• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Närvi2Blir3
    TB1 skrev 2010-05-06 14:17:54 följande:
    jo det kommer ju bli Linköping om vi kommer få göra de på om det finns spermier. då får vi kanske vänta i 4 år då om dom kör hårt på de :-/
    Det är ju inte alls säkert att dom håller så hårt på åldern i erat fall, vi får verkligen hoppas att ni inte behöver vänta i 4år för att få hjälp då hinner man ju gå under.. Jag tycker att det räcker gott och väl med dom åren som har gått sen vi började försöka..
    Och om det skulle vara så att dom håller hårt på den, har ni funderat på alternativen?
  • TB1
    Malinsson skrev 2010-05-06 14:56:43 följande:
    Det är ju inte alls säkert att dom håller så hårt på åldern i erat fall, vi får verkligen hoppas att ni inte behöver vänta i 4år för att få hjälp då hinner man ju gå under.. Jag tycker att det räcker gott och väl med dom åren som har gått sen vi började försöka.. Och om det skulle vara så att dom håller hårt på den, har ni funderat på alternativen?
    nä tycker inte att åldern ska få bestämma om man får hjälp eller inte till att bli föräldrar!

du menar att göra det privat?
  • Närvi2Blir3

Ja.. Privat eller om ni beslutar er för att använda donator så finns ju Danmark.. Donationer får bara universitetssjukhus utföra i Sverige

• TB1
    Malinsson skrev 2010-05-06 16:07:03 följande:
    Ja.. Privat eller om ni beslutar er för att använda donator så finns ju Danmark.. Donationer får bara universitetssjukhus utföra i Sverige
    ja jag ser många som pratar om Danmark, är de billigare där eller vad är det som gör att så många väljer de?
  • Närvi2Blir3

Priserna vet jag inget om faktiskt, men det är ingen kö tror jag..
    Själv är jag väldigt dålig i den djunglen så jag vet inte vilken ände jag skulle börja i

• TB1
    Malinsson skrev 2010-05-06 17:09:02 följande:
    Priserna vet jag inget om faktiskt, men det är ingen kö tror jag.. Själv är jag väldigt dålig i den djunglen så jag vet inte vilken ände jag skulle börja i
    ok nä jag har ingen aning jag heller, allt är så nytt. trodde aldrig att vi skulle ha problem med att skaffa barn!

undra om det finns nån sida man kan läsa om det där i Danmark?
  • Närvi2Blir3

Samma här, trodde att jag skulle ha lika enkelt som alla andra att bli gravid.. Men tjii fick jag..
    Det ska finnas trådar om Danmark här på familjeliv, kolla under regnbågsfamiljen om det kan ligga något där...

• TB1
    Malinsson skrev 2010-05-06 17:19:19 följande:
    Samma här, trodde att jag skulle ha lika enkelt som alla andra att bli gravid.. Men tjii fick jag.. Det ska finnas trådar om Danmark här på familjeliv, kolla under regnbågsfamiljen om det kan ligga något där...
    precis. har aldrig förstått va regnbågsfamiljer är för nått?
  • TB1
    Aurora1979 skrev 2010-05-06 17:19:49 följande:
    TB1: Det finns många sidor här på FL som handlar om insemination i Danmark...
    tack vännen
Svar på tråden Inga spermier..