Nanna84 skrev 2010-05-26 13:50:42 följande:
usch vad jag hatar dessa hormoner just nu!! senaste veckan har jag väl gråtit minst en gång varje dag. för ingen speciell anledning egentligen. Överreagerar på allt och allt på tv är ju så himla sorgligt. Ringde til barnmorskan idag för jag har samlat på mig massa fråger som jag inte orkar vänta med till inskrivningen den 11:e juni. Frågaade angående ultraljud om om man kan be dom lyssna efter hjärtljud eller nåt och hon började prata om att denna sommar ska bebisan ligga tryggt i magen och man ska inte störa den nästa sommar får jag hålla den i famnen mm. Då kom tårarna.. och det har inte slutat än.. Så blev det inte fler frågor. och när man gråter blir man ju ännu mer täppt i näsan.. suck
Ja hormonerna är jobbiga!
Jag blev alldeles hysterisk när jag såg en film i morse( jobbar kväll men vaknar i ottan) det var en tonårskille som lite tafatt klappade en tjej på ryggen tröstande, då brast dammarna! Just då tror jag att jag vart ledsen för att jag är vuxen och aldrig mer kommer bli tröstad av tafatta lite skrovliga pojkhänder och att jag kanske har en blivande tafatt tonåring i magen. Ja alltså det verkade betydligt mer logiskt runt 9 imorse när jag var en pöl i soffan.
Jag är så himla glad att min man inte ser de värsta gråtattackerna för då hade han väl fått mig inlagd. Men jag gråter på jobbet i mjölkkylen, eller i toapappers alkoven, i bilen till nyheterna, på bussen, i sängen, i köket, kort sagt jag känner mig som en labil hormonstinn saltsjö som läcker!
Så du är inte ensam alls Nanna, Nanna är ett sådant fint namn, det heter en av mina närmaste kompisars dotter.