• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • TvåBlir3

Snart är det mammaträff. Vad gör man på en sådan "träff"? Någon som vart med om det tidigare?

• Lakritsnapp

Hej tjejer!

Nu var det sådär länge sen igen som jag kikade in här *skäms*.
    Är hemma och vab:ar, så då lär det bli lite datatid mellan varven idag.

Ser att många av er införskaffat vagnar, vad mysigt. Vi kör på storasysters vagn, den håller en omgång till. Så köpte vi en Emmaljunga tvillingvagn förra graviditeten (som inte höll hela vägen) och den behåller vi ifall att storasyster vill åka med, fast hon kommer hinna bli 2  1/2 år innan småsyskonet kommer.

Var på RUL i måndags. Vi hade samma sköterska som gick bredvid och lärde sig när vi gjorde kub:et för 7 veckor sedan. Känns lite sådär, hade gärna velat haft någon med "vant ultraljudsöga" eller vad man ska säga. Tycker det är lite konstigt att de sätter en nybörjare på oss, när de vet att vi hade en tråkig upplevelse sist och att vi förmodligen är ännu mer nojiga än andra blivande föräldrar, som inte råkat ut för tråkigheter.
    Ska till Bm på torsdag, ska ta upp det med henne. Fast vi får ett utökat ul om 6 veckor.

Hur känns det i era magar?

Här far det runt som en virvelvind, pigg liten rackare. Gick in i v.20 igår och moderkakan sitter i framvägg, så ul-sköterskan sa att det kommer dröja innan jag känner bebis. Men då fick jag berätta att bebis har jag kännt av (utan tvekan) i 3 veckor snart och förra onsdagen kände pappa första buffen utanpå magen. Det är härligt Glad.

Ni som har fått veta kön... vad avundsjuk jag blir Flört Här i vår stad talar de inte om vad det blir, man får gissa själv om man råkar se nå´t. Karln tror han såg en snopp, men jag såg bara navelsträngen... pappa har höga tankar om sin "son" haha!

Får ni sammandragningar?
    Här drar magen ihop sig som en boll, så fort jag lyfter tungt. Hade likadant med dottern, så det ska väl inte vara någon fara, men det känns ju lite obehagligt.

• lucypearl

MrsT: Vilken fin liten prinsessa ni väntar på! Måste fråga, har du skannat in bilden för att få den på datorn? Jag har bilderna, men vill också gärna ha dem på datorn nämligen, så jag kan skicka hem till familjen min som bor långt bort.

• Ett två tre
    lucypearl skrev 2010-07-29 10:27:09 följande:
    MrsT: Vilken fin liten prinsessa ni väntar på! Måste fråga, har du skannat in bilden för att få den på datorn? Jag har bilderna, men vill också gärna ha dem på datorn nämligen, så jag kan skicka hem till familjen min som bor långt bort.
    Man kan scanna in dom eller om man har en ok kamera till och med fota dom

Nu är inte jag MrsT då, men jag svarade ändå
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • Ett två tre

En del får väl till och med bilderna på cd förresten...

• lucypearl

Aha, bra tips! Det ska jag testa, tack! Glad

• Ett två tre
    lucypearl skrev 2010-07-29 12:31:59 följande:
    Aha, bra tips! Det ska jag testa, tack! Glad
    Ta utan blixt så får du inte reflektion i bilderna
  • Madylin

Har bf 22/12 enligt RUL. En liten kille ^^ Jag som annars avskyr kyla och snö längtar ihjäl mej efter december nu :P

Svar på tråden Decemberbebis 2010