• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Moster Ann

Idag går vi in i vecka 30 :) kan ni tänka er, nu är det bara 10 veckor kvar (om plutt behagar att komma när han är beräknad). 10 veckor herregud de är inte särskilt länge.. Jag börjar redan bli lite nervös inför förlossningen.. Hjälp! Jag tänkte börja skriva "ett förlossningsbrev" idag och i helgen blir det till att börja packa väskan, så att man är lite redo... man vet ju aldrig när det blir dags!

Vi har börjat förbereda oss väldigt mkt för plutts ankomst.. Vi har köpt det mesta man behöver ha och nu har vi äntligen börjat tvätta upp kläder, filtar och sängkläder.. Gud vad det har börjat bli påtagligt att " att det verkligen ska komma en bebis"... de har innan känts ganska avlägset...

Jag håller verkligen med er... de är ju så svårt med namn!
    Här har vi pratat om theodor, charlie, wilmer, maja, elsa, agnes...
    Men just nu lutar de åt theodor och maja! Skrattande

• Mrs TH

Vad skönt att det ser bra ut för er alla och att du får pencillin mot GBS'en Cissi1970.

Här är det bara bra, har varit lite mindre fart på Jullan de sista två dagarna, men igår puffadem in man igång henne och hon sparkade tillbaka, skönt, för jag hade börjat oroa mig eftersom det inte hände nått. Magen växer och står i, det har blivit en väldig skillnad på bara ett par veckor, nu ser jag väldigt jättegravid ut.

Jag ska göra glukosbelastning i v31 (tror jag) är i v28 nu, fast jag har redan gjort en eftersom jag är överviktig och för att ajg hade högt blodsocker vid inskrivningen, men det var ju för att jag just druckit en trocadero( min enda riktiga craving), men det spelade ingen roll för min BM och jag gjorde glukosbelastningen redan i v10. Sedan dess har jag haft jättefina blodsockervärden och tror inte att det kommer att bli nått problem med belastningen den här gången heller. Däremot är det så j-vla tråkigt att sitta där i 2 timmar och stirra, även om man tar med sig en bok.
    Jag får gå hem den 22 oktober och FK har beräknat min SGI väldigt fördelaktigt för mig, men de har fått väldigt massa uppgifter och på egen hand valt vilka månader som ska räknas, så jag är jätteglad över det!

Det är jobbigt att jobba nu och jag känner mig helt slaktad efter varje arbetspass, och allt är jobbigt, jag fastnar med magen, magen tar i och jag är fumlig, känner mig som en tonåring

• LyckligaGatan

Hej tjejer!

Var hos BM idag. Magen mäter 28 cm nu och skruttans hjärtslag låg på 130. Bltr har vänt upp igen, men å andra sidan var det lååågt sist. Håller tummarna för att jag slipper hf den här ggn.

Min BM tycker även hon att jag borde bli igångsatt v 38, enl den där studien jag länkade till för massa inlägg sen. Så ska träffa dr i slutet av oktober så får vi se.

Nu går både jag och maken hemma heltid, jag är sjukskriven framtill förlossningen. Jag är ju helt väck så det är bra att han också är hemma och kan ta hand om E.

Vet inte om jag faktiskt fattat att vi ska ha en till. Det känns helt galet ibland.

• Lallan

Längesedan jag skrev här inne. Har även jag varit till bm idag, kollade mest blodtryck och urin vilket såg bra ut och diskuterade sjukskrivning. Blir förhoppningsvis sjukskriven av husläkaren redan på måndag och sedan av mvc´s läkare veckan efter. Tyvärr kommer bara läkaren till mvc 2 gånger i veckan så det blir en del väntan annars. Börjar känna mig otroligt trött och framförallt klumpig. Glömmer bort saker som har med barnen att göra och kan inte påstå att jag klarar av mitt jobb speciellt bra som det är heller. Går in i v 28 idag så nedräkningen har börjat

• 3 barns mamma84
    pickaboo skrev 2010-09-21 14:20:51 följande:
    Jag ska göra belastningen om två veckor. Min mage ligger under kurvan... Alla har påpekat för mig att det är en liten bebis, ska därför gå på extra tillväxt i slutet... Dottern var 49 cm och vägde 2920g. Kom två veckor tidigt och jag hade fått för mig att det inte var såååå fruktansvärt litet, men alla säger att hon var i underkant...
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-17 17:55:47 följande:
    Förstår dig hade inte heller något med deabetes eller så min son var 5810g o 62cm
    Alltså. 62 cm bebis är sjukt långt! Måste blivit förvånad när man tror man ska få en runt 51 cm
    Ja jag och sambon tittade på den dära klumpen vi fick och bara stirrade på honom och jag kunde inte fatta att en sådan var i min mage visst var magen stor och jag låg ä
    överst på högsta kurvan och 5cm ovanpå men iaf
    men om man ser hur stor han var så var han längd precis som han vikt

Så nu ska vi se hur Lillebror blir
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

vecka 28 i dag och 90 dagar kvar

• TvåBlir3

Hejsan hoppsan lillebror! Är i vecka 29 (28+1) och det känns redan lite lättare nu när man tänker efter. Snart är det dags att få ut den lille Nalle

• Ett två tre

Jag gick in i vecka 29 idag, har 83 dagar kvar till Bf och såg i gravidkalendern att jag gått in i tredje trimester oxå

Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • AnKaJ

Hej!

Nu har jag varit på glukosbelastningstest.  Kan berätta att det var inte lätt att dricka så mycket söt "dricka" så tidig på morgonen. Ni kanske redan vet men glöm inte ta med en halvcitron! Utan den hade jag nog inte fått ner sockerlösningen! Nu väntar jag bara på få veta hur värdena såg ut för tanten på labben sa inget om mina värden.

Jag har även hunnit vara på kontroll hos BM. SF måttet är 28cm. Mitt på mitten kurva. Kändes lite konstigt för jag var beredd på att vara långt över genomsnittet då jag har en massa övervikt sen tidigare.

Nästa vecka blir det besök hos läkaren för jag har en olidlig klåda! Över hela kroppen som är värst på nätterna. Är det någon som har samma problem? Jag har klippt ner naglarna så kort jag bara kan för jag river sönder mig.

Annars tycker jag att tiden går lite sakta. Är nu i v 29 (28+3) och v 40 känns så långt borta!

• 3 barns mamma84
    AnKaJ skrev 2010-09-24 10:10:04 följande:
    Hej!

Nu har jag varit på glukosbelastningstest.  Kan berätta att det var inte lätt att dricka så mycket söt "dricka" så tidig på morgonen. Ni kanske redan vet men glöm inte ta med en halvcitron! Utan den hade jag nog inte fått ner sockerlösningen! Nu väntar jag bara på få veta hur värdena såg ut för tanten på labben sa inget om mina värden.

Jag har även hunnit vara på kontroll hos BM. SF måttet är 28cm. Mitt på mitten kurva. Kändes lite konstigt för jag var beredd på att vara långt över genomsnittet då jag har en massa övervikt sen tidigare.

Nästa vecka blir det besök hos läkaren för jag har en olidlig klåda! Över hela kroppen som är värst på nätterna. Är det någon som har samma problem? Jag har klippt ner naglarna så kort jag bara kan för jag river sönder mig.

Annars tycker jag att tiden går lite sakta. Är nu i v 29 (28+3) och v 40 känns så långt borta!
    Jo tack denna goda drinken hahaha glömmer aldrig bort detta då jag fick detta 2008FY fan alltså haha
    Men enligt dem får man inte ta citron i detta utan bara dricka den som den ska vara.
    Nå hoppas du får ett bra resultat.
    Jag hade inte deabetes men ändå får man än på 5,8 kg hihi
    Jag gjorde ett hos bm oxå och det var via kissande i mugg och hon kollade äggvitan i urinen som ej fanns och ej deabetes häller ednna gången häller
    Tillägger har aldrig haft deabetes.

Grattis till närmare 30 veckorna hihi jag är bara i vecka 28 och vill komma till 30 vecorna då jävlar händer det saker haha ..

Hoppas klådan blir bättre ..
Svar på tråden Decemberbebis 2010