan du variera frukt efter säsong, tycke och smak. 

Upp och hoppa smoothie
    "Madagaskar" smoothie
    Denna smoothie sätter fart på trötta ben och huvuden. En bra start på dagen!

Det här behövs för ca 2 smoothies:

1 1/2 dl hallon, frysta, 2 dl naturell youghurt m. vaniljsmak, 1 dl apelsinjuice, Juice från en färsk limefrukt 2 tsk flytande eye q vanilj Häll alla ingredienser i en mixer och tryck på start.

Låt mixern arbeta tills allt är välblandat.Häll upp i två höga glas och njut.
    Krämig, god och helt enkelt oemotståndlig. Ett bra mellanmål tips!

Det här behövs för ca 2 smoothies:

2 bananer frysta i skivor, 2 dl naturell yoghurt m.vaniljsmak, 2 tsk flytande eye q vanilj. Häll alla ingredienser i en mixer och tryck på start. 

Låt mixern arbeta tills allt är välblandat. Häll upp i två höga glas. Mmmmm....
    (¯`?·.¸(♥)¸.·?´¯) NELLO-BELLO LUFTKASTELLO (¯`?·.¸(♥)¸.·?´¯)
  • carola78

Favoritar
    Sonen har sovit dåligt, vaknat flera gånger på nätterna, haft nattskräck och efter lite googlande så köpte jag EskimoKidz. Nu sover han mycket bättre. 2 senaste nätterna har han sovit hela nätterna Lycka. Han är även piggare, gladare, blir inte lika arg utan en helgo underbar kille

Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)