Smulans skrev 2010-04-21 21:51:01 följande:
TB1, maken fick remiss till FSH-blodprovet tillsammans med spermaprovsresultatet. Sedan fick vi kallelse till adrologen, tillsammans med remiss till fler blodprov. Direkt efter första besöket fick han lämna ett till (något med kromosomer), och nu inför biopsin har han lämnat ett till (HIV-test inför biopsi/IFV tror jag). Så det har blivit ganska många blodprov för stackars maken... Kan också tillägga att det kändes som att världen rasade ihop för mig också när vi fick beskedet. Om jag ska vara helt ärlig så har nog världen inte riktigt rest sig än. Ovissheten är fruktansvärd, man kastas mellan hopp och förtvivlan. Vågar inte hoppas men vill inte heller sörja något som kanske inte händer. Maken har inställningen att inte ta ut några sorger i förskott, att vi ska ta smällarna när de eventuellt kommer. Därför vill han inte spekulera, han vill ha fakta. Jag däremot är bra på att ta ut sorger i förskott och vill gärna älta och spekulera, fast jag vet att hans metod egentligen är så mycket sundare.
men då har ni ju de mkt bättre som har fått göra några prover innan ni kom dit! men vem vet sambon kanske får göra prov när vi väl kommer dit? vet inte alls hur det kommer vara som.
ja det kändes som hela världen gick under för oss, vi var så chockade och är det fortfarande! trodde mer det skulle vara att det var få eller av dålig kvalite men så fick man beskedet om att det inte fanns några alls

usch jag grät hos läkaren, det gjorde så ont! Sambon fick tårar i ögonen och visste inte riktigt vad han skulle säga och det var väl de som fick mig att gråta :-/ Jag hoppas verkligen det finns spermier som går att använda så vi får våran lilla bebis!