Ginge skrev 2010-05-31 22:51:56 följande:
Grejen är att alla till mig sagt att det är jätte mysigt med barn, men JAG alltid tänkt bara från min egen uppfatning och tänkt precis tvärtom :) Jag är inte lätt att lura eller påverkas :) inte runt barnen inte heller när försäljare ringer...:)
Med krig menar jag inte att man bråkas eller blir arg på varandra. Jag menar att redan några månaders bebis vet mycket väl att bså fort den börjar gråta så får den som han vill. Med ålder införs gnäll, sura miner eller mycket guliga ögon och massor andra taktiker som gör att föräldrarna har svårt att säga nej. Barnet vinner kriget helt enkelt :) Allting är psykologi, och barn verkar födas med otroliga kunskaper i psykologi och manipulering.... Det vi vuxna som måste lära oss på nytt :)
tur att jag har lätt att säga NEJ när det behövs.
Åfan? Jag har alltid fått höra samma galma:tänk dig, för, sedan får man aldrig sova, det kostar pengar man har inget liv, man måste byta blöjor blabla bla. Bara grejer som fått en att undra varför de som säger det skaffat barn öht. Men barn är ju som vuxna, det finns både stora och små odrägliga typer, haha! Fast små barn under ett kör inte psykologiska krig. Det kommer väl mer i trotsåldern. Visst Sebastian blir sur när han inte får leka med sladdarna, tough shit, men annars är det ju bara utifrån behov, mat. blöjbyte, kärlek och närhet. =) MEn släng dina förväntningar åt skogen, för det är inte som man tror. Ta det som det kommer och njut av alla mysiga stunder mellan 0-1 så får det vara batteri till trotsåldern, haha! Sedan är det ju som du säger, går man på alla de där "jag vill ha jag vill ha jag VILLJAGVIIIILL" så är det ju kört för alltid sen, man får verkligen se till att vara benhård. urk! Men det är ju bara en ålder det med. Tur de inte är sådana hela livet