• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Nanniii
    Ginge skrev 2010-05-27 13:37:36 följande:
    Vad roligt att du tyckte det gick bra :)  Dem är ju trevliga där på MVC :) Jag ska göra UL sista d juni, och sen får också vänta till gravidv.24. NU kanske känns det som långt kvar, men jag tror tiden ska gå riktigt fort. det säger bara vips och det är middsommar och sen inte långt kvar innan semester. Och då tiden brukar gå extra fort;) Och sen ser vi att det redan vecka 24:)För ditt blodtryck du ska inte vara orolig än så länge. Faktum är att det kan faktiskt påverkas av hur du sov, hur länge sen och vad du har ätit innan, plus om du är nervös osv..... När mitt blodtryck mätes var jag extrem svag, kallsvetades och kändemig svimfärdig, men blodtrycket var bra. så jag kan tänka mig att den är ju lite högre när jag mår bättre...Däremot humörsvängningar har jag inga. tfu tfu tfu.... och jag är riktigt glad över det:) så kortfatad jag skulle kunna påstå att min graviditet är mycket bätre än jag hade förväntad mig. Jag har ju varit rädd att bli gravid sedan jag var typ 14år. alla dessa år hade jag panik av bara tanke att jag kan bli gravid om jag har sex.... Så jag är överaskad att det går så bra än så länge....
    Hej ;)
    Ja visst är dom trevliga ,  vilken bm har du?! Ja precis,  men du är väl 1 eller 2 veckor längre än vad jag är?. Ja många säger att efter första ul så flyter allt på , så vi får hoppas på att allt går fort ;) Nej , min bm håller koll på mitt bltr ,så jag ska nog inte behöva gå och vara orolig , precis som du säger så var jag fruktansvärt nervös innan jag skulle dit, så det kan ha varit det som påverkat ;)
    Jag har också varit livrädd för att bli gravid osv, tror alltid att ngt ska vara fel , men detta fixar vi ;) ellerhur??
  • Nanniii

IDAG går jag in i v 12 , tjoho , tiden har gått fort ;)
    Imorgon har jag bokat in ett tidigt ultraljud pga oro . Hoppas hoppas hoppas att allt är bra med våran bebis . Är super nervös !!

Hur långt gångna är alla nu?

• Nanna84
    Nanniii skrev 2010-05-30 14:21:03 följande:
    IDAG går jag in i v 12 , tjoho , tiden har gått fort ;)Imorgon har jag bokat in ett tidigt ultraljud pga oro . Hoppas hoppas hoppas att allt är bra med våran bebis . Är super nervös !! Hur långt gångna är alla nu?
    Ja, tiden flyger fram :)
    Jag går in i vecka 13 imorrn, så skönt att ha de 12 första veckorna bakom sig! Var du vid nya BM-mottagningen på sjukhuset? Har hört att det är jättefint där. Ser framemot att gå på inskrivning den 11:e juni. Och hoppas att jag inte behöver vänta längre än till v. 18 för UL.. Fick ju sen inskrivning för att min BM hade så få tider lediga, min vanliga tur {#lang_emotions_undecided}
  • 3 barns mamma84
    IDAG går jag in i v 12 , tjoho , tiden har gått fort ;)Imorgon har jag bokat in ett tidigt ultraljud pga oro . Hoppas hoppas hoppas att allt är bra med våran bebis . Är super nervös !! Hur långt gångna är alla nu?
    Grattis och allt är bra med bebisen ska du se jag e oxå rädd men jag ska inte vara rädd jag vet att lillen har det toppen i magen.

Jag går in i vecka 13 herregud det går med stora steg detta
    på onsdag är vecka 13
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nanniii
    Nanna84 skrev 2010-05-30 16:15:41 följande:
    Ja, tiden flyger fram :)Jag går in i vecka 13 imorrn, så skönt att ha de 12 första veckorna bakom sig! Var du vid nya BM-mottagningen på sjukhuset? Har hört att det är jättefint där. Ser framemot att gå på inskrivning den 11:e juni. Och hoppas att jag inte behöver vänta längre än till v. 18 för UL.. Fick ju sen inskrivning för att min BM hade så få tider lediga, min vanliga tur
    Den gör verkligen det, kändes som man plussade nyligen ;) ja precis , 12 v , nu minskar missfallsrisken iaf , så nu får man se framåt och hoppas på de bästa. Jag var på nya bm mottagningen , där är verkligen jätte fint med trevliga lokaler. Förstår att det är jobbigt att behöva gå och vänta, vilken bm ska du till? Jag ska göra ett privat ultraljud imorgon i Malmö, är på besök hos mina föräldrar. Har varit så orolig så vill mest se så allt är bra så jag kan lugna ner mig lite!! Hoppas du mår bra annars, hörde att det är toppen väder i Etuna, ALLTID när jag är iväg ;)
  • Nanniii
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 16:19:00 följande:
    Grattis och allt är bra med bebisen ska du se jag e oxå rädd men jag ska inte vara rädd jag vet att lillen har det toppen i magen.Jag går in i vecka 13 herregud det går med stora steg detta på onsdag är vecka 13
    Tack så mkt, grattis till dig också som redan är inne i v 12 ;)
    Jaa, man ska ju egentligen bara tänka positivt, men det är så svårt nu när spökveckorna börjar titta fram ! Jag uppdaterar hur allt går imorgon .. Puh, ska lägga mig o försöka sova, vill inte oroa mig mer ! Mår du bra annars?
  • Sandragumman

Jag går in i V.12 på tisdag, så idag är jag alltså 10+5.

känns skönt att inte haft någon oro alls, men skit trist att de inte händer nå, inget bm besök eller nå innan UL.... å de blir ju inte fören i mitten/slutet av Juli om jag inte misstar mig, får inte boka tiden fören i kalender vecka 26:( så inte ens en tid man kan se fram emot.... hahaha får nöja mig med att magen syns iaf!

• Ett två tre
    IDAG går jag in i v 12 , tjoho , tiden har gått fort ;) Imorgon har jag bokat in ett tidigt ultraljud pga oro . Hoppas hoppas hoppas att allt är bra med våran bebis . Är super nervös !! Hur långt gångna är alla nu?
    Jag gick in i vecka 12 idag
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Nanniii
    Ett två tre skrev 2010-05-30 20:10:39 följande:
    Jag gick in i vecka 12 idag
    Neej, vad kul ;) Grattis till dig också! Hur är allt med dig nu? Tänker på dina blödningar som du hade innan. När blir ditt första ul?
  • 3 barns mamma84
    Nanniii skrev 2010-05-30 19:31:08 följande:
    Tack så mkt, grattis till dig också som redan är inne i v 12 ;)Jaa, man ska ju egentligen bara tänka positivt, men det är så svårt nu när spökveckorna börjar titta fram ! Jag uppdaterar hur allt går imorgon .. Puh, ska lägga mig o försöka sova, vill inte oroa mig mer ! Mår du bra annars?
    Ja spökveckorna skoja inte jag trodde jag hade sluppit illamåendet men ack så fel jag hade
    Kommer igen och jädrans förstoppning

Hur har du det gumman ?
    Kram
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Decemberbebis 2010