• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • LyckligaGatan
    Ett två tre skrev 2010-09-02 21:22:00 följande:
    13 månader ja, det är en aktiv ålder! Då har du nog att göra på dagarna 
    Eh ja... Idag är hon söt och hjälper mig städa.. Eller kanske tar fram det jag städar undan men.. Imorgon kommer det komma ett grabbgäng instormandes och kidnappa maken, sen svensexa. Så nu går jag med den underbara foglossningen och städar.. Ska köpa mig lite choklad sen för att gratulera mig själv till hur duktig jag är.

fick nog månadens kommentar av gubben igår: "Men ärligt, dina bröst har växt massor under dagen!!" det märkte han allt..

jag har gått upp 6 kg nu, när det väl släppte så gick det fort att gå upp 4 kg. Får kanske tänka på vad jag trycker i mig ändå.. :-/

Nu försöker dottra krypa under soffan.. så.. TREVLIG helg tjejer om vi inte hörs
  • Ett två tre
    LyckligaGatan skrev 2010-09-03 10:05:38 följande:
    Eh ja... Idag är hon söt och hjälper mig städa.. Eller kanske tar fram det jag städar undan men.. Imorgon kommer det komma ett grabbgäng instormandes och kidnappa maken, sen svensexa. Så nu går jag med den underbara foglossningen och städar.. Ska köpa mig lite choklad sen för att gratulera mig själv till hur duktig jag är.

fick nog månadens kommentar av gubben igår: "Men ärligt, dina bröst har växt massor under dagen!!" det märkte han allt..

jag har gått upp 6 kg nu, när det väl släppte så gick det fort att gå upp 4 kg. Får kanske tänka på vad jag trycker i mig ändå.. :-/

Nu försöker dottra krypa under soffan.. så.. TREVLIG helg tjejer om vi inte hörs
    Jag har gått upp 7-8 kg, det rasade upp från +2 kg till +7, vet inte vad som hände Fick en del vatten och så men tror en del är lite osund mat oxå tyvärr. Men jag är ändå "nöjd" med det i vecka 25, med sonen gick jag upp 30 kilo (!) och alla kg hann inte gå bort mellan. Den här gången hoppas jag på max +15-18 kg och det ser ju ganska lovande ut än så länge 15 veckor kvar till BF, ska väl inte lägga på mig ett kilo i veckan får man hoppas

Men jag ska oxå försöka tänka mer på vad jag äter, jag vet hur tung jag var sist på slutet och hur mycket jag slet med kilona efteråt. Men det är svårt att låta bli att proppa i sig allt möjligt!

Trevlig helg till alla Vi ska fortsätta leta ny bil i helgen, vi måste ha en med större baksäte som det får plats två bakvända barnsäten i + som har plats till syskonvagn mm i bagaget
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • Lakritsnapp
    luvpillow skrev 2010-09-02 18:34:55 följande:
    haha, jag tycker den känns som en tjej..men det är bara en aning.. ;P

Kul, har du barn sen innan eller är det första? :)

Men!! SAMMA här! Boobsen, rumpan och låren (som var spinkiga innan) har fått myyycket.. till och med rundare om ansiktet är jag.. och det får man höra från folk! Skäms fast jag gillar att man plötsligt fått bröst, det är kul.. hahah
    Ja, vi har en tjeja på 2 år.

Ja, visst är det skoj med boobsen... hoppas dom stannar kvar. Fast om det blir som sist så försvinner dom snabbt efter avslut av ammning, tyvärr Rynkar på näsan.

Nä, folk skäms inte över att påpeka att man lagt på sig en aning... vilka rättigheter dom tar sig, bara för att man är med barn. Snart börjar väl allt "kladdande" på magen också, ush & blä.

Ni andra skriver att ni ska tänka på vad ni äter och passa er för viktuppgång. Jag tror inte jag kommer vara så duktig Oskyldig.
    Gick upp någonstans mellan 15-20 kilo med dottern, men mycket var vatten som bara försvann Poff! nästan direkt efter förlossningen. Det andra rasade också i skaplig takt under ammningen och när dottern var igång och kunde gå var jag magrare än innan. Tänkte att nu när jag kommer att ha två "vilddjur" så behöver jag väl alla energidepåer jag kan ha, haha! Flört Så jag ska allt njuta av maten ... och godsakerna.

Vi köpte en begagnad Emmaljunga syskonvagn sist jag var gravid med ett syskon till dottern (det gick tyvärr inte som vi ville) så vagnen har stått i förrådet ett bra tag nu.
    Igår plockade jag in vagnen (med hjärtat i halsgropen) trodde att råttorna ätit upp den, men den var hel... precis orörd. Så idag ska jag tvätta och fixa med den Skrattande.

Ha det gott alla!
  • Lallan

Längesedan jag skrev här inne nu. Tvillingvagn har vi fixat, en begagnad Emmaljunga här med och jag är helnöjd med den Bil blir ju nästa bekymmer men det måste ju fixas snart så att man inte står där med för liten bil när bebbarna väl är här. Nackdelen med större bilarna är bara att bagageutrymmet inte är i proportion till bilen. Vi mnåste ju få plats med tvillingvagn i bak och det är få 7-sitsiga bilar som har det då alla sätena är uppfällda.

• dreamer78
    Lakritsnapp skrev 2010-09-04 10:21:12 följande:
    Ja, visst är det skoj med boobsen... hoppas dom stannar kvar. Fast om det blir som sist så försvinner dom snabbt efter avslut av ammning, tyvärr Rynkar på näsan.

Undrar hur mycket eller litet jag får kvar då... Mina har krympt! Det har i och för sig resten av mig också gjort, förutom just magen då. Jag gick ner 8 kg månaden innan jag blev gravid, och tror att jag fortsatte gå ner lite till de första veckorna, hur ligger jag på +2 kg. Och en halv kupstorlek ner Obestämd
  • Mrs TH
    AnKaJ skrev 2010-09-03 09:45:37 följande:
    Hej på er,

Jag har inte hunnit läsa genom hela tråden men ni verkar ha BF ungerfär som jag (13 dec för mig) och också lite samma funderingar som man själv går omkring med. 

Själv tycker jag det är väldigt skönt att det är lite svalare ute. Har svettats och varit varm och äntligen känns det som om jag kan röra på mig utan att bli för varm.

Jag tänkte höra lite med er om ni har hunnit börja tänka på föräldrarledigheten. Det börjar bli dags att lämna in till arbetsgivare hur länge man har tänkt att vara ledigt och det är inte lätt känns det som. Jag tänker mig att jag vill att lilen ska hinna fylla minst 1,5år innan det är dags för dagis och då måste man pyssla en del med semestrar och FL dagar och så. Hur resonerar ni? Hur länge kommer ni att vara lediga?

Må så gott i höstsolen.
    Jag har inte hunnit tänka så himla mkt, men jag har först och främst blivit beviljad hp, sen kommer jag att ta 5 dagar i veckan, 4 om möjligt, har iaf sagt till min chef att jag planerar att vara hemma 1år, kanske längre. Min man har precis börjat ett nytt jobb, som han velat ha länge, han fick dessutom tjänsten i konkurrans med väldigt väldigt många andra mer erfarna sökanden. Så han kommer inte att vara pappaledig det första året, förutom på semestern, då vi tänkt pussla med semestrar och fp-dagar.
  • Moster Ann

Jag är så sjuk okunnig om havandeskapspenning och allt sådant!
    Så jag vet inte alls vad man ska göra innan det är dags, om vilka papper man ska skicka in och vart..

Jag började vid månadskiftet att plugga på uiversitetet, till förskollärare. Jag hade tänkt att läsa tills det är dags (om jag orkar). Är det dumt av mig? Bör man vara hemma ett tag innan BF?
    Just nu mår jag jätte bra, jag har näst intill inga sammandragningar eller foglossningar. Bara då & då.. Känner mig bara tung/trött i fötterna vissa kvällar...

Jag är jätte nervös för allt med försökringskassan och allt,.... Kan någon hjälpa mig att bringa lite klarhet?

• 3 barns mamma84

Länge sen man skrev här inne men alltid lika kul att komma tillbaks Tungan ute idag gick jag in i vecka 26 yess bara 104 dagar kvar och nedräkningen har börjat eller JA snart 12 sep börjar det hehe
    Vi har tagit fram spjälsäng redan är inne i vårt sovrum och nappar och flaskor hakklappar osv osv är köpta
    Kläderna är beställda till första plagg för honom när han tittar ut.
    Sen har vi ju 1 av varje så det e helt okej
    Vagn hmm vi tävlar om en ny men vi får se men vi köper en NY iaf i affären en carena som vi hade med sonen innan.
    Men det blir så spännade att se när det närmar sig.

Tul är bokad pågrund av stort var 2008 så jag har fått tid nu till denna 30/11 så samma dag ska vi prata med överläkaren om snitt eller igångsättning BF är ju 21 dec men det blir i början hoppas jag om jag vill föda ett ''normalt barn''

Vi har det bara och magen växer på som ogräs hehe

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ett två tre
    Moster Ann skrev 2010-09-08 13:57:46 följande:
    Jag är så sjuk okunnig om havandeskapspenning och allt sådant!
    Så jag vet inte alls vad man ska göra innan det är dags, om vilka papper man ska skicka in och vart..

Jag började vid månadskiftet att plugga på uiversitetet, till förskollärare. Jag hade tänkt att läsa tills det är dags (om jag orkar). Är det dumt av mig? Bör man vara hemma ett tag innan BF?
    Just nu mår jag jätte bra, jag har näst intill inga sammandragningar eller foglossningar. Bara då & då.. Känner mig bara tung/trött i fötterna vissa kvällar...

Jag är jätte nervös för allt med försökringskassan och allt,.... Kan någon hjälpa mig att bringa lite klarhet?
    Nej mår du bra är det ju inga problem att läsa helt till det är dax, det känner du ju själv

Jag kan inget om försäkringskassans regler och sånt så jag kan tyvärr inte bringa nån klarhet. Jag bor i Norge så jag behöver inte ha med försäkringskassan att göra. Vi bråkar med Nav här istället, typ lika illa
    Mons april 2008 - BF 17 Dec 2010
  • Moster Ann

De är alltid ngt som ska vara ett bekymmer... Jag har hört att försäkringskassan kan vara riktigt jobbiga att ha och göra med.. så jag ser inte fram emot det!

Då gäller det väl bara att kämpa antar jag.. Jag hoppas att jag orkar läsa klart vissa delar av kursen innan plutt kommer.. som det känns nu så känns det inte helt osannolikt att jag orkar.

Mathea: Hur går det för dig i din graviditet? Har du också fått mycket besvär som dom andra tjejerna?

Svar på tråden Decemberbebis 2010