• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ginge
    Minifer skrev 2010-05-31 20:29:36 följande:
    kanske kan muntra upp dig med att det inte är så himla jobbigt som alla säger, 

Om man krigar med barnet beror ju också på hur kommunikationen ser ut. Och det är precis som ett förhållande, det är inte 18 år på en dag, det är en dag itaget.
    Grejen är att alla till mig sagt att det är jätte mysigt med barn, men JAG alltid tänkt bara från min egen uppfatning och tänkt precis tvärtom :)  Jag är inte lätt att lura eller påverkas :) inte runt barnen inte heller när försäljare ringer...:)

Med krig menar jag inte att man bråkas eller blir arg på varandra. Jag menar att redan några månaders bebis vet mycket väl att bså fort den börjar gråta så får den som han vill. Med ålder införs gnäll, sura miner eller mycket guliga ögon och massor andra taktiker som gör att föräldrarna har svårt att säga nej. Barnet vinner kriget helt enkelt :) Allting är psykologi, och barn verkar födas med otroliga kunskaper i psykologi och manipulering.... Det vi vuxna som måste lära oss på nytt :)

tur att jag har lätt att säga NEJ när det behövs.
  • Minifer
    Ginge skrev 2010-05-31 22:51:56 följande:
    Grejen är att alla till mig sagt att det är jätte mysigt med barn, men JAG alltid tänkt bara från min egen uppfatning och tänkt precis tvärtom :)  Jag är inte lätt att lura eller påverkas :) inte runt barnen inte heller när försäljare ringer...:)

Med krig menar jag inte att man bråkas eller blir arg på varandra. Jag menar att redan några månaders bebis vet mycket väl att bså fort den börjar gråta så får den som han vill. Med ålder införs gnäll, sura miner eller mycket guliga ögon och massor andra taktiker som gör att föräldrarna har svårt att säga nej. Barnet vinner kriget helt enkelt :) Allting är psykologi, och barn verkar födas med otroliga kunskaper i psykologi och manipulering.... Det vi vuxna som måste lära oss på nytt :)

tur att jag har lätt att säga NEJ när det behövs.
    Åfan? Jag har alltid fått höra samma galma:tänk dig, för, sedan får man aldrig sova, det kostar pengar man har inget liv, man måste byta blöjor blabla bla. Bara grejer som fått en att undra varför de som säger det skaffat barn öht. Men barn är ju som vuxna, det finns både stora och små odrägliga typer, haha! Fast små barn under ett kör inte psykologiska krig. Det kommer väl mer i trotsåldern. Visst Sebastian blir sur när han inte får leka med sladdarna, tough shit, men annars är det ju bara utifrån behov, mat. blöjbyte, kärlek och närhet.  =) MEn släng dina förväntningar åt skogen, för det är inte som man tror. Ta det som det kommer och njut av alla mysiga stunder mellan 0-1 så får det vara batteri till trotsåldern, haha! Sedan är det ju som du säger, går man på alla de där "jag vill ha jag vill ha jag VILLJAGVIIIILL" så är det ju kört för alltid sen, man får verkligen se till att vara benhård. urk! Men det är ju bara en ålder det med. Tur de inte är sådana hela livet
  • Nanniii

Hej!

Jag tycker vi ska presentera oss lite så man håller koll på vem som är vem.
    En ganska enkel presentation ;)

Jag heter Nathalie, 24 år , Sambo och bosatt i Eskilstuna. Ursprungligen en riktig skånetös från Malmö. Väntar första barnet den 24/12 . Tanken var att söka till Högskolan (Sjuksköterskeprogrammet) detta året, men nu blev det lite ändringar, så nu sitter jag hemma och ska försöka hitta ngt extrajobb ;)

Kraam;)

• Mrs TH
    Nanniii skrev 2010-06-01 18:39:39 följande:

Hej!

Jag tycker vi ska presentera oss lite så man håller koll på vem som är vem.
    En ganska enkel presentation ;)

Jag heter Nathalie, 24 år , Sambo och bosatt i Eskilstuna. Ursprungligen en riktig skånetös från Malmö. Väntar första barnet den 24/12 . Tanken var att söka till Högskolan (Sjuksköterskeprogrammet) detta året, men nu blev det lite ändringar, så nu sitter jag hemma och ska försöka hitta ngt extrajobb ;)

Kraam;)

Bra initiativ!
    Jag heter Helen, 31 år. Gift och bor i radhus i Gävle. Min man är gymnasielärare och jag har min masteruppsats kvar, sen har jag en masterexamen i Biblioteks och informationsvetenskap. Jag jobbar 80% på ICA( har gjort det under hela studietiden). Väntar första barnet 19/12 eller 22/12 beroende på vilken kalkylator man använder
    Jag älskar att läsa och har som mål att beta av alla böcker på min "att läsa lista" innan Julle kommer.
  • Jessika82

Jag heter Jessika bor i floda med min sambo och våran son. Jag jobbar på volvo pv som montör. Jag gillar att sy.

• Ett två tre

Jag är strax över 30, gift och bor i Norge. Vi har en 2 år gammal son och väntar nu nummer två. (Jag är 99% säker på att det är en son till ) Jag är ursprungligen från Östergötland men har inte bott där på många år, min närmsta familj bor i Stockholm så vi åker mest dit när vi är i Sverige. Jag jobbar med marknadsföring och reklam på en dagstidning.

Ja det är väl mig i stora drag

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Ett två tre skrev 2010-06-01 19:40:59 följande:
    Jag är strax över 30, gift och bor i Norge. Vi har en 2 år gammal son och väntar nu nummer två. (Jag är 99% säker på att det är en son till ) Jag är ursprungligen från Östergötland men har inte bott där på många år, min närmsta familj bor i Stockholm så vi åker mest dit när vi är i Sverige. Jag jobbar med marknadsföring och reklam på en dagstidning.

Ja det är väl mig i stora drag
    Jag glömde skriva BF - ca 18 december
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Sandragumman

Jag hater Sandra 24år i Boden, jag jobbar på Campingen sommaren och på vintern på en skidanläggning samt spring vikar inom hemtjänsten. Jag har en son på 2,9år sen tidigare så min nuvarande sambo är inte pappan....
    Min sambo jobbar på Volvo LV som mekaniker och vi bor i ett hus på "landet"
    Nu väntar vi vårat första gemensama barn...

de är jag

• LyckligaGatan

Jag heter Linda, 25 år fyllda. Bor med sambo och dotter på 10 månader. Är utb läkarsekreterare, men för tillfället arbetslös (eller ja, föräldraledig men.. ) Vi bor i Åkersberga, lite utanför Sthlm. Bebbe nr 2, som jag tror är en grabb, är beräknad till 24/11 om man utgår från SM och 1/12 om man går efter VUL.

Svar på tråden Decemberbebis 2010