• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Sandragumman
    Nanniii skrev 2010-05-27 10:59:38 följande:
    Hej ;)Tack för alla stöttande ord från er igår. Besöket gick jätte bra hos BM , det var mkt information ,men helt klart värt alltihopa. Man känner sig lite lugnare nu. Fick tid för UL i Juli , och sen ska jag inte träffa henne förrän i v 24 , det är ju EVIGHETER dit ;)Mitt blodtryck var lite för högt, men jag var ganska nervös och har varit orolig ett bra tag, så det kanske är det som spökar . Man får hoppas på de bästa ;) fler som har lite för högt bltr?Är det fler än jag som har mkt humörsvängningar, så sambon håller på att bli tokig hemma?:)Kram
    Ja jag och sambo är lätt retliga på varandra nu... en liten period antar jag, men de är väl för att man vill att de ska hända saker NU, när de känns som att allt står still... ajja lite sur och grinig de är jag bra på vara....
  • Nanniii
    Sandragumman skrev 2010-05-27 11:13:05 följande:
    Ja jag och sambo är lätt retliga på varandra nu... en liten period antar jag, men de är väl för att man vill att de ska hända saker NU, när de känns som att allt står still... ajja lite sur och grinig de är jag bra på vara....
    Ja precis, det känns inte som om han förstår hur jag känner, och då börjar jag gråta eller skälla ;) tycker faktiskt lite synd om honom. Men som Bm sa till honom igår "Det är bara att bita ihopa, och försöka finnas där för henne";)

Fast ena stunden vill jag gosa, andra knuffar jag bort honom !!
    Antar att det tillhör !;)
  • Sandragumman
    Nanniii skrev 2010-05-27 11:20:57 följande:
    Ja precis, det känns inte som om han förstår hur jag känner, och då börjar jag gråta eller skälla ;) tycker faktiskt lite synd om honom. Men som Bm sa till honom igår "Det är bara att bita ihopa, och försöka finnas där för henne";) Fast ena stunden vill jag gosa, andra knuffar jag bort honom !! Antar att det tillhör !;)
    jopp, jag är lite egen av mig nu, jag ligger hellre själv i soffan och är inte alls gossig... men försöker tänka på att jag måste ju även ge honom för han försöker ganska mycket ändå....
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-26 15:13:25 följande:
    VUL idag, allt var bara fint, den lill* vred sig runt och pillade sig i örat Vi såg dom små händerna, fötterna och man kunde se drag av ett ansikte Är i vecka 10+3 idag, och min gyn sa att nu är det väldig liten risk att nåt händer. Har man sett fostrets hjärta efter vecka 8 och alla organ etc ser bra ut så brukar allt gå väldigt bra. Kändes skönt att höra Kan ju fortfarande hända grejer, men risken är ganska liten.
    Åh vad mysigt! Jag ser framemot vårt VUL nästa torsdag

Jag lider at rätt kraftiga humörsvängningar, men jag har en väldigt bra man som inte tar åt sig och som snällt kliar mig på ryggen tills jag slappnar av. Han tycker säkert att jag är en j-vla häxa och vill säkerligen byta ut mig mot en snällare variant, men han döljer det väldigt bra. Antar att hans jobb som lärare/klassföreståndare åt en jobbig klass i 8an har lärt honom att le på utsidan och svära på insidan

Däremot har jag själv verkligen jättejobbigt med hormonerna, och lider av att inte ha full kontroll på mina känslor, jag ska vara helt ärlig och säga att jag hittils är totalt oimponerad av att vara gravid. Klart att jag är lycklig och ser framemot att få ett barn, men graviditeten hade jag i nuläget gärna hoppat över. Men det vänder väl förhoppningsvis{#lang_emotions_smile}
  • Ginge
    Nanniii skrev 2010-05-27 10:59:38 följande:
    Hej ;)Tack för alla stöttande ord från er igår. Besöket gick jätte bra hos BM , det var mkt information ,men helt klart värt alltihopa. Man känner sig lite lugnare nu. Fick tid för UL i Juli , och sen ska jag inte träffa henne förrän i v 24 , det är ju EVIGHETER dit ;)Mitt blodtryck var lite för högt, men jag var ganska nervös och har varit orolig ett bra tag, så det kanske är det som spökar . ?Är det fler än jag som har mkt humörsvängningar, så sambon håller på att bli tokig hemma?:)Kram
    Vad roligt att du tyckte det gick bra :)  Dem är ju trevliga där på MVC :)
    Jag ska göra UL sista d juni, och sen får också vänta till gravidv.24. NU kanske känns det som långt kvar, men jag tror tiden ska gå riktigt fort. det säger bara vips och det är middsommar och sen inte långt kvar innan semester. Och då tiden brukar gå extra fort;) Och sen ser vi att det redan vecka 24:)

För ditt blodtryck du ska inte vara orolig än så länge. Faktum är att det kan faktiskt påverkas av hur du sov, hur länge sen och vad du har ätit innan, plus om du är nervös osv..... När mitt blodtryck mätes var jag extrem svag, kallsvetades och kändemig svimfärdig, men blodtrycket var bra. så jag kan tänka mig att den är ju lite högre när jag mår bättre...

Däremot humörsvängningar har jag inga. tfu tfu tfu.... och jag är riktigt glad över det:) så kortfatad jag skulle kunna påstå att min graviditet är mycket bätre än jag hade förväntad mig. Jag har ju varit rädd att bli gravid sedan jag var typ 14år. alla dessa år hade jag panik av bara tanke att jag kan bli gravid om jag har sex.... Så jag är överaskad att det går så bra än så länge....
  • Tisseltassel

måste bara nämna att i natt har jag sovt utan uppehåll från halv 12 till halv 7. Ingen kräkpaus på hela natten eller kisspaus heller för den delen. Första natten sen vecka 5 och igår gick vi in i vecka 13.

Nu känner jag helt otroligt glad. Jag kommer överleva detta.

Hur går det för er andra med illamåendet? Mitt har fortfarande inte försvunnit. Har gått ner 2 kilo sen inskrivningen och före det cirka 5. Hur går det för er med vikten?

• Ett två tre
    Tisseltassel skrev 2010-05-29 07:09:30 följande:
    måste bara nämna att i natt har jag sovt utan uppehåll från halv 12 till halv 7. Ingen kräkpaus på hela natten eller kisspaus heller för den delen. Första natten sen vecka 5 och igår gick vi in i vecka 13. Nu känner jag helt otroligt glad. Jag kommer överleva detta. Hur går det för er andra med illamåendet? Mitt har fortfarande inte försvunnit. Har gått ner 2 kilo sen inskrivningen och före det cirka 5. Hur går det för er med vikten?
    Mitt är inte heller borta, går in i vecka 12 imorgon. Och nu har tröttheten kommit i tillägg, har varit småtrött hela tiden men nu? Igår somnade jag 19.15, 21 vaknade jag av att maken satte på tvn men jag klarade inte att vakna till, sov till halv 8 imorse! Det börjar kanske komma ikapp mig att jag inte sovit och vilat tillräckligt fram till nu kanske.

Min vikt står ganska stilla, jag hade gått ner 2 kilo men dom har jag gått upp tror jag efter att jag upptäckte vad jag klarade att äta och inte. Så väger ca +-0 sen starten.

Jag slutade kissa varje kvart för kanske två veckor sen, men nu är det tillbaka, vet inte om det har börjat trycka på blåsan eller vad det är, eller om jag omedvetet dricker mer. Hmm...

Sen exploderade plötsligt magen, från att inte ha synts nånting (hade bara mitt vanliga pluffs som var svårare att hålla in) så blev det plötsligt en rejäl mage, oj oj. Har inget att klä på mig plötsligt! Har inte sagt nåt på jobbet än så försöker gömma den lite till

Ikväll är det ESC final som ska ses live Hoppas jag överlever tröttheten och att jag inte måste springa och kissa hela tiden och måste stå i toa kö hela kvällen
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Sandragumman
    Ett två tre skrev 2010-05-29 08:43:32 följande:
    Mitt är inte heller borta, går in i vecka 12 imorgon. Och nu har tröttheten kommit i tillägg, har varit småtrött hela tiden men nu? Igår somnade jag 19.15, 21 vaknade jag av att maken satte på tvn men jag klarade inte att vakna till, sov till halv 8 imorse! Det börjar kanske komma ikapp mig att jag inte sovit och vilat tillräckligt fram till nu kanske.Min vikt står ganska stilla, jag hade gått ner 2 kilo men dom har jag gått upp tror jag efter att jag upptäckte vad jag klarade att äta och inte. Så väger ca +-0 sen starten.Jag slutade kissa varje kvart för kanske två veckor sen, men nu är det tillbaka, vet inte om det har börjat trycka på blåsan eller vad det är, eller om jag omedvetet dricker mer. Hmm...Sen exploderade plötsligt magen, från att inte ha synts nånting (hade bara mitt vanliga pluffs som var svårare att hålla in) så blev det plötsligt en rejäl mage, oj oj. Har inget att klä på mig plötsligt! Har inte sagt nåt på jobbet än så försöker gömma den lite till Ikväll är det ESC final som ska ses live Hoppas jag överlever tröttheten och att jag inte måste springa och kissa hela tiden och måste stå i toa kö hela kvällen
    har du lagt ut en bild i adra tråden?
  • Lakritsnapp

Hej!

Ang. illamående...

Jag trodde mitt illamående hade försvunnit förra helgen, men jag hade fel och bara någon dag senare började det om igen. Kvällstid är det som värst och jag får bosätta mig inne på toan, urk! {#lang_emotions_throwup} Min 2-åriga lilla dotter har börjat gå och hulka här hemma och hosta... tar efter allt man gör, hihi! Jag som försöker vara så smidig som möjligt och så tyst det bara går inne på toan.

På tisdag är det inskrivning. Hoppas på att bm lyssnar efter hjärtljud, så jag förhoppningsvis kan lugna ner mig lite med min oro om att något skulle vara fel.

Svar på tråden Decemberbebis 2010