AnKaJ skrev 2010-09-24 10:10:04 följande:
Hej!
Nu har jag varit på glukosbelastningstest. Kan berätta att det var inte lätt att dricka så mycket söt "dricka" så tidig på morgonen. Ni kanske redan vet men glöm inte ta med en halvcitron! Utan den hade jag nog inte fått ner sockerlösningen! Nu väntar jag bara på få veta hur värdena såg ut för tanten på labben sa inget om mina värden.
Jag har även hunnit vara på kontroll hos BM. SF måttet är 28cm. Mitt på mitten kurva. Kändes lite konstigt för jag var beredd på att vara långt över genomsnittet då jag har en massa övervikt sen tidigare.
Nästa vecka blir det besök hos läkaren för jag har en olidlig klåda! Över hela kroppen som är värst på nätterna. Är det någon som har samma problem? Jag har klippt ner naglarna så kort jag bara kan för jag river sönder mig.
Annars tycker jag att tiden går lite sakta. Är nu i v 29 (28+3) och v 40 känns så långt borta!
Jo tack denna goda drinken hahaha glömmer aldrig bort detta då jag fick detta 2008FY fan alltså haha
Men enligt dem får man inte ta citron i detta utan bara dricka den som den ska vara.
Nå hoppas du får ett bra resultat.
Jag hade inte deabetes men ändå får man än på 5,8 kg hihi
Jag gjorde ett hos bm oxå och det var via kissande i mugg och hon kollade äggvitan i urinen som ej fanns och ej deabetes häller ednna gången häller
Tillägger har aldrig haft deabetes.
Grattis till närmare 30 veckorna hihi jag är bara i vecka 28 och vill komma till 30 vecorna då jävlar händer det saker haha ..
Hoppas klådan blir bättre ..