• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Minifer
    Ett två tre skrev 2010-06-07 16:58:09 följande:
    Idag var jag på sjukhuset på kontroll. Jag har en kronisk sjukdom och går på mediciner men blev förvånad över att dom ska följa upp mig extra noga eftersom jag inte hörde nåt alls om det förra gången, där ser man skillnaden mellan kommuner... I alla fall så anser dom att jag har en riskgraviditet så jag ska gå på kontroller var fjärde vecka på sjukhuset i tillägg till BM besöken.

Idag var första läkarbesöket. Det blev tatt blodprov, blodtryck och allt det vanliga och i tillägg togs det UL! Myyys Det var jag inte alls förberädd på, men läkaren sa att dom måste ta UL för att kunna följa med på om fostret utvecklas som det ska, helt ok för mig

Bebisen har det helt fint än så länge i alla fall och låg och vinkade och sparkade
    åååh vad mysigt med överrasknings-UL! =) Vad är det för sjukdom du har? Behöver såklart inte berätta om du inte vill! Jag själv har börjat samla på kroniska sjukdomar, för ett år sedan var jag frisk som en nötkärna, och nu har jag tre kroniska sjukdomar, haha! Går på Spec-mvc =)
  • pickaboo

Åh vad mysigt med ul - i morgon är det EN VECKA kvar till mitt ultraljud! Längtar!

Ska bli spännande att se vad jag för för bf-datum eftersom vi bara gissat mitt nuvarande

I övrigt så mår jag helt bra! Tröttheten är inte lika svår och illamåendet är borta! Förra gången gick jag med illamående MYCKET längre

• 3 barns mamma84
    pickaboo skrev 2010-06-07 20:14:33 följande:
    Åh vad mysigt med ul - i morgon är det EN VECKA kvar till mitt ultraljud! Längtar!

Ska bli spännande att se vad jag för för bf-datum eftersom vi bara gissat mitt nuvarande

I övrigt så mår jag helt bra! Tröttheten är inte lika svår och illamåendet är borta! Förra gången gick jag med illamående MYCKET längre
    Om 1 vecka blir spännande när har du Bf enligt dig själv ?

Jag har Rul imon och jag kommer sitta uppe hela kvällen av att jag bara längtar gå upp hahaha imon får jag träffa min bebis min underbara goa bebis !!!!
    Se hjärtat slå för första gången och se den underbara människan
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-07 20:17:28 följande:
    Om 1 vecka blir spännande när har du Bf enligt dig själv ?

Jag har Rul imon och jag kommer sitta uppe hela kvällen av att jag bara längtar gå upp hahaha imon får jag träffa min bebis min underbara goa bebis !!!!
    Se hjärtat slå för första gången och se den underbara människan
    myyyyyyyyyys! :)
  • Tisseltassel

Idag ska jag på specmödra och då blir det nog ett UL till :) Jippii.

• Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-06-07 16:46:53 följande:
    Precis nåt sånt jag letar efter!!! Ska genast beställa
    De är väldigt trevliga btw, skickade mail om att det skulle bli lite dyrare att skicka än det stod på invoicen och ville att jag skulle godkänna innan de fortsatte med ordern, och att de hade den hemma och skulle skicka den samma dag om jag godkände det nya priset, det vart ganska dyrt men det skiter jag i, jag vill kunna bada och simma i sommar/höst/vinter!
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-06-08 11:15:16 följande:
    De är väldigt trevliga btw, skickade mail om att det skulle bli lite dyrare att skicka än det stod på invoicen och ville att jag skulle godkänna innan de fortsatte med ordern, och att de hade den hemma och skulle skicka den samma dag om jag godkände det nya priset, det vart ganska dyrt men det skiter jag i, jag vill kunna bada och simma i sommar/höst/vinter!
    Vad kom det på totalt?

Nej priset spelar ingen roll för mig heller så länge man hittar nåt man verkligen behöver och vet man kommer använda mycket!
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-06-08 15:04:27 följande:
    Vad kom det på totalt?

Nej priset spelar ingen roll för mig heller så länge man hittar nåt man verkligen behöver och vet man kommer använda mycket!
    $82 det är typ 630kr med frakt. Jag borde få den inom ett par veckor. 
    Precis, jag har faktiskt ärligt talat varit villig att hosta upp betydligt mer för en baddräkt/ bikini/tankini
  • 3 barns mamma84

Bf datumet blev 22 dec

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • pickaboo
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 16:00:26 följande:
    Bf datumet blev 22 dec
    Åh vad roligt! Fick ni bilder?

JAg har ingen aning om mitt bf-datum. Har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen och jag åt Cerazette (och blev gravid ändå...). Men jag tror att det kommer bli i slutet av dec eller januari
Svar på tråden Decemberbebis 2010