• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mrs TH
    Jessika82 skrev 2010-09-09 20:26:54 följande:
    Varför ska fk alltid krångla??????
    Vad är det de krånglar med`?
  • Lakritsnapp

Hej tjejor!

I onsdags var vi på ett extra ul för att kolla extra på hjärtat och andra innre organ, allt såg bra ut.
    Jag frågade läkaren lite försynt om hon skulle råka se könet, så får hon gärna berätta för oss. Hon kikade extra efter just könet, som bebis inte så gärna ville visa för oss, låg med benen i kors, haha!
    Det är en liten pojke som bor i min mage!!
    Vi är så glada Glad.

• Jessika82

Det fattas papper till hp så just nu får jag inte hp... och  min chef har börjar fylla i pappren och jag misstänker att jag inte kommer att få hp överhuvudtaget...

• AnKaJ
    Lakritsnapp skrev 2010-09-10 17:27:24 följande:
    Hej tjejor!

I onsdags var vi på ett extra ul för att kolla extra på hjärtat och andra innre organ, allt såg bra ut.
    Jag frågade läkaren lite försynt om hon skulle råka se könet, så får hon gärna berätta för oss. Hon kikade extra efter just könet, som bebis inte så gärna ville visa för oss, låg med benen i kors, haha!
    Det är en liten pojke som bor i min mage!!
    Vi är så glada Glad.

Får man fråga varför det blev en extra UL? Var det något ni själva ville eller något annat?
    Va bra att allt såg bra ut! Och att nu ni vet att det är en pojke.

• AnKaJ

Hej på er,

Det verkar som många av er har redan ordnat med barnvagnar. Vi var inne för nån vecka sen och beställde men tänk att det är en sån lång leveranstid! Det går nästan fortare beställa hem en ny bil!

Jo jag tänkte höra med er hur ni har det med att bestämma namn. Har ni top 3 favoritnamn eller har ni bestämt er för ett? Jag har börjat vackla på namnfronten och känner att jag har ingen inspiration längre.

• Lakritsnapp
    AnKaJ skrev 2010-09-13 15:00:56 följande:

Får man fråga varför det blev en extra UL? Var det något ni själva ville eller något annat?
    Va bra att allt såg bra ut! Och att nu ni vet att det är en pojke.

Vi fick avbryta en graviditet förra året pga sjukdom hos fostret, så därför blev vi erbjudna extra "koll" den här gången.
  • Lakritsnapp
    AnKaJ skrev 2010-09-13 15:04:56 följande:

Hej på er,

Det verkar som många av er har redan ordnat med barnvagnar. Vi var inne för nån vecka sen och beställde men tänk att det är en sån lång leveranstid! Det går nästan fortare beställa hem en ny bil!

Jo jag tänkte höra med er hur ni har det med att bestämma namn. Har ni top 3 favoritnamn eller har ni bestämt er för ett? Jag har börjat vackla på namnfronten och känner att jag har ingen inspiration längre.

Vi har ett namn nu till  den lille, men om han får heta så när han väl kommer ut är tveksamt.

När vi väntade dottern hade vi en hel lista med namn, men det blev något helt annat som vi inte ens hade haft en tanke på.
    Man får nog vänta och se lite "vem" det är som tittar ut Flört
  • Mrs TH
    AnKaJ skrev 2010-09-13 15:04:56 följande:

Hej på er,

Vi köpte en beg barnvagn så det var inte så lång leveranstid på den
    Ang namn, vi har ett flicknamn och ett pojknamn. Sedan har vi typ 2-3 back-up namn som vi är ense om, ifall bebben inte passar i det uttänkta namnet. Min man och jag har alltid väldigt olika åsikter och vi vet att om vi itne har bestämt ett par namn så kommer staten att få döpa barnet
    I vårt fall blir det antagligen en Elise Charlotte Maria, eller en Gabriel Andreas Johan. Back-up-namn är Isabella och Liv, samt Karl och Aron.
  • Mrs TH

Sen kan det så klart bli som Lakrisnapp säger att det tittar ut nått helt annat, men då får vi ta det om det skulle vara så Det tog oss 4 år att enas om vilken färg vi skulle ha i vardagsrummet... Sen är det inte troligt att vi kommer att känna att Samantha är ett fint namn, när vi verkligen verkligen inte gillar sådana namn.

Svar på tråden Decemberbebis 2010