• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mrs TH
    Nanniii skrev 2010-05-26 10:28:25 följande:
    Hej tjejer. Idag är jag jääättte nervös, ska på min inskrivning, vill bara att allt ska vara bra. Får berätta om min oro . Jag känner mig ogravid,men min sambo tjatar hela tiden om " hur kan du vara ogravid , när du kräker,är hungrig hela tiden , kissar som en fontän , är trött och har fått en liten söt bula långt nere vid magen " Han har nog rätt i det han säger. Vad knäpp man håller på att bli :) Helt underbart soligt väder idag iaf, ska ta mig en fika på stan. Hur mår ni andra??? Kramar
    Håller med ovanstående, jag såg bara framemot att gå dit, det var kul att prata med "vår" BM och lära känna henne. Min värden var inte så bra vid inskrivningen men det visade sig att det inte var något ovanligt med dem veckan efter, ja förutom hb't då.

Det kommer att gå jättebra!

Det är klart att du är gravid, alla har ju inte samma symptom. Min bästa vän spydde konstant i 7 månader, hennes symptom vill jag inte ha, då är jag hellre fjollig med maten och trött
  • Nanna84

usch vad jag hatar dessa hormoner just nu!! senaste veckan har jag väl gråtit minst en gång varje dag. för ingen speciell anledning egentligen. Överreagerar på allt och allt på tv är ju så himla sorgligt. Ringde til barnmorskan idag för jag har samlat på mig massa fråger som jag inte orkar vänta med till inskrivningen den 11:e juni. Frågaade angående ultraljud om om man kan be dom lyssna efter hjärtljud eller nåt och hon började prata om att denna sommar ska bebisan ligga tryggt i magen och man ska inte störa den nästa sommar får jag hålla den i famnen mm. Då kom tårarna.. och det har inte slutat än.. Så blev det inte fler frågor.

och när man gråter blir man ju ännu mer täppt i näsan.. suck

• Mrs TH
    Nanna84 skrev 2010-05-26 13:50:42 följande:
    usch vad jag hatar dessa hormoner just nu!! senaste veckan har jag väl gråtit minst en gång varje dag. för ingen speciell anledning egentligen. Överreagerar på allt och allt på tv är ju så himla sorgligt. Ringde til barnmorskan idag för jag har samlat på mig massa fråger som jag inte orkar vänta med till inskrivningen den 11:e juni. Frågaade angående ultraljud om om man kan be dom lyssna efter hjärtljud eller nåt och hon började prata om att denna sommar ska bebisan ligga tryggt i magen och man ska inte störa den nästa sommar får jag hålla den i famnen mm. Då kom tårarna.. och det har inte slutat än.. Så blev det inte fler frågor. och när man gråter blir man ju ännu mer täppt i näsan.. suck
    Ja hormonerna är jobbiga!
    Jag blev alldeles hysterisk när jag såg en film i morse( jobbar kväll men vaknar i ottan) det var en tonårskille som lite tafatt klappade en tjej på ryggen tröstande, då brast dammarna! Just då tror jag att jag vart ledsen för att jag är vuxen och aldrig mer kommer bli tröstad av tafatta lite skrovliga pojkhänder och att jag kanske har en blivande tafatt tonåring i magen. Ja alltså det verkade betydligt mer logiskt runt 9 imorse när jag var en pöl i soffan.

Jag är så himla glad att min man inte ser de värsta gråtattackerna för då hade han väl fått mig inlagd. Men jag gråter på jobbet i mjölkkylen, eller i toapappers alkoven, i bilen till nyheterna, på bussen, i sängen, i köket, kort sagt jag känner mig som en labil hormonstinn saltsjö som läcker!

Så du är inte ensam alls Nanna, Nanna är ett sådant fint namn, det heter en av mina närmaste kompisars dotter.
  • Ett två tre

VUL idag, allt var bara fint, den lill* vred sig runt och pillade sig i örat Vi såg dom små händerna, fötterna och man kunde se drag av ett ansikte

Är i vecka 10+3 idag, och min gyn sa att nu är det väldig liten risk att nåt händer. Har man sett fostrets hjärta efter vecka 8 och alla organ etc ser bra ut så brukar allt gå väldigt bra. Kändes skönt att höra Kan ju fortfarande hända grejer, men risken är ganska liten.

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Minifer
    Ett två tre skrev 2010-05-26 15:13:25 följande:
    VUL idag, allt var bara fint, den lill* vred sig runt och pillade sig i örat Vi såg dom små händerna, fötterna och man kunde se drag av ett ansikte Är i vecka 10+3 idag, och min gyn sa att nu är det väldig liten risk att nåt händer. Har man sett fostrets hjärta efter vecka 8 och alla organ etc ser bra ut så brukar allt gå väldigt bra. Kändes skönt att höra Kan ju fortfarande hända grejer, men risken är ganska liten.
    åh vad härligt för er! Myyyys! Jag (förutom att jag är fullkomligt livrädd då) ser fram emot KUB som tusan! Förra gången såg jag ju lillprutten i v 7 och sedan i v 18, så skall bli kul att få se lite sådär mitt emellan. Hoppas hoppas allt ser bra ut!

Mina hormoner knäcker mig också. Känner mig som vääärldens sämsta mamma för att jag inte orkar hitt apå så mycket med sonen, och har sååå kort stubin och dåligt tålamod, ahgrhrhhrrh
  • Sandragumman

Ja de hade varit kul å få göra ett UL men jag får då vackert vänta....
    Allt står still förutom byxorna som måste bytas ut....

• ullabella sekreterare

Hej hej
    Hoppar in i denna tråden, hoppas det är ok.
    Imorgon går jag in i vecka 12, tycker för var vecka som går att tiden går fortare o fortare..
    Har någon av er tips var man kan köpa "bandet" man kan sätta mellan knapp och öglan? jeansen börjar bli trånga..

Hoppas ni har en bra dag allihop {#lang_emotions_sunny}

• 3 barns mamma84
    ullabella sekreterare skrev 2010-05-27 09:08:29 följande:
    Hej hejHoppar in i denna tråden, hoppas det är ok.Imorgon går jag in i vecka 12, tycker för var vecka som går att tiden går fortare o fortare..Har någon av er tips var man kan köpa "bandet" man kan sätta mellan knapp och öglan? jeansen börjar bli trånga..Hoppas ni har en bra dag allihop
    Beställa från babylande dom har
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Nanniii

Hej ;)
    Tack för alla stöttande ord från er igår.
    Besöket gick jätte bra hos BM , det var mkt information ,men helt klart värt alltihopa. Man känner sig lite lugnare nu. Fick tid för UL i Juli , och sen ska jag inte träffa henne förrän i v 24 , det är ju EVIGHETER dit ;)

Mitt blodtryck var lite för högt, men jag var ganska nervös och har varit orolig ett bra tag, så det kanske är det som spökar . Man får hoppas på de bästa ;) fler som har lite för högt bltr?

Är det fler än jag som har mkt humörsvängningar, så sambon håller på att bli tokig hemma?:)

Kram

Svar på tråden Decemberbebis 2010